Purentalihasten jännitys ja lantionpohja

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Iiris92
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Iiris92

Näppärä viestien naputtelija
Kesäkuiset 2024
Tulevaa synnytystä varten olen lueskellut ja näköään purentalihasten jännitys voi korreloida lantionpohjan kireyksien kanssa.

Itse jännitän koko ajan purentalihaksia ja narskuttelen. En yhtään ymmärrä, miten purentalihakset saisi rennoksi, milloin tahansa kiinnitänkään huomioni leuan alueelle, niin huomaan jännittäväni leukoja. Olen kokeillut purentalihasten hierontaa ja jumppaa, hengitysharjoituksia mutta ei, aina leukaperät on jännittyneet ja aamuisin herään siihen että puren hampaita yhteen.
 
Monella narskuttelijalla on käytössä purentakiskot yöllä. Oletko käynyt purentalihasten hieronnassa?
Joo, hieronnassa olen käynyt ja sen jälkeen tehnyt itse kotona vastaavalla tavalla. Ammattilaisella ei raaski säännällisesti käydä, sen verran kallista on 😅 Purentakiskot kyllä houkuttaa, onkohan niistä hyötyä sitten myös päiväaikaiseen jännittämiseen 🤔
 
Joo, hieronnassa olen käynyt ja sen jälkeen tehnyt itse kotona vastaavalla tavalla. Ammattilaisella ei raaski säännällisesti käydä, sen verran kallista on 😅 Purentakiskot kyllä houkuttaa, onkohan niistä hyötyä sitten myös päiväaikaiseen jännittämiseen 🤔
Ootko kokeillut kevyttä kinesiotyylistä teippausta yöksi. Alaleuka- korvantakaosan väliin, toinen paikka on poskiluunharjan korvan etuosan yläreuna edusta. Niiden teippien ei tarvitse olla kinesiomateriaalia vaan kevyt haava/ ihoteippi riittää. Tarkoituksena on hämätä ihon pintahermoja ja siten pistää niiden alla olevat lihakset tekemään töitä uusilla asennolla. Auttoi mulle kun kolarin jälk
leukojani öisin kiristelin. Hammaslääkäri kannusti kokeilemaan. Teippien toimivat paikat + pituudet löytyy kokeilemalla.
 
Ootko kokeillut kevyttä kinesiotyylistä teippausta yöksi. Alaleuka- korvantakaosan väliin, toinen paikka on poskiluunharjan korvan etuosan yläreuna edusta. Niiden teippien ei tarvitse olla kinesiomateriaalia vaan kevyt haava/ ihoteippi riittää. Tarkoituksena on hämätä ihon pintahermoja ja siten pistää niiden alla olevat lihakset tekemään töitä uusilla asennolla. Auttoi mulle kun kolarin jälk
leukojani öisin kiristelin. Hammaslääkäri kannusti kokeilemaan. Teippien toimivat paikat + pituudet löytyy kokeilemalla.
En ole kokeillut, täytyy ottaa heti testiin! Jotain ihoteippiä multa varmaan löytyy kotoa.
 
Joo, hieronnassa olen käynyt ja sen jälkeen tehnyt itse kotona vastaavalla tavalla. Ammattilaisella ei raaski säännällisesti käydä, sen verran kallista on 😅 Purentakiskot kyllä houkuttaa, onkohan niistä hyötyä sitten myös päiväaikaiseen jännittämiseen 🤔
Voihan niitä käyttää kotona myös päivällä, kun huomaa purevan hammasta ja on erityisesti jännitystä/stressiä
 
Joo, hieronnassa olen käynyt ja sen jälkeen tehnyt itse kotona vastaavalla tavalla. Ammattilaisella ei raaski säännällisesti käydä, sen verran kallista on 😅 Purentakiskot kyllä houkuttaa, onkohan niistä hyötyä sitten myös päiväaikaiseen jännittämiseen 🤔
Mulla on purentakiskot, koska hampaat alkoi lopulta murentua sen narskuttelun seurauksena. 😔 Eli suosittelen hankkimaan ennenkuin etenee pitkälle eroosio.

Purentakiskot on kuukausien yökäytön myötä helpottaneet aivan huimasti leukakipuja, enkä ainakaan koe että jännittäisi leukaa niin paljoa päivisin ja havahdun monesti siihen jos näin käy. Aamusta sit huomaa onko jännittänyt lihaksia, koska purentakiskot painautuu tiukemmin kiinni jos on.

Nykyään oon öitä ilmankin ja hampaat ei murene kärjistä enää ja leukaperät ei oo koskaan jumissa, eivätkä kiskot painausu tiukasti kiinni kun käytän niitä. 😀

On aika kallis hankinta, mutta multa loppui vaihtoehdot kun ne hampaat ois muuten jatkaneet kulumista.
 
Yksi kerta menin päivystykseen hammaslääkäriin, kun kipu oli niin kova, etten voinut kunnolla purra. Siinä yhteydessä hammaslääkäri totesi, että hyvät hampaat ja ei reikiä. Oot vaan purrut niin kovaa ne yhteen yöstä, että siitä kipu johtuu. 😑
 
Mäkin olen narskuttanut ja purrut hampaita yhteen aikoinaan niin paljon, että leukalihakset tuli todella kipeiksi. (Silloin tosin luulin hammassäryksi, mutta hampaista ei löytynyt mitään vikaa.) Hammaslääkäriinhän siinä oli mentävä ja purentakisko hankittava. Sen yöllä käyttäminen itsessään auttoi todella paljon. Päivänarskutteluun auttoi taas stressin väheneminen ja ns. sijaistoiminnat. Jos meinaan narskutella, pyrin tekemään jotain käsillä. Ehkä se purkaa samalla tavalla jännittyneisyyttä kuin narskuttelu. Tosin en lupaa sen toimivan kaikilla.
 
Minullakin on purentakiskon hankkiminen edessä. Hampaissa on kulumaa ja etuhampaasta on lohjennut pala. Mies ei ole joskus pystynyt nukkumaan, kun narskuttelen niin paljon. Kokeilen sellaista apteekin 70e maksavaa kiskoa, mutta olin yöllä unissani repinyt sen pois. Se oli kamalan tuntuinen. Hammaslääkärillä valmistettavalle käynteineen tulee hammaslääkärin mukaan noin 500e. Tämä siis kunnallisella puolella. Joudun jonottamaan aikaa niiden valmistukseen yli 4kk.
 
Takaisin
Top