Rahakas mies

Aika ikävä tilanne ja miettisin kyllä tarkkaan, kannattaako yrittää yhteiselämää. Jos päädytte muuttamaan yhteen niin tilanteenhan pitäisi sitten olla niin, että ne puoliksi maksetut asiat ovat sellaisia, että heikommilla oleva ei joudu kohtuuttoman huonoon tilanteeseen. Esimerkiksi asunto pitää olla sellainen, että jos/kun kulut maksetaan puokkiin niin molemmille jää rahaa elämiseen ja ruokiin.

Usein tuollaisessa tilanteessa kuin teillä on vaikuttaa sitten olevan niin, että mies enemmä jatkaa omaa elämänlaatuaan harrastuksineen ja muine menoineen ja naisen kontolle jää sitten huolehtia omien kulujensa lisäksi lapsen/lapsien menoista...

Hmm.. Onpas ikävä tilanne :(

Jos yhteen muuttaa ja perustaa perhettä, niin pitäisi velvollisuudet kyllä jakaa reilusti kummankin osapuolen resurssien mukaan! Kannattaa varmasti keskustella asiasta oikein kunnolla ennen kuin tekee mitään... Avopuolison tulot kun vaikuttavat niin paljon kelakorvauksiinkin, että eihän siinä jää paljoa mitään käteen :/

tosiian jos muutatte yhteen, et saa kelan tukia.. mun avomiehellä on firma ja hyvät tulot, en saa edes työttömyyspäivä rahaa tai mtn, pyöreät 0e.. joten kannattaa pitää se mielessä.. :/

Juu, meillä maksaa mies kaikki laskut. Itse olen päiväkodeissa keikkailija, ja töitä sitten on niin ja näin, välillä enemmän välillä vähemmän, joten tulot todella epävarmat! En ole edes viitsinyt lähteä Kelan kanssa tappelemaan ja pyytämään tukea niiltä päiviltä kun ei ole töitä, mies saa kuitenkin sen verran käteen, että jos muistan oikein, en saisi mitään, ellen nyt ole kokonaista kuukautta tekemättä töitä. Saan kuitenkin jo sen muutaman sadan kun teen muutaman päivän töitä kuukaudessa, ja se tuki on jotain samaa luokkaa...

Onneksi mieheni on alusta lähtien sanonut kaiken maksavansa, jos itse saan jotain, saan käyttää ne omaan ruokaan (syömme niin erillailla), ja omiin harrastuksiin. Olin puolivuotta työllistettynä ja lähes täydellä lastenhoitajan palkalla, silti mies maksoi vuokran, minulle jäi vain oma puhelinlasku maksettavaksi. (Maksoin kyllä hänen tietämättään myös sähkölaskun, tuntui niin epäreilulle :D)

Todella ikävä tilanne kyllä. Meillä myös tilanne,että mies on meistä se varakkaampi osapuoli.Olin vielä opiskelija kun muutimme yhteen minun vuokra-asuntooni ja maksoimme asumisen puoliksi,laskut itse ja ruoat yhdessä tai se jolla oli rahaa.Nyttemmin asumme mieheni omistamassa rivitalon pätkässä jonka maksun,auton,sähkön ja netin hoitaa mies.Minulle jää hankittavaksi ruoka ja lisäksi maksan lapsemme kulut ja näin tämä on toiminut oikeinkin mallikkaasti ainakin toistaiseksi.

Nuo tukiasiat on melko ikävä homma,kun kela tuntuu olettavan parempivaraisen automaattisesti elättävän myös sen toisen osapuolen kaikkine menoineen.

Takaisin