Tuli aiheeseen liittyen mieleen, miten teistä lasten on ja ei ole ok pukeutua? Onko lapsille pukeutumissääntöjä? Saako poika pukeutua/pojan pukea pinkkiin?
Mielestäni lapsella on vielä vähemmän sääntöjä kuin aikuisella. Kunhan lapsella on säänmukaiset ja puhtaat sekä oikeankokoiset vaatteet, se on ookoo. Oltiin sitten melkein missä tahansa. Tietysti virallisemmissa paikoissa on ehkä ihan hyvä kiinnittää hieman enemmän huomiota, mutta en itse kyllä katso kieroon vaikkei lapsi olisikaan mitenkään erityisesti puettu.
Suosin lapsella paljon värejä ja kuoseja, rakastan kuvaprinttejä ja teemoja. Mielestäni on kamalinta, jos lapsi puetaan yksitoikkoisesti ja kuviottomasti. Ellei sitten lapsi nimenomaan itse niin tahdo. Meillä on molemmilla pojilla kaikenvärisiä vaatteita kaapissa. Esikoisella on jonkin verran vanhemmilta sukulaislapsilta saatuja vaatteita ja niissä on kieltämättä vähän yksitoikkoista värimaailmaa, lähinnä tummansinistä. Mutta muuten on värejä, printtejä, supermiespaitoja, koirankuvia, bamsea jne. Poika osaa itsekin varsin hyvin ottaa kaapista yhteensopivat vaatteet, niin ei ole ongelma antaa itse valita. Vaikkei ne joskus yhteen sopisikaan, ei sekään haittaa. Pinkkikin on ok, isommalla taitaa olla paritkin pinkit sukat ja pienemmällä on muutamassa bodyssa pinkkiä.
Naapurin täti tuli yksi päivä juttelemaan ja totesi, että jaa, hän on luullut että meillä tyttö leikkii pihalla, mutta sehän onkin poika. Ihmettelin vähän, kun on kuitenkin lyhyet hiukset ja on hyvin selvästi pojan näköinen, niin mistä tämä oletus. Vähän vanhempi täti-ihminen, niin varmaan olettanut vaatteiden värien perusteella tytöksi, vaikkei tosiaan pinkkiä/punaista yms ihan hirveästi käytä.