Procrenin käyttäjiä?

Aamutuulia

Satasella mukana keskusteluissa
Täällä ehkä joku muukin, joka käyttänyt Procrenia oman hormonitoiminnan alasajamiseen esim. endometrioosin vuoksi osana hoitoja? Olisi kiva vaihtaa kokemuksia. Tällä hetkellä esim. mietityttää, onko tiputteluvuoto hoidon aikana normaalia ja mistä tietää, toimiiko koko aine? Pistin sen kp 21, kuukautiset alkoi ajallaan ja loppuivatkin, mutta nyt noin viikko siitä vuotaa taas. Mulle ei oo tässä 3 viikon aikana myöskään tullut kuumia aaltoja tms. tyypillisiä sivuoireita.

On tuttua ja nimenomaan endometrioosin&adenomyoosin hoidossa ennen pakastealkion siirtoa. Mulla oli Procrenin kanssa samaan aikaan käytössä myös letrozole (vahvistamaan supressiota) ja e-pilleri auttamaan niiden vaihdevuosioireiden kanssa. Pärjäsin tosi hyvin tällä kombolla, eikä tullut ensimmäisen yön jälkeen oikeastaan mitään oireita. Joillekin voi tulla oireita ilman add-back hoitoa vasta toisen piikinkin jälkeen (jos hoito siis kestää esim. 2-3 kk), mutta on varmaan tosi yksilöllistä.

Vuoto on ensimmäisen piikin aikana ihan normaalia, koska ensimmäiseen kahteen viikkoon liittyy ns. flare-up efekti, jolloin estrogeenitasot itse asiassa nousevat ennen kuin lähtevät laskuun. Tämän vuoksi voi tulla niitä vuotojakin. Mulla oli sama juttu ensimmäisen piikin aikana. Hoidon tehoamista seurattiin omasta pyynnöstäni verikokeilla estradiolitasosta. Myös ultra voi antaa lisätietoa, jos on endometrioosilääkärin tm. asiaa tuntevan tekemä tutkimus (tämä koskee ehkä enemmän adenomyoosin seurantaa).

Laita vaikka viestiä, jos haluat tietää jotain lisää! 😊

Takaisin