Puutarhavinkkejä kaivataan

VäriSointu

Seurustelun sensei
Heippa.

Olen vähän myöhässä, mutta kysyn kuitenkin. Olisiko vielä mahdollista laittaa joku kesäkukka itse siemenestä? Minulla olisi muutama amppelin paikka katsottuna. Mitä suosittelette? Nyppiä voin vähän, mutta muuten kaipaan helppohoitoisuutta. Suht aurinkoinen paikka kaikilla.

Kiitos vinkeistä!

Kyllä onnistuu hyvinkin! 😊 Esim köynnöskrassi on helppoakin helpompi ja sen voi kylvää toukokuussa suoraan kasvupaikalle (amppeliin) tai laittaa jo nyt sisälle ja siirtää ulos myöhemmin, kun on riittävän lämmin.

Kaupoissa siemenpussien takana on yleensä hyvät ja selkeät ohjeet, joista näkee suoraan kylvöajat ja muut kasvuvaatimukset. Sieltäkin voit vertailla mikä miellyttää omaa silmää ja olisiko se sopiva omiin aikatauluihin tai muuten oikealle paikalle tulossa 😄

Mulla on taas karannut käsistä tämä esikasvatushomma ja taimia riittää jopa myyntiin asti 😅 mutta onhan se mukavaa puuhastelua, tässä kun ei muuten mitään tekemistä olekaan 🤭😅

Kyllä onnistuu hyvinkin! 😊 Esim köynnöskrassi on helppoakin helpompi ja sen voi kylvää toukokuussa suoraan kasvupaikalle (amppeliin) tai laittaa jo nyt sisälle ja siirtää ulos myöhemmin, kun on riittävän lämmin.

Kaupoissa siemenpussien takana on yleensä hyvät ja selkeät ohjeet, joista näkee suoraan kylvöajat ja muut kasvuvaatimukset. Sieltäkin voit vertailla mikä miellyttää omaa silmää ja olisiko se sopiva omiin aikatauluihin tai muuten oikealle paikalle tulossa 😄

Mulla on taas karannut käsistä tämä esikasvatushomma ja taimia riittää jopa myyntiin asti 😅 mutta onhan se mukavaa puuhastelua, tässä kun ei muuten mitään tekemistä olekaan 🤭😅
Kiitos!

Tomaatin ja paprikan sain aikaiseksi laittaa ajoissa, mutta kukat ovat jääneet. Ja kesällä kaupoissa ne on sitten niin kalliita, etten raaski ostaa. 😄

Et ole lainkaan myöhässä. Vielä ehtii vallan hyvin kylvää kesäkukkia siemenestä, etenkin nopeakasvuisia lajeja. Aurinkoisiin amppeleihin sopii mainiosti esimerkiksi riippalobelia tai kehäkukka. Molemmat ovat helppohoitoisia, eivät vaadi jatkuvaa nyppimistä ja kukkivat runsaasti läpi kesän.

Jos haluat vähän näyttävämpää, voit kokeilla myös tuoksuhernettä. Se kaipaa hieman tukea, mutta palkitsee tuoksulla ja väreillä. Suoraan ruukkuun kylväminen onnistuu hyvin, kunhan huolehdit kastelusta alussa.

Puutarhassa riittää vielä kevättouhua, mutta pieni kylvöhetki antaa jo hyvän kesäfiiliksen. Tsemppiä kylvöihin ja kaunista kasvukautta!
Kiitos! Pitääkin katsoa noitakin lajeja, kun pääsen siemenkauppaan. 😊👍

Kirjoita tähän...
Takaisin