pulloruokinnasta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mirde
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Mirde

Puuhakas puhuja
Mä alan nyt sitten luopua toivosta. Hankin sen Tommee Tippeen pullon ja se oli mun viimeinen oljenkorteni.. Pumppu meni myyntiin, käsin lypsämällä sain maitoa sen verran, että saimme kokeilla, turhaan.. meillä ei pullolla saa maitoa menemään yhtään. Pyörittelee pulloa suussaan ja maito valuu pois suusta.. silmät tuijottaa mua ihmeissään.. ja kun tarjoan tissiä hetken päästä, niin iskee kiinni kuin.. [:D] tiedätte sanonnan. [;)] Eli hautaan sen ainoan menohaaveeni: leffaillan Potterin parissa. [:)] Eipä siinä mitään, ei ole maatamullsitava menetys: tulee dvd:lle joskus.

Kuitenkin vielä kysyn: luuletteko, että vielä voi saada oppimaan pulloon vai onko ne ajat olleet ja menneet?

Mites hörpytys...?Toimisko...Jospa teillä sit siirrytään suoraan nokkamukiin tissistä...Tai sit tarvii tähdätä leffaan meno niin et syötät ennen lähtöä ja sit lähet heti ja jätät isukille hoitoon...Tai jotain sinnepäin...täällä meillä ainakin potteriin on kax tai kolme näytöstä päivässä...

Meillä ku oli toi sama ongelma, mut sit toi tommee tippee huolittiin. Ei se ihan läpihuuto juttu ollu sekään, annoin tyhjän pullon pojalle ku hää haluu kaiken käteensä ja sit laittaa suuhun, nii poika ite tutustu pulloon ensin ja leikki sillä ja alko imeen sit ajattelin et toivoa on ja laitoin sitte vasta maitoa ja alas meni vaikkakin kun iskä yritti ekan kerran niin ei huolinut:/ et saa nähä miten tulevaisuudes ku nyt ei voida treenailla ku ei tuu maitoo niin paljoo et jaksais pumpata:/ mut nii tiedän kyllä monta vauvaa jotka eivät ole ollenkaan huolineet pulloa, mutta myös niitä jotka ovat huolineet ku on sinnikkäästi opeteltu. Mulle moni sano että eikö se ole hyvä vaan ettei huoli että suoraan vaan nokkamuki käteen, no ostin kyllä senki mutta ei ehditty kokeilemaan ku toi tommee pullo sit onnistu. Hörppyytystä oletko kokeillu? meillä se onnistu kyllä yllättävän hyvin, mutta jotenki se on mielestäni aika hidasta ja sottasta hommaa:/  

Mun veljenpoika ei oo koskaan huolinu tuttia eikä tuttipulloa. Niillä siirryttiin suoraan nokkamukiin. Näytti mun mielestä jotenki koomiselta se nokkamuki minimiehen suussa, mutta se oli ainoo minkä poika huoli. Ja tietty suostu juomaan lasista, mut sottasuuden takia ei ollu niin kiva juttu.. Sen nokkamukinkin kanssa tais käydä niin et joutuivat ostamaan vaikka kuinka monia eri malleja ennen ku löyty sellanen minkä poika huoli. Eli kärsivällisyyttä asian suhteen Mirde, yrittäkää vaan testata eri juttuja ni pääsisit välillä vähän irti lapsesta.

Meillähän poika ei kk taaksepäin suostunut ottaa pullosta mitään,ei mun pumpattua maitoa ,ei minkään merkkistä korviketta.
Mutta kun alkoi tosiaan lakkoileen rinnalla korvatulehduksen yhteydessä,oon sinnikkäästi tarjonnut pulloa päivittäin ja nyt juo jo oikeen hienosti 2x50ml korviketta per päivä[:D]
Uuvutusvoitto äidille[;)]

En osaa ollenkaa antaa tohon mitään neuvoa kun meil poika on heti syntymänsä jälkee menny joko hörpytyksellä, lusikalla tai pullolla ku ei huolinu tissii ollenkaa... mut varmaa vaik vauva syntymänsä jälkee onkin tissillä ni välillä kannattaa antaa pullolla siis sillon kun vauva on ihan pikkanen...

Tota hörpytystä tai nokkamukia en oo kokeillut. Ei mulla silleen mikään ahistus asiasta ole, että oli pakko päästä mihinkään niin pitkäksi aikaa; pari-kolme tuntia on maksimiväli syötöissä ja sit sen jo kuulee koko kylä.. [:D] Mut hörpyttämällä tai nokkiksesta menee varmaan enemmän maitoa kerralla "hutia"? Mulla kun tulee ainoastaan käsin lypsämällä, niin mietin sitä määrää "semikauhuissani".. [8D]

Ja joo, ykköskoon tuttiosa tuli mukana, mutta maitoa valui suusta pois, kun ei meinannut tajuta, että pitäis niiko syödä.. eli kyllä sitä tulee tutista. Meinasin jo ostaa sen isommankin tuttiosan, mut ei kauheesti kiinnosta laittaa rahaa "hukkaan" jos ja kun ei silti kelpaakaan.. [&:]

Kiitos tsempistä ja vinkeistä!!! [:)]

Ostin Tommee tippeen pullon sangen toivorikkaana...Pah! Ei käy mikään! Joskus kun Hugo oli pienempi niin kokeiltiin syöttää pullosta ja sujui hyvin. Nyt on ollu taukoa, mutta ilmottauduin ratsastuskurssille ja silloin jos ei mene syöttövälit ihan putkeen niin pitäis jotenkin saada sitä ruokaa alas. Ajattelin, että jos aiemmin oli kyse siitä, ettei ollu riittävän nälkäinen tai jotain, mutta nyt oli tosiaan nälkä mutta pullo sai vain huudon aikaan. Tissille rauhottu heti. Kokeilin välissäkin, mutta ei! Heti kun sai sen pullotutin suuhunsa niin raivostui, vaikka ei-nälkäisenä on sitä suussaan pyöritellytkin ilman inhoa. Alkaa hieman turhauttaa tää jatkuva pullojen keittely ja lämmittäminen kun kaikki menee hukkaan. Ja ei sekään niin paljon harmita kun toi pojan kiusaaminen [&o]

Iltapäivällä pitää kokeilla pumpata ja antaa isänsä sylistä syödä se pumpattu maito. Jos sillai onnistuis edes. Ekan kerran kun kokeiltiin pullosta niin tehtiin noin. Voin pumpata kyllä vaikka sekin laiskottais. Ja välillä on korvikekin käyny. Pitää perehtyä hörpyttämiseen nyt... [8|]

Mä kokeilin eilen viimesen kerran. Ei mene. Lupasin sit itkevälle Huldalle, ettei enää ikinä kokeilla. Kun ei niin ei.. Eli Potteria dvd:lle odotellessa.. [:D]

mä oon jo sitovasti ilmottautunu ratsastuskurssille... jos menee syöttövälit hyvin niin no problem, max 2h reissulla menee, mutta olis se kiva jättää sillai että tietää et syö tarvittaessa pullosta...

Montako kertaa päivässä syötätte pullolla? Neiti haluaisi syödä vissiin koko ajan.. Suunnilleen kolmen tunnin välein on syömässä. Yöllä on pitempi väli. Tänään tuli puoli neljän aikaan iltasella ihan hirveä huuto. Yritin tuttia tarjota, pitää sylissä, sitterissä tai lattialla.. ei auttanu muu ku antaa ruokaa.. laitoin pulloon melkein 200ml mut ei syöny ku joku 130ml, sitte kyllä oliki melkein pari tuntia hyvällä tuulella. edellinen syönti oli kahden aikaan.

Grenie, kyllä meilläkin oli jossakin vaiheessa syötöt usein. Tuntu et aina kun heräs, söi ja kun rupes nukkumaan uudestaan niin söi ja välillä naukkaili vähän välipalaa. [:D] Eli saattoi tosiaan tunnin väleinkin syödä. Kyllä se tasottuu siitä ajan kanssa. Mä oon aatellu et kasvava lapsi tarvii paljon ruokaa eli tarjoon aina ruokaa jos itku kuulostaa nälkäitkulta. Eikä täällä lihavia olla. [:D]

Merkkasin toissapäivänä pojan ruokamääriä lapulle ylös, ihan vain mielenkiinnosta että saan tietää paljonko muksu todella syö. Iltaan mennessä oli mennyt 1300ml 8 eri syöttökerralla. Näistä laskelmista puuttuu se paljonko meni vielä nukutusrumbassa, veikkaisin että noin 140ml. Lisäksi poika sai pienen määrän perunaa kaksi kertaa.
Mutta meidän poika onkin aina ollut suursyömäri ja kerää painoa yli kilon kuussa viime punnitusten perusteella. Lähinnä naureskelen kun NAN-purkin kyljessä on jotain keskiarvoja/suosituksia 3-4kk ruokamääristä.. 160-200ml 5 kertaa päivässä. Ja vaikka kerroin neuvolassa, että poika syö PALJON, käskivät odottamaan kiinteiden antamista 4kk asti. Pyh pah, ja potun keittoon, sanon minä [:D]

Eilen melkein viikon tauon jälkeen kokeilin Ainun ihan peruspulloa taas, ja upposi pienen taistelun jälkeen 40ml :) Hugo tunki sormet pullotutin kanssa suuhun ja alkoi sitten maiskuttaa ja imeä, ei siis todellakaan heti, mutta jonkun ajan kitinän jälkeen. Nyt kokeilen taas päivittäin, jospa tämä tästä alkaisikin sujua... 

Hienoo Lidia! Näköjään harhautus ja erehdys toimii tässäkin lajissa. Tsemppiä opetteluun!

Hitto sentään!! mikä siinki sit taas on ku tommee tippeen pullo oli pelastus ku ei muita huolinu nii nyt 2 viikkoo pelkäl tissil nii nyt ei huoli edes tommeen pulloa! Vaikka syy kyllä taitaa tällä kertaa olla tuo maku kun olen koittanu antaa almiron pepti (apteekin) maitoa ihan kokeilu mieles että sopiiko se poitsulle mutta mistäpä tuon sitten saa tietää ku ei sitä uppoo ku se 5millii..

Että semmosta itkeäkköä vai nauraakko.. tissin ku sai suuhun nii voi että sentään :D siihen heti nukahti. Täytyy vaan joka päivä taas kokeilla jos se alkais uppoon. Muuten en tiiä mitä täs tekis, en saa pumpattua maitoa nykyää enää juuri ollenkaan joten aina täytyy olla ruoka aikana kotona eli ilman poikaa ei käydä ku ruoka kaupas.
Eikä siinä mitään mutta en kyllä ala 1v asti oleen kokoaika imettämäs.

Oon saanu nyt parina päivänä siirrettyä pojan nälkää perus Ainu-pullolla, eli pullosta on lähteny n. 60ml joista ehkä puolet suuhun. Viimeksi ei enää kuin alussa kitinää, lopussa lähinnä leikki pullolla jas ilmaa meni niin, että piereskeli ihan älyttömästi. Ei kuitenkaan valittanu mahavaivoja ja nälkä tuli vasta 2h päästä uudelleen. Oon nyt käyny ratsastamassa ja poika on pärjänny sen vajaa 3h ilman minua. Joka päivä on melkein nyt kokeiltu. Aika turhauttavaa siksi, kun vie niin kauan aikaa! ensin kitistään ja itketäään ja sitten joko luovutetaan tai saadaan jotain alas... 

Ehkä oli virhe antaa tytölle porkkana-perunavelliä (valmistetroissa) tuntuu et jo tunnin päästä on uudestaan nälkä. Maidolla sentään nälkä pysyi pois n. 3tuntia ja yöllä pitempään. Nyt on pari yötä ollut ihan mahdottomia. Nukkuu vaan kahden tunnin pätkissä. Aamulla vasta ensimmäinen neljän tunnin pätkä. Rauhoittuminen yöunillekki kestää sen kaks-kolme tuntia...

Eihän Grenie vauvalla ollut mahavaivoja siitä vellistä? Vellihän on vähän maitoa tujumpaa evästä, hassulle kuulostaa että siitä tulisi aiemmin nälkä.. Tai sitten näillä ipanoilla on joku ihme yökukkumis-vaihe 3-4kk iässä :D, täältä olen lukenut että monilla heitti yöunet häränpyllyä. Niin se oli meilläkin, nyt tosin huomattavasti helpottunut kun muksu on jo melkein 4,5kk ja kiinteitä saanut jo pitempään.

Takaisin