Me ollaan toistaiseksi julkisella, mutta ikärajat paukkuu, joten jos pas:t ei tuota tulosta, joudutaan yksityiselle. Ja käytän sitten säästöni.. 
Hus:han aikoo aloittaa lapsettomuushoidot myös naispareille ja itsellisille naisille. Mun mielestä on ihan selvää, että lääketieteellisistä syistä pitäisi olla hoitomahdollisuus kaikille, ja esim. yksityisellä todettu hormonihäiriö, sairaus tms. pitäisi riittää perusteeksi. En ole kuitenkaan ihan varma, mitä mieltä olen siitä, paljonko hoitoja pitäisi saada ilman lääketieteellistä perustetta julkisella puolella. Tuntuisi ehkä vähän kurjalta, jos joku sairauden takia lapseton ei pääsisi hoitoon siksu, että resurssit menisivät terveiden hoitamiseen. Vastaavasti ymmärrän, että 40v on julkisen hoitoraja, vaikka esim. itselläni amh on ikäistäni nuoremman tasolla ja munasolujen laatu hyvä - mutta jossain on oltava raja, kun käytetään julkisia varoja. Toki jos resursseja olisi rajattomasti, soisin kaikkien pääsevän hoitoihin :)
Käytän itse paljon yksityisen puolen lääkäripalveluita ml. pienet leikkaukset, mutta lapsettomuushoidot haluaisin hus:ssa. Olisin valmis maksamaan vaikka ne yksityisen hinnatkin siitä, että saisin jatkaa hoitoja Naikkarilla, kun 40v raja ylittyy.