Raskaaksi 2026

Nyt ei kyse ollut pelkästään kuukautisten alkamis valittamisesta, tuli ihan oikeasti aika paska olo kun ne näin hitaasti alkoi, hyvä että vihdoin alkoi, mutta muistui vaan kaikki viimeisen keskenmenon tunteet mieleen kun alkoi tasan 5 viikkoa samana päivänä sen toteamisen jälkeen. Joten aikalailla masentunut olo ollut ja itkeskellyt koko päivän, jota ei normaalisti tapahdu ainakaan näin pahasti kun vuoto alkaa. 😮‍💨 Muistui mieleen myös kuinka pitkällä raskaudenkin pitäisi olla, yhdistettynä että tasan vuosi yritystä tuli vuoden vaihteessa...

Nyt vähän helpottaa jo mutta ei kyllä läheskään normaali olo ottaen edes huomioon kuukautiset. No kaipa se tästä... 😪

Nyt ei kyse ollut pelkästään kuukautisten alkamis valittamisesta, tuli ihan oikeasti aika paska olo kun ne näin hitaasti alkoi, hyvä että vihdoin alkoi, mutta muistui vaan kaikki viimeisen keskenmenon tunteet mieleen kun alkoi tasan 5 viikkoa samana päivänä sen toteamisen jälkeen. Joten aikalailla masentunut olo ollut ja itkeskellyt koko päivän, jota ei normaalisti tapahdu ainakaan näin pahasti kun vuoto alkaa. 😮‍💨 Muistui mieleen myös kuinka pitkällä raskaudenkin pitäisi olla, yhdistettynä että tasan vuosi yritystä tuli vuoden vaihteessa...

Nyt vähän helpottaa jo mutta ei kyllä läheskään normaali olo ottaen edes huomioon kuukautiset. No kaipa se tästä... 😪
Ja sullahan ehti nousta pieniä toivonkipinöitäkin tossa edellisessä kierrossa. 🥺 Masentunut olo ihan taatusti taas! Mutta kyllä se siitä, nyt jotain kivaa tekemistä ja herkkuja tai mitä tahansa mieltä piristävää! 🥰

Täällä on taas jotenkin hassusti TODELLA varma olo siitä että ei ole tärpännyt. Muistan esikoisen tärpistä, että tein dpo 9 ekan testin ihan siksi, että intuitio sanoi mun olevan raskaana, vaikkei mitään fyysisiä oireita ollut siihen suuntaan. Toivotaan, että nyt tää tunne negasta ois ekaa kertaa väärässä. 🤷🏼‍♀️ Täytyy kaivaa täältä kaikkien viestit oireettomista tärppikierroista ja maalailla itselle positiivisuutta tähän iltaan. 😂 Ei oo tosiaan muuta kuin satunnaista menkkajomoa.

Ja sullahan ehti nousta pieniä toivonkipinöitäkin tossa edellisessä kierrossa. 🥺 Masentunut olo ihan taatusti taas! Mutta kyllä se siitä, nyt jotain kivaa tekemistä ja herkkuja tai mitä tahansa mieltä piristävää! 🥰

Täällä on taas jotenkin hassusti TODELLA varma olo siitä että ei ole tärpännyt. Muistan esikoisen tärpistä, että tein dpo 9 ekan testin ihan siksi, että intuitio sanoi mun olevan raskaana, vaikkei mitään fyysisiä oireita ollut siihen suuntaan. Toivotaan, että nyt tää tunne negasta ois ekaa kertaa väärässä. 🤷🏼‍♀️ Täytyy kaivaa täältä kaikkien viestit oireettomista tärppikierroista ja maalailla itselle positiivisuutta tähän iltaan. 😂 Ei oo tosiaan muuta kuin satunnaista menkkajomoa.
Juu niinpä! 😭 No miehen kanssa tilattiin kiinalaisesta ruokaa just äsken ja ostin kaupasta 2 mun lempi siideriä. 😂

Ei varmasti ole paras esimerkki mutta itse edellisen raskauden plussan sain vaikka olin täysin varma että en voi olla kun ei mitään oireita. Mutta plussa silti tuli! Olin ihan ihmeissäni! 😱 Ja ei siis ollut tuo kemiallinen mutta meni kesken muista syistä viikoilla 8+2. Että ei se aina oireita tarvitse! 😅

Täytyy kaivaa täältä kaikkien viestit oireettomista tärppikierroista ja maalailla itselle positiivisuutta tähän iltaan. 😂 Ei oo tosiaan muuta kuin satunnaista menkkajomoa.
Mulla ei muuta oireita kun menkkatuntemuksia, ihan kun just olis tulossa. Mutta kun aamulla tuli haalea plussaus, ja monta päivää jo yli mennyt kierto niin kai sitä pitää uskoa, vaikka ei siltä tunnukaan.

Noniin, alkoivathan ne menkatkin sieltä sitten 😄 hormonit vissiin sekasin, kun pms-oireet alko jo viime viikolla aiemmin kun muistan normaalin olleen!

Niin ja vitamiineista, mulla käytössä mama-monivitamiini sekä D 50mikrog. Foolihapon otan vielä korotettuna annoksena lääkärin suosituksesta, kun aletaan yrittämään.
Tsemppiä uuteen kiertoon ☺️ Muistan sut joulukuiset -24 ryhmästä, kiva bongata täältä ”vanhoja tuttuja”😁

Hei kaikille ja ihanaa uutta vuotta!❤️

Uskaltaudun nyt itsekki kirjoittelemaan tänne, tuota aikaisempaa keskustelua tuli seurattua aktiivisesti. Meillä e-pillerit jätetty pois 8/25, taustalla keskenmeno rv14 7/24, jonka jälkeen tosiaan pidettiin taukoa yrittämisestä. Esikoinen on toiveissa❤️

Nyt menossa kp 21/28-32, ovulaatiota ei tullut tässä kierrossa seurattua ollenkaan, ja hyvin rennosti menty koko kierto. Saapa nähdä, tuottaako ”stressaamattomuus” tulosta..🤭
Täällä mennään aikalailla samoissa. Milloin ajattelit testailla? Ite oon joka toinen hetki menossa ostamaan herkkää testiä ja toisella hetkellä ajattelen että en testaa ollenkaan ja odotan vaan vuotoa 😃 täälläkään ei oo stressiä ollut mutta toki nää piinapäivät nyt aina on tällaisia et tulee kaikkia oireita mietittyä ja ylianalysoitua 😃

Lähetin miehen just kauppaan hakemaan raskaustestejä, pakko päästä testaamaan. Nyt dpo15 (tai 11?), menkkoja ei kuulu, pienen pientä tiputtelua kolmatta päivää, pientä kramppailua välillä. Eilinen testi nega, niin ei odotukset hirveän korkealla. Sais sitten se negatiivinen testi edes menkat käyntiin kunnolla.

Lähetin miehen just kauppaan hakemaan raskaustestejä, pakko päästä testaamaan. Nyt dpo15 (tai 11?), menkkoja ei kuulu, pienen pientä tiputtelua kolmatta päivää, pientä kramppailua välillä. Eilinen testi nega, niin ei odotukset hirveän korkealla. Sais sitten se negatiivinen testi edes menkat käyntiin kunnolla.
No pitääkö tässä vielä pysytellä hereillä😂

Esikoista ehdittiin yrittää melkein 11 kuukautta ennen plussaa ja se oli kyllä todella raskasta omalle hyvinvoinnille. Mutta en osaa edes kuvitella, mitä pidempi yritys tekee mielelle. Saatiin sitten menetykset yrityksen aikana 💔

Tällä hetkellä olen pääasiassa iloinen, että puoliso antaa vihdoin kolmannelle lapselle mahdollisuuden. Silti eilinen menkkojen alku otti yllättävän kovaa, kun tallettelut oletettavasti osui aika hyvin. Toki kierto taas vain 26 päivää, mikä mulle ihan poikkeuksellista ja mietityttää, onko se merkki jostain 😓

Takaisin