Meillä mies taas on ollut kaikessa mukana: kaikissa neuvoloissa, ultrissa ja perhevalmennuksissa, täyttänyt mun kanssa kelan paperit, ollut ostamassa kasvavalle mahalle sopivaa takkia, tutkinut mikä on paras turvakaukalo, kantanut kaikki painavat kauppakassit, esitellyt innoissaan uusia vaunuja perheelleen jne eli oikeasti AIVAN kaikessa. Joka ilta myös tulee tunnustelemaan potkuja ja juttelemaan mahalle :)
Toisaalta mies olisi ollut valmis lapsen hankintaan jo monta vuotta ennen minua ja muutenkin tulee tosi hyvin toimeen sukulaisten lasten kanssa (paljon paremmin kuin minä), joten mulle on ollut täysin loogista että mies on mukana aivan yhtä paljon kuin minäkin vaikka se vauva mun mahassani kasvaakin :)
Itsekin varmaan tuntisin sen vähän loukkaavana tai ainakin kummallisena, jos miestä ei kiinnostaisi.
Toisaalta mies on kyllä sanonut että hänen on jotenkin vaikea käsittää asiaa kun ei samalla lailla pääse kokemaan raskautta, joten varmasti tilanne on vielä vaikeampi miehelle joka ei ehkä ole alunperinkään niin innoissaan odottanut lasten hankintaa ja perheen perustamista vaikka muuten varmasti hyvä isä onkin :)