Raskaaksi 2020 -ryhmässä plussanneet

Keskustelun 'Raskausklubit' aloitti Vargynja, 18 maalis 2020.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. zarar_ Sanavalmis juttuseppä Toukokuiset 2021

Kiitos tsempistä :Heartred

On tää ollut aika hurjaa, viimeisin viikko ihan horror meininkiä sen altistuksen jälkeen. Tarvitaan vielä se toinen altistus Nutramigenilla ja ihan kauhulla ootan sitä. :help
    Meillä siivottu kaaripukluja lattioilta, hyssytetty itkevää lasta yötä päivää, taisteltu syömisongelmien kanssa ja hoidettu peppua väsymykseen asti. :pale
    Nyt se pepun iho kuitenkin alkoi rauhoittumaan itsekseen, luulen et Alfamino kuitenkin meille ihan oikee korvike, mutta nää suoli-oireet nyt saattaa kestää monta viikkoa ennen kun rauhoittuu tilanne kokonaan. Lääkäri soittaa torstaina jatkoista ja pohditaan sitä lääkettä refluksiin.
    Aika kaukana on meidän arki siitä tavallisesta, kaukana normaalista arjesta. Välillä itken silmät päästäni, kun aattelen et oon vaan niin huono äiti et meillä ei mikään onnistu ja se oireettomuus tuntuu jotenkin tosi kaukaiselta. Nään vaan painajaisia ja heräilen kesken yötä, vaikka mitään ei vauvalla oliskaan hätänä. Niin se vaan menee nuo itkut päänsisään jotenkin.
    Mut kai sitä vaan päivä kerrallaan ja hetki kerrallaan jaksaa eteenpäin.
    Vaikka tosi herkistynyt olenkin, etenkin muiden ihmisten kommenteille, sille miten vauva pitäis saada nukkumaan, pitäis olla enemmän rytmiä tai, että allergioista kerrottaessa, joku sanoo, että kyllähän sen arvasi, että teille tämmöinen vauva tulee - ihan kun olis geenivirhe, että kaikki lapset mitä meille syntyy on automaattisesti allergisia kun äitikin on ja, että siinä kärsitte. Vaikka ei ihmiset pahaa useinkaan tarkoita, mutta menee väsyneenä ihon alle ihan kaikki kasvatukseen liittyvät, kun ei jaksa enää perustella miksi meillä ei nukuta tai pystytä syömään, kun vauva niin kipee - enkä viitsi sanoakaan, että tervetuloa meille kantamaan itkevää lasta yötä päivää ja katsomaan mitä teen väärin, kun arki on yhtä taistelua. :facepalm::bag:
    Mutta joo, päivä kerrallaan.
    • Sympatiaa Sympatiaa x 9
  2. Boris Hyväntuulinen höpöttäjä Huhtikuiset 2022

Rankkaa on! :Heartpink:Heartpink

Toivottavasti saat viimeistään sitten kun arki ja lapsen itkut helpottaa, niin keskusteluapua tai vertaistukea :Heartpink Tärkeää päästä purkamaan juuri noita fiiliksiä mitä se lapsen itku ja oma avuttomuus aiheuttaa. Ettei jäis mitään mörköä eikä kamalaa syyllisyyttä, masennusta tai mitä ikinä se kellekin on. Noi on niin syvälle sydämeen käyviä, ja sinäkin kun olet melko herkkä ja empatiakykyinen ihminen :Heartblue:Heartpink Sä olet hyvä äiti eikä sun lapsen kärsimys ole sun syytä millään tasolla!
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 4
    • Tykkään Tykkään x 2
  3. Pingviiniemo Seurustelun sensei Heinäkuiset 2021

Mites sulla menee? Onko kohta käynnistys? Just muistin, että sun vauvas on kohta täällä. Beaming Face With Smiling Eyes
  4. Daiya Päivystävä dosentti Lokakuiset 2021 Toukokuun äidit 2019

Maanantaina oli polikäynti, lääkäri ei suostunut käynnistämään vaan antoi ajan vasta ensi viikolle (40+5) käynnistykseen jos ei ennen sitä ole spontaanisti lähtenyt :sad001 olin tosi pettynyt, koska viimeiset viikot on olleet niin raskaita sekä fyysisesti että henkisesti, itkua tihrustaen lähdin sieltä lääkärin huoneesta. Mutta ei auta, kotona kärvistellään. Pakko sanoa että kyllä on sinetöitynyt päätös että en halua enää ikinä olla raskaana Cat With Tears Of Joy päivä kerrallaan, en uskalla olla edes kovin optimistinen vaan oon ihan asennoitunut siihen että sinne ens viikkoon menee. Collision
    • Sympatiaa Sympatiaa x 6
  5. Daiya Päivystävä dosentti Lokakuiset 2021 Toukokuun äidit 2019

Ja siis olisi ballongin kuulemma saanut kyllä laitettua mutta vauva oli lääkärin mielestä jotenkin väärässä asennossa, vaikka raivotarjonnassa. Tätä en ihan ymmärtänyt, mitä tarkoitti Anguished Face
    • Sympatiaa Sympatiaa x 3
  6. zarar_ Sanavalmis juttuseppä Toukokuiset 2021

Daiya - niin paljon tsemppiä, oikeesti nuo loppumetrit on niin kärsimystä, Ai että muistan ne kuin eilisen päivän :'D :sad001 Beating Heart

Mä kertoilen kuulumisiani. Meillä siis vauva kävi siinä altistuksessa ja tuli joo oireita, mut kun piti vaihtaa korviketta Alfaminoon, joka on täysin maidoton ja tosi hyvin siedetty, niin vauva alkoikin oksentamaan heti syötön jälkeen ja rintakehä olikin sitten täynnä urtikariaa. No, vaihdettiin lääkärin määräyksestä takas Nutramigeniin ja Alfaren kautta otettiin sakeuttaja käyttöön. Kokeiltiin sakeuttajaa eka mun maidon kanssa pelkälleen, mutta poika oksensi sakeuttajan kaaressa taas ulos, tuli urtikaria ja lakkasi syömästä. Tuloksena se, että poika tosi allerginen maissille. Meille ei siis löytynyt sopivaa erikoiskorviketta, vaan niillä poika meni vain huonompaan kuntoon kuin normaalilla maidolla. Mä sitten tein kovan duunin ja elvytin omat maitohanat, vauvan tasolle ja onnistuin siinä. Aion imettää vuoden ikään saakka, ja jos maito ei riitä, niin me aloitetaan kiinteät vaan aiemmin. Nyt menty vain mun maidolla ja otettiin tota refluksia elvyttämään bifibaby. Tarkoitus olis siitä päästä eroon tässä pari kolmen viikon sisään. Lääkäri soittaa jatkot ens torstaina, mutta tuskin saadaan maitoallergia diagnoosia edes, kun lääkärin mielestä näille erikoiskorvikkeille ei voi olla allerginen, tämä julkisella ja hoito siellä ollut muutenkin ihan täyttä huuhaata :D Paremmin oon ite saanut vauvaani autettua kuin yksikään lääkäri, eikä kukaan tuntunut ymmärtävän, mikä meillä on pielessä vaan suunnilleen ite piti tehdä diagnoosit, Hoh hoijaa sanon minä :D et jos joskus toinen, niin mennään suoraan yksityiselle, vaikka veisikin rahaa.
    Toisaalta meillä kyllä ihan tavan refluksivaivaakin, joita allergiat vaan pahentaa ja nuo koliikki-itkut on todennäköisesti johtuneet siitä. Kai me vielä joskus kokeillaan tota perus korviketta, mutta nyt vaan diettaan maitoa, kananmunaa, suklaata, maissia, tattaria, vehnää, ohraa ja ruista sekä kalaa osittain. Soijaa pystyn jo syömään ilman, että vauva sekoaa tai iho oireilee.
    Mutta joo, meillä vihdoin jo paljon paremmin menee ja tää poika on ihan eri tyyppi, oppinut nyt huimasti uusia taitojakin Baby Light Skin Tone-
    Tosi vaativa kaveri vain, pitäis olla koko ajan seurustelemassa tai kitinää ja öninää muuten riittää Beaming Face With Smiling Eyes lisäksi kun muut vaivat lähti niin alkoi hulinat Beaming Face With Smiling Eyes
    Oikeestaan tää 4kk ikä on ihan huippu Beating Heart
    Mutta rankkaa meillä on ollut, mut ehkä se kuitenkin kypsytti vähän kaikinpuolin, mä opin luottamaan vauvaani ja itseeni äitinä, opin ettei vauva paastosta huolimattakaan heti kuihdu, joten osaan kyllä nyt suhtautua rennommin näihin raivarivaiheisiinkin ja ylipäätään tähän vauvan kanssa oloon. Ja ennen kaikkea iloitsen ihan jokaisesta pienestä hetkestä, siitäkin kun poika nukahtaa huudon saattelemana vaunuihin ja pääsen lähikauppaan, pystyn juomaan aamukahvit tai käydään jossain, kun se ei ois ollut vielä hetki sitten mitenkään mahdollista Blue Heart
    • Optimistinen Optimistinen x 6
    • Tykkään Tykkään x 4
  7. Pingviiniemo Seurustelun sensei Heinäkuiset 2021

Ihanaa että vähän parempaan päin. Beating Heart
    Sulla kuullostaa olleen hirmuisen rankkaa noiden vauvan moniallergioiden kanssa.

Lääkärille sellaiset terveiset, että kylläpä sitä voi olla allerginen mille tahansa täs maailmassa eli voihan eriyiskorvikkeellekkin olla allerginen!

Ja mä muistan kuinka toi pelkkä rauhassa kahvinjuonti tuntuu vauvamyllerryksessä päivän pelastukselta.

Sä olet upean positiivinen ihminen ja sun voimavat on riittäneet käsittämättömän hyvin näin hankalassa tilanteessa.

Tästä sen pitäisi kasvun myötä enää helpottaa, kun allergiat ja muut joko ilmenee paremmin tai helpottaa+ hoitovaihtoehdot lisääntyy

Tsemppiä! Baby-
    • Tykkään Tykkään x 6
  8. Pingviiniemo Seurustelun sensei Heinäkuiset 2021

Siis häh!? Onpa kummallista. Tosi paljon tsemppiä loppuun. Mullekkin sanottiin, että äidin voimavarojen hupeneminen on syy käynnistykselle, mutta aina ne lääkärit jotain syitä keksii miksi ei...

Toivottavasti spontaniisti tulis ennen ettei enää tarvis sun ootella. Beating Heart
    • Tykkään Tykkään x 2
  9. Daiya Päivystävä dosentti Lokakuiset 2021 Toukokuun äidit 2019

Mielessäni jo ajattelin, että viikonloppuna meen osastolle ja sanon ettei vaan pää enää kestä, tehkää jotain. En usko, että on kummankaan edun mukaista, jos musta revitään kaikki irti jo ennen synnytystä, kun taustalla jo yksi synnytyksen jälkeinen masennus. Mutta katsotaan mitä loppuviikko tuo tullessaan. Mitään luottoa kroppaan ei kyllä tosiaan ole, tämä ei ole osannut mitään asiaa hoitaa kunnialla niinkuin pitäs joten tuskinpa tätäkään Angry Face With Horns
    • Sympatiaa Sympatiaa x 4
  10. danonina Puuhakas puhuja

Tsemppiä viimesiin päiviin Blue Heart. Ne on kyllä aina piinaavia ja tuskasia.

Mulla ei meinannut tämä neljäs synnytys lähteä etenemään millään, koska vauva oli jotenkin huonossa asennossa. Kysyin kätilöltä sit kun alkoi enempi tapahtua, et miks mulla repii supistukset alavatsaan, tuntuu kun se vauva tulis siitä läpi. Kätilö sit sanoi et vauva jos huonossa asennossa repii alavatsaan ja et toivottavasti se vauva sais pään hyvin et pääsee tulemaan. Siitä ei sit mennytkään enää kauaa kun syntyi. Kuitenkin pitkään valmisteli tuloaan. Kaks edellistä syntynyt nopeammin.
    • Tykkään Tykkään x 1
  11. danonina Puuhakas puhuja

Hyvä että sielä tilanne helpottanut. Sama kokemus lasten allergioista ja herkkyyksistä, itse näkee jo heti mikä sopii ja mikä ei. Mullahan kävi niin, et kun huomasin et esikoinen ei siedä korviketta, jatkoin imetystä sit 1v3kk asti. Eka tuntu et haluun lopettaa, mut allergia sit antoi voimat ja loppuen lopuks tuntui kivalta. Eriasia imettää lasta ketä syö kiinteitä, kun maitoa tarvii sit enää niin vähän. Sekä meillä kakkonen ei sietänyt maissia. Oksensi kaaressa maltodekstriinit ym. vielä vuoden vanhanakin. On toi noiden vauvojen kanssa välillä sellasta. Herkkis vatsat ja kaiken maailman herkkyydet, maitoruvet ym.
    • Tykkään Tykkään x 2
  12. Daiya Päivystävä dosentti Lokakuiset 2021 Toukokuun äidit 2019

Saitko mitään vinkkejä millä sitä vauvaa vois vihjata asettumaan oikeaan asentoon? Beaming Face With Smiling Eyes Nimim. epätoivo alkaa iskeä… Eilen neuvolassa terkkakin hämmästeli miten korkealla vauva on mahassa eli ei kovin optimaaliselta näytä.
    • Sympatiaa Sympatiaa x 2
  13. danonina Puuhakas puhuja

Ei kyllä mitään vinkkejä sorry . Mulla vauva oli alhaalla ja vaikutti olevan hyvin asemissaan syntymään (useamman viikon ennen syntymää). Toisin kuitenkin oli. Synnytys ei meinannut millään sit alkaa kunnolla ja se kipu alavatsassa oli todella repivä ja erikoinen avautumisvaiheessa. Sit se loppui loppuakohden ja vauva ihan hyvin tuli. Jäin miettimään ja unohdin kirjottaa loppuun, ni vielä muokkailen. Toivottavasti sielä vauva laskeutuisi. Laskeutuminen voi kyl tapahtua sit tosi nopeestikkin ja vauva lähteä tulemaan, jospa niin kävisi.

btw. Mitä nää uudet hymiöt täällä on. Suurin osa jotain ihmeellisiä ja monia samoja tossa laatikossa.
    • Sympatiaa Sympatiaa x 2
  14. Pingviiniemo Seurustelun sensei Heinäkuiset 2021

Mä kaipaisin ihan perus hymynaamaa. On osa vähän outoja.
    • Tykkään Tykkään x 2
  15. Daiya Päivystävä dosentti Lokakuiset 2021 Toukokuun äidit 2019

Osan saa edelleen kun laittaa vaan perus merkeillä, eli esim : ja ) niin tulee :)

Tosi hölmösti päivitys tehty kun kestää näin kauan saada maaliin, toi testivalikoima on ihan onneton. Mutta siis, ylläpitohan infonnut että täydentyy kyllä, aikataulusta vaan ei tietoa…
    • Tykkään Tykkään x 2
  16. Daiya Päivystävä dosentti Lokakuiset 2021 Toukokuun äidit 2019

Täällä neiti syntyi eilen aamulla, melko vauhdikas synnytys kun yhden aikaan yöllä alkoi supistaa, ja yhtäkkiä ne olikin niin kipeitä ja alle 5min välein etten uskaltanut enää muuten kuin lanssilla sairaalaan Cat With Tears Of Joy lopulta imukuppiavusteisesti syntyi, en olisi tätä halunnut mutta taustalla oli hätäsektion riski sydänäänien laskun vuoksi joten pienempi paha oli valittava. Mutta loppu hyvin kaikki hyvin :)
    • Voittaja Voittaja x 10
  17. move88 Päivystävä dosentti Helmimammat 2018

Onnea Daiya!!! :Heartred
    • Tykkään Tykkään x 3
  18. Pingviiniemo Seurustelun sensei Heinäkuiset 2021

Ihanaa onnea!!!!!! Beating HeartBeating HeartBeating HeartBeating Heart
    Imukuppi tai ei niin ihan paras juttu.
    • Tykkään Tykkään x 2
  19. Foreverfever Päivystävä dosentti Maaliskuiset 2021

Onnea! Beating Heart
    • Tykkään Tykkään x 3
  20. zarar_ Sanavalmis juttuseppä Toukokuiset 2021

Pystyikö sit toinen lapsista kuitenkin käyttämään korviketta, vai imetitkö molempia pitkään?
    Meillä on nyt alkanut elämä luistaa ja peppukin parani, kun lisäsin tuon maissin diettilistaan, jopa ne piilonimetkin, kun oireet ryöpsähtää niistäkin. Lääkäristä ei tosiaan ollut apua juurikaan meidän kohdalla. Nyt on jotenkin tosi ihana vaihe nähdä, kun toinen kasvaa ja kehittyy, vauva parhaimmassa iässä voi että Beating HeartBaby
    Vähän on atopiaa alkanut puskea pintaan, mutta ite luulen ettei liity allergiaan mitenkään, koska mulla itselläni atopia ollut aina itsellisenä sairautena ilman allergiaan liittyvää oireilua. Mutta joo. Ehkäpä tää super rankka kokemus opetti jotain tosi oleellista Blue Heart

Hei wau ihanaa, onneksi olkoon! Beating Heart
    Just olin tulossa kirjoittaan sulle, että mulla vauva hengasi tosi ylhäällä ihan loppuun asti, vasta synnytyksessä laskeutui ja sillonkin sitä piti oottaa 4h ennen kuin sain alkaa ponnistamaan Beaming Face With Smiling Eyes eli näinkin voi käydä! Mutta sullahan sujui lopulta sukkelaan Blue Heart
    • Tykkään Tykkään x 2