Radi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kouk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Kouk

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Huhtikuiset 2021
Syyskuiset 2024
Mulla oli sokeriarvot tarkassa seurannassa viime raskaudessa, radia ei diagnosoitu, mutta liki taidettiin olla koko ajan. Nyt kun ikää on siitä vielä muutama vuosi tullut lisää niin taitaa raskausdiabetesdiagnoosi tulla ihan väkisinkin.

Onko sulla radi? Missä vaiheessa sitä sokerirasitusta piti alkaa miettiä? Parhaat neuvot ruokavalioon? Itse olen herkkujen suurkuluttaja ja ihan pikkuisen kauhistuttaa.

Meillä on salaisella puolella myös ketju koskien radia 😊 Suosittelen lämpimästi liittymään kun saat riittävästi viestejä yleiselle puolelle kirjoitettua.

Mulla oli ekassa raskaudessa ruokavaliohoitoinen radi, nyt oon taas mittaillut arvoja ja paasto on välillä koholla, niin saa nähdä joutuuko tällä kertaa aloittamaan lääkityksen. Pyrin syömään monipuolisesti ja säännöllisin väliajoin, herkkuja oon vähentänyt mutta menee niitäkin jonkin verran 😅

Meillä on salaisella puolella myös ketju koskien radia 😊 Suosittelen lämpimästi liittymään kun saat riittävästi viestejä yleiselle puolelle kirjoitettua.

Mulla oli ekassa raskaudessa ruokavaliohoitoinen radi, nyt oon taas mittaillut arvoja ja paasto on välillä koholla, niin saa nähdä joutuuko tällä kertaa aloittamaan lääkityksen. Pyrin syömään monipuolisesti ja säännöllisin väliajoin, herkkuja oon vähentänyt mutta menee niitäkin jonkin verran 😅
Juku, pitää yrittää höpöttää täällä julkisesti viestit kasaan. Saako kysyä mistä viikoilta alkaen sun sokereita on seurattu?

Juku, pitää yrittää höpöttää täällä julkisesti viestit kasaan. Saako kysyä mistä viikoilta alkaen sun sokereita on seurattu?
Ekassa raskaudessa kävin sokerirasituksessa n. rv 26. Nyt kun välineet oli valmiiksi kotona, niin aloin mielenkiinnosta mittailla jo aika alussa, ennen ekaa neuvolaa. Nyt rv 15, ensi viikolla seuraava neuvola ja sitä ennen pyydettiin viikon ajan mittaamaan vähän tiheämmin niin nähdään missä mennään. Mulla ollut haasteita paastoarvoissa, aterian jälkeiset ei ole juuri koskaan yli.

No voi että mä oon kanssa pöhkö! Kiitos muistutuksesta, mullahan on jossain kotona ne vanhat mittauslaitteet ja värkit. Täytyykin etsiä ja ottaa vähän oma-aloitteisesti kiinni tästä jutusta!

Diabetesliiton sivuilla on ilmainen verkkokurssi raskausdiabetekseen sairastuneille ja myöskin verkkokurssi siitä mitä raskausdiabeteksen jälkeen. Käypähoitohan suosittelee erinäisiä seurantoja synnytyksen jälkeiseen aikaan, mutta jotenkin epäilyttää ottaako niistä kukaan koppia enää siinä vaiheessa kun vauva on maailmassa. (En saa provikkaa noiden verkkokurssien mainonnasta).

Takaisin