Raskaaksi 2020 -ryhmässä plussanneet

Keskustelun 'Raskausklubit' aloitti Vargynja, 18 maalis 2020.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Chard Tuttu foorumilla

Viikon liian pieni alkio ultrassa. Syke näkyi kyllä... Samoin kuin raskausontelo on ihan liian pieni.
    • Sympatiaa Sympatiaa x 5
  2. Daiya Naimisissa foorumin kanssa Lokakuiset 2021 Toukokuun äidit 2019

:Heartred Millä viikoilla nyt olitkaan? Pahoittelut jos kyselen liikaa. Oon tosi pahoillani, sanoivatko mitään onko tilanne ihan toivoton? Miten jatkot? Voimia kovasti!
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 2
  3. Chard Tuttu foorumilla

Nyt on 7+1 ja alkio oli 6+2. Hoitoalkuisessa ei voi heittää viikolla. Ja kun tuo "raskauspussi" mikälie onkaan, oli ihan silminnähden liian pieni. Jos alkio oli 5,5mm niin se pussi oli 11*6mm tai jotain semmosta. Kun sen kuuluis olla jo ihan reilunkokoinen.

Viikon päästä on (175€ arvoinen, heh) kontrolliultra, mut en mä nää siinä mitään järkeä. Tuo liian pieni koko viestii jo ongelmista ja onko järkeä jos tuo alkioparka nyt sinnittelee tossa joku pari viikkoa, eihän se terve voi olla, kun kehitys laahaa noin paljon.
    • Sympatiaa Sympatiaa x 8
  4. danonina Tuttu foorumilla Maaliskuiset 2021

Kuulostaa kyllä tosi paljon maitoallergialta. Mulla kaks maitoallergikkoa täällä. Tsemppiä taistoon :Heartred
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 2
    • Tykkää Tykkää x 1
  5. zarar_ Rakastunut foorumiin Toukokuiset 2021

Joo päästiin lastenpolin asiakkaiksi. Saatiin kokeiluun nutramigen, mutta vielä ei tiedetä sopiiko se, kun tavismaidosta niin vähän aikaa ja mun mielestä se tavallinen korvike tuli tänään vasta suolistosta ulos ja eilen aloitettiin tuo uusi rintamaidon rinnalla. Polin kanta on, että olis selkeä maitoallergia, mutta tarvitaan altistus, et saadaan korvattavuusasiat kuntoon, kunhan vaan löydettäis se korvike.
    Altistus olis reilun 2 vkon päästä, mutta voi olla et joudutaan siirtämään sitä, kun pojan pepun alueen iho niin huonossa kunnossa nyt et kuoriutuu ihan, vaikka polin määräyksestä ollaan läträtty sinne mm. kortisonia, joka hillinnyt ihottumaa, muttei ole kokonaan parantunut ja altistukseen pitäisi mennä lähes oireettomana.
    Hirveetä tää silti on :sorry: Raskaita nää korvikekokeilut ja niistä aiheutuvat oireilut. :sad001
    Muutenkin tuntuu et tää vauva-aika mennyt meiltä yhdeksi selviytymistaisteluksi ja aamuisin voisi vaan muumioita sänkyyn :bag:
    • Sympatiaa Sympatiaa x 4
  6. Boris Peruskäyttäjä Huhtikuiset 2022

Voimia teidän perheelle! Useimmiten vauva-aika unohtuu kaikilta, koska se on niin vaativaa, vaikkei mitään erityisempääkään vaivaa olisi. Raskaus ja synnytys ja vauva arki, kaikki se vaatii veronsa :Heartpink Tsemppiä, toivottavasti saat apuja sen verran että saisit hieman levättyä!
    • Tykkää Tykkää x 1
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  7. danonina Tuttu foorumilla Maaliskuiset 2021

Tsemppiä :Heartbigred
    Noi on tosi raskaita ja sanoin kuvaamattoman raskasta, kun oma lapsi on kipeä. Toi on kyllä aika käsittämätöntä, et tarvitsette altistuksen tohon vielä. Eikö oireet nyt viittaa maitoallergiaan ja jos maidottomalla helpottaa, ni se on suora fakta sitten. Jos saatte just lapsen kuntoon ja sit altistus ja uudestaan kipuilua :confused2 . Sori sanon näin suoraan, mut oon herkillä näiden allergia juttujen knssa ja siitä miten niitä hoidetaan. Näissä välillä niin kummia kiemuroita, vaik tilanne selkeä. Omasta kokemuksesta voin sanoa et meillä kestänyt joku kuukausi et lapsen kaikki iho oireetkin hävia maidon jäljiltä. Oli siis tota vihreetä hyytelö kakkaa, vatsakipua ja ihottumaa. Et aikansa se varmasti ottaa et suolisto ja kaikki parantuu ja rauhottuu.
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 4
  8. danonina Tuttu foorumilla Maaliskuiset 2021

Sitähän se. Paljon valokuvia, mitkä tukee näiden ekojen vuosien muistoja :Heartpink
    • Tykkää Tykkää x 3
  9. danonina Tuttu foorumilla Maaliskuiset 2021

Voimia sinne :Heartred . Pidä meitä ajan tasalla. Pidetään vaan peukkuja jos oliskin kaikki hyvin, en tiedä voiko olla mut toivon. Jospa tilanne ei oliskaan ihan toivoton :Heartred
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 6
  10. zarar_ Rakastunut foorumiin Toukokuiset 2021

No joo voi kumpa menisikin näin, mutta kun Kela vaatii et altistus tehdään, jotta saadaan korvaukset sieltä ja toki ite toivotaankin niitä, koska on nuo korvikkeet ihan sikahintaisia. :blackeye:
    Mut saadaan lykätä vapaasti sitä siiheksi kun tuntuu hyvälle, joten mennään tilanteen mukaan. :)
    Kiitos tsempistä :Heartred
    • Tykkää Tykkää x 3
  11. danonina Tuttu foorumilla Maaliskuiset 2021

Heissan

Mitäs tänne kuuluu?

Täällä vauva 6päivän päästä 6kk :nailbiting: . Aika menee kyllä siivillä. Meillä kaikilla 3isosisaruksella tässä elo-lokakuussa synttärit, niin niitä nyt järjestelty. Hirmunen homma :hilarious: . Meillä vauva alkanut nyt nukkua kahdella herätyksellä yö, niin ihanaa entisen n.4-10 käherätyksen sijasta ja saan nostettua hänet vielä omaan sänkyyn, niin ei koko yötä nuku kainalossa :p . Tänään olis neuvola ja vauvaklubi jossa ollaan nyt käyty. Ihana kun mies voinut ottaa eskarilasen vastaan ja me päästy kerhoilee vauvan kanssa kaksin :grin. Hyvä fiilis ja ihanan syysauringon värittämiä päiviä teille kaikille :Heartred
    • Tykkää Tykkää x 8
    • Voittaja Voittaja x 1
    Last edited: 19 syys 2021 at 08:07
  12. Pikkis91 Aloittelija

Moikka!

Meillä aloitettiin maidoton ruokavalio pojalle pari viikkoa sitten. Se auttoi hetkeksi, mutta sitten huomattiin, ettei viljakaan sovi pienelle. Nyt ollaan sitten maidottomalla ja viljattomalla, ollaan saatu pulauttelua vähennettyä siitä yli kolmestakymmenestä per päivä noin viiteentoista per päivä. Maha on silti vielä sekaisin ja ihottumaa on ruvennut tulemaan silmien ympärille. Terveydenhoitaja epäili, että allergioita ois muitakin, kuin maito ja viljat ja niin epäillään mekin miehen kanssa. Tänään pitäisi neuvolalääkärin soittaa ja kertoa, että miten tässä edetään. En mitään muuta toivo niin kovasti, kuin että saatais poika kuntoon. :sorry: Onneksi kuitenkin asiat etenee! Oma sydän vaan särkyy, kun pienellä on huono olla.

Meilläkin tuli puoli vuotta täyteen maanantaina, mihin tämä aika oikein menee? Toinen on jo niin iso ja osaa vaikka mitä. :) On niin mahtavaa nähdä, kun toinen kasvaa ja kehittyy. :Heartblue

Minultakin ihanaa syksyä kaikille! :)
    • Sympatiaa Sympatiaa x 10
  13. Daiya Naimisissa foorumin kanssa Lokakuiset 2021 Toukokuun äidit 2019

Täällä odotellaan edelleen tulokasta saapuvaksi, 36+4 tänään ja ihan valmis olo :joyful: äitipolille sain ajan 39+2 jolloin katsotaan sitten josko voisi käynnistellä, ettei ainakaan yli mene mun oman mielialan ja radin vuoksi. Radi tosin pysynyt hyvin ruokavaliolla kurissa, ja vauvan painoarvio ihan keskikäyrällä, joten automaattisesti en olis tuota käyntiä saanut pelkästään sen takia, onneksi oli tosi ymmärtäväinen lääkäri ja kätilö kun kerroin omasta ahdistuksesta. :) helpotti jo sekin kun tietää, että sitten on mahdollisuus laittaa asioihin vauhtia. Toki tässä on supistellut ja kipuillut vaikka miten jo jonkin aikaa, että saa nähdä lähteekö itsestään käyntiin ennen tuota. Toivon ainakin kovasti, haluaisin ehkä kuitenkin kokea luonnollisesti käynnistyvän kun esikoinen käynnistettiin.

Onko täällä muuten miten kokemusta ballongilla käynnistyksestä? Mulla siis se edessä koska alla sektio. :)
    • Tykkää Tykkää x 9
    • Optimistinen Optimistinen x 2
  14. Maiconii Tuttu foorumilla Marraskuiset 2021

Täälä viikkoja 29+2 :happy:
    Kotona on kaikki valmiina vauvaa varten ja nyt vaan ootellaan.
    Aika kuluu hitaasti, kun oon sairaslomalla selän ongelmien vuoksi mutta oon koittanut nyt yrittää edes olla vaan rauhaksiin. Joka päivä pieni kävelylenkki on tullu tehtyä mutta siitä seuraa aikamoisia supisteluja:shy: tarvinnee ottaa puheeksi neuvolas.. pää hajoaa kyllä jos ei mihkään pääse :oops: Eniten toivon, ettei vauva menis ihan hirveästi yli sen marraskuun 29. ku vietetään joulu aina porukoilla koko perhe (mun sisarukset perheineen siis myös), niin olis kiva sinne päästä tänäkin vuonna :) Mun puolesta vois tulla aiemminkin mutta harmi ku sitä ei pysty itse päättämään :p

Ihanaa syksyä kaikille :Heartred
    • Tykkää Tykkää x 8
    • Optimistinen Optimistinen x 3
  15. Mamiii Rakastunut foorumiin Huhtikuiset 2021 Helmiäidit 2020 Toukokuiset 2021

Moi!

Kiva kuulla teistä! Pahoittelut Chard vaikeasta tilanteesta, paljon jaksamista teille :Heartred Ja tsemppiä allergiajuttuihin, kuulostaa todella raskaalta :Heartred

Meillä poika vaikuttaa ihan terveeltä, pian 5kk täyttävältä nassikalta :happy: On tyytyväinen ja hymyileväinen vauva, jolle soseet maistuvat hyvin. Kasvukin ihan ok, vaikka saimme kehoituksen tehostaa syömistä. Vatsakin toimii paremmin nyt kiinteiden myötä, välillä syö korvikkeen päälle kokonaisen purkillisen sosetta.

Poju kääntyi vähän päälle 4kk iässä selältä mahalleen, joten motorinenkin kehitys tässä vaiheessa iänmukaista vaikka syntyi rv 35+1. Poika nukkuu yöt kokonaan syömättä ja heräämättä, yöunet ovat noin klo 21.30-07 tällä hetkellä.

Rakastetaan yli kaiken :Heartred
    • Tykkää Tykkää x 9
  16. Foreverfever Naimisissa foorumin kanssa Maaliskuiset 2021

Ihanaa kun tulee syksy, jotenkin nuo viileät ilmat houkuttelee ulos :)
    Täällä myös reilu 6kk vauva. Oppi äskettäin konttamaan, ja samantien sitten paukautti naaman kovaa lattiaan ja hampaat huulesta läpi. Hampaita tullut 6 ja niiden tulo ilmeisesti öisin vaivannut kun 4 tuli ylös kerralla. Lisää olisi vielä tähän samaan syyssyyn ainakin 2 tulossa lisää. 3kk ikäisenä nukkui paljon paremmin, meni kivasti itsekseen nukkumaan omaan sänkyyn ja saattoi nukkua jopa 8h putkeen heräämättä. 4kk iässä alkoi hulinat ja siitä ei oikein pois päästy. Nyt heräillään tunnin parin välein koko yö, vähän vaihdelleen ja vain minun kainalossa nukkuu. Pullo ei vauvalle kelpaa, mutta soseet maistuu todella hyvin, niin pystyy helposti olemaan pari tuntia isompien harrastuksissa ja vauva saa miehen kanssa viettää aikaa.
    Ollaan myös päätetty että vielä 5. lapsi toiveissa, aletaan yrittämään kunhan menkat joskus alkaa. Nyt siis synnytyksestä saakka tjottailtu.
    • Tykkää Tykkää x 8
    • Voittaja Voittaja x 1
    • Sympatiaa Sympatiaa x 1
  17. Pingviiniemo Addikti Heinäkuiset 2021

Mulla oli tän toisenkin kanssa ballonki. Synnytys eteni pelkän ballonkin voimalla eteenpäin. Ei tarvittu oksitosiinia tai muita synnytystä vauhdittavia lääkkeitä.

Esikoisessa tarvittiin oksitosiinia, mutta se johtunee ensisynnytyksen lisäksi liian aikaisesta epiduraalista ja sen ylikäytöstä.

Tässä toisessa pidin tauon epiduraalista ja jumppasin kun supistukset hiipui. Alkoivat pian uudestaan.

Monesti toinen synnytys lähtee paremmin käyntiin oli takana sektio tai alatie.

Tsemppiä! :)
    • Tykkää Tykkää x 6
  18. Pingviiniemo Addikti Heinäkuiset 2021

Täällä menee hyvin. Vauva on ihan just 2kk ikäinen ja jokeltelee jo paljon. Esikoinen ei vielä tässä vaiheessa jokellellut joten olen suuresti yllättynyt. Neiti on edelleen sosiaalinen ja hermostuu jos hetkeksikkin kääntyy muualle. :grin

Esikoinen on oikea ilopilleri kuten aina vaikka siskoa välillä vähän liian kovakouraisesti meinaa koskea. Keksii kokoajan uusia tanssiliikkeitä ja pitää meille showta.

Arki rullaa mainiosti eteenpäin, mutta pelottaa miehen työharjoittelu kun selvisi että pitkän matkan takia 6 tunnin harjoittelu venyisi jopa 12 tunnin pituiseksi päivässä. Sanoin suoraan että mun mielenterveys ei kestä 12 tunnin päiviä ilman miestä. Yritetään saada harjoittelut tähän lähialueelle jolloin ne ois vaan sen 6-8 tuntia päivässä. Onneksi on korona joten poikkeuksia tehdään.

Ulkoiltu on myös nyt paljon ja mun olo on paljon virkeämpi. Olen myös vienyt pelkästään esikoista ulos ettei seinät kaadu sen päälle.

Eli hyvin menee täällä. :love7
    • Tykkää Tykkää x 10
  19. zarar_ Rakastunut foorumiin Toukokuiset 2021

Ihana kuulla teistä :happy::Heartred
    Toivotaan et pian kuuluu taas vauva tuoksuisia uutisia! :love7

Mulla jäänyt tää kirjoittelu nyt vähän, en oikein osaa sanoiksi pukea ilman, että tulee romaani, mutta käsittämättömän rankkaa on ollut. Maitoaltistus takanapäin, 6pv sitten ja vauvalla todettiin vaikea viiveellinen suolisto-oireinen maitoallergia. Poika oli tosi kipee, oireilee vieläkin. Mutta siis meille ei riittänyt pitkälle käsitellytkään maidot, koska Nutramigenista pojan ruokatorvi tulehtui ja lopetti syömisen. Kaikkihan siinä sitten tietää, miten omalle maidontuotannolle käy, vauva kun ei sitä vähääkään pystynyt imemään rintaa ja huusi jopa pullolle, missä mun omaa maitoa. Pumppasin itku silmässä ja nyt sitten syytän itteäni kaikesta stressistä, joka vähensi oman maidon määrää, sillä ei näitäkään ongelmia olis jos maitoni riittäisi vauvalle. Joka tapauksessa monen hoitovirheen jälkeen, saatiin uusi maito, Alfamino, täysin aminopohjainen korvike ja sitä tarkoitus käyttää nyt reilu viikko, jonka jälkeen lääkäri soittaa jatkot. Meille ei nuo 1 luokan korvattavat maidot käy, joten maitoaltistus pitää tehdä toistamiseen Nutramigenilla. Ahdistaa jo valmiiksi se vauvan kärsimys siitä, mut mentävä siihen on, koska nuo aminopohjaiset törkyhintaisia ihan jo sillä kelan korvauksellakin. Tosin ei osata vielä sanoa, että sopiiko ylläolevakaan, kun meillä oireet päällä edelleen. Toinen vaihtoehto on sit et pojalla lisänä refluksitauti.
    Oon aika väsynyt ja nään toistuvia painajaisia, poika huomenna 4kk ja tuntuu et koko elämä ollut yhtä päivästä toiseen selviytymistä. Ehkä meillä joskus vielä on normaali vauva-arki.
    • Sympatiaa Sympatiaa x 10
  20. danonina Tuttu foorumilla Maaliskuiset 2021

Kuulostaa todella rankalta :sorry: . Oon tosi pahoillani että joudutte kokemaan tuollaista ja käymään nyt läpi. Yhdestä asiasta olen varman, te tulette saamaan lapsen kanssa vielä lukemattomia iloisia ja onnellisia vuosia :Heartred . Joskus koittaa se aika että nämä ajat tuntuu vaan kaukaiselta unelta. Näin ainakin itse oon kokenut. Jos puhun tyttären vauva ajasta enemmän, nousee kyllä paljon tunteita pintaan. Sit kuitenkin mulla on tässä rinnalla hyvinvoiva lapsi joka ei tietenkään muista noista ajoista mitään. Nyt kun vaan jostain löydätte ne voimat kaiken läpi käymiseen, niin helpotusta tulee varmasti jossain kohtaa. Alkaa huomata että lapsi hymyilee enemmän kun itkee ja pikkuhiljaa omakin olo alkaa helpottaa.

Super paljon voimia :Heartred . Ootte tehnyt hienoa työtä jo selvitellessänne asioita. Muista olla tosi armollinen itsellesi noi on varmasti rankatajat niin monessa suhteessa :Heartred
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 5
    • Tykkää Tykkää x 1
    Last edited: 23 syys 2021 at 18:25

Jaa tämä sivu