Puoliso hoitaa toisin!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Zeni

Tietävä tietäjä
Tammimammat 2017
Kesäkuun äidit 2019
Tekeekö puoliso asiat ihan "väärin", vai oletko sinä oppinut puolisolta tekemään "oikein"? Miten teillä kasvatus ja hoitotavat eroavat?

Mieleeni ei tule mitään kovin suuria eroja lapsen hoitotavoissa. Toki jotain pieniä että tehdään jotkin asiat eri järjestyksessä tai vähän eri tavalla on, mutta ei mitään kovin erikoisia. Lapsi kyllä aina välillä huomaa nämä. :D Asiaan kyllä vaikuttaa varmasti sekin että lapsi on jo vähän isompi eikä vaadi ihan samanlaista hoitoa kuin vauva. Ja sekin että hoidan miehen sairastamisen vuoksi lapsen suurimmaksi osaksi. Sen olen huomannut että mies taitaa olla hieman tiukempi.

Meillä on alle kaksi viikkoa vanha vauva. Hoidetaan vauvaa samalla tavalla ja tähän asti kaikki asiat menneet yhteisymmärryksessä. Mieheni juttelee vauvalle enemmän kuin minä ja käyttää aikaa hoitamiseen. minun hoitaminen on paljon kiireisempää ja nopeampaa. Tässä asiassa minun täytyisi ottaa mallia miehestä.

Minusta erilaiset tavat hoitaa ja huomioida lapsia on rikkaus kaikille. Tietysti suurten linjojen pitää olla yhteneväisiä ja perheen ja kodin säännöt kaikille samat, mutta sitten kaikki muu sen lisäksi saa minusta olla aikuisen ja lapsen välistä ja heidän omansa näköistä touhuamista. :)

Takaisin