Polttelu ja "menkkakivut" APUA!

Kyfi1993

Vauhtiin päässyt keskustelija
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen, tai kokemuksia jos jollain olisi. Olen muutaman kerran kärsinyt alavatsa poltteluista sekä alapään kirvelystä, yleensä oireet alkaneet seksin jälkeen. Tänään kuitenkin heräsin aamulla "menkkakipuihin" jotka eivät loppuneet, kuin vasta kun alkoi taas kirvely sekä polttelu. Tuntuu kuin olisi pissatulehdus, mutta mitään ei labroissakaan näkynyt kun neuvolasta sain ohjeen viedä näytteet. Rupee olemaan sietämätöntä polttelua ja kipuilua. Neuvolassa sanoivat, että ei se varmaan ole mitään. Kyllähän sen täytyy olla, kun jatkuvasti uusiutuu kipuilu. Rv siis 32+3, että ei kyllä pitäisi syntyäkään vielä.. :(

Täälläkin on välillä ollut menkkamaista kipua ja siihen sekaan harkkasupparia ja se on kuulemma normaalia. Jos jatkuvaa ja pitkittyy ni on kehotettu olemaan yhteydessä synnäriin... Eli jos et neuvolasta saa apua ni soita synnärille, kyllä ne siellä luulis auttavan.
polttelusta ei ole kokemusta, eikä kirvelystä, voisko olla kuivat/ärtyneet limakalvot?? Tai hiiva, siinä voi olla erikoisia oireita jos raskaana.
Toivottavasti saat jostain apua ja kaikki kunnossa:shy:

Mulla on ollut ihan samoja oireita jo viikkoja. Ei ole ollut yhen ainoota pissatulehdusta, muuta bakteeritulehdusta tai hiivaakaan... Nuo menkkakivut on mulla ainakin supistuksia. Kannattaa vaatia, että ottavat näytteet ja tekevät sisätutkimuksen. Mulla on paikat lähteneet pehmenemään :( toivottavasti siellä on kaikki hyvin!

Mulla ollut samanlaista jo pidemmän tovin. Menkkakivut supistuksia ja seksin jälkeen polttelua/kipus kun on ollut liian kuivat limakalvot. Ceridal auttaa jos muistaa ennen seksiä suihkauttaa :D menkkapolttoihin liittyy mulla usein myös selän kipuilu mihin auttaa lämpötyyny.

Täällä myös alavatsaa polttelee ( rv 33+0) - painaisiko vauvan pää jo siellä alhaalla lantion hermoja kun raivotarjossa hän jo siellä on?

Säikytti kyllä kovasti ja tänään äitipolilla mainitsin asiasta ja sisätutkimuksessa + ultrassa kaikki oli ok. Harjotussuppareita ja jos ei ihmeempiä vuoteluita ( paitsi asiaankuuluva loppuraskauden lisääntynyt valkovuoto) ole ei ole syytä huoleen :)

Harkkasuppareita on mullakin ollut jo muutamanviikon, vatsa kovettuu muttei niinkään satu. En vaan osaa yhdistää polttoja tai menkkakipuja niihin, ainakaan ne eivät tule niiden aikoihin. Voi toki olla, että panikoin ihan turhasta, mutta kun on aikalailla saanut ilman ihme kipuiluja olla, joulua lukuunottamatta kun epäiltiin umpparia ja olinkin ensiavussa, jossa todettiin miljoonien tutkimuksien jälkeen, ettei ole umppari, mutta kukaan ei tiedä mikä on. Sitä joulun kipua en kyllä halua uudestaan kokea, ei tämä sentään niin paha ole ollut. Ehkäpä soitan sairaalalle, jos jatkuu kipuilu pahanakin. :)

Kyfi1993
Alotus viestissä kuulostaa niin paikkojen venymiseltä ja supistuksilta.
Menkka kivuthan usein ovat juurikin supistuksia.

Loppu raskaus täälläkin tuntuu, En usko että päästään laksettuun aikaan saakka.
Huomenna ajattelin itse soittaa lekuriin, joudun siirtämään oman neuvola lääkärin ja jos on tilaa niin ehdotan sen aikaistamista.
Päivä liikkeellä, huh mitkä poltot iltaisin.
Esikko syntyi viikolla 37, ja neukkarissakin sanoivat jo viimeksi että jos tuntuu että syntyy niin heti yheyden otto sairaalaan. Paikat oli jo silloin ajat sitten pehmenneet. ja veikkaan että alkaneet avautumaan jo.
Harmi ettei tässä välissä kuitenkaan mitään kontrolleja itsellä.

Mutta mites noita supistuksia sitten on kahdenlaisia? :o kun tosiaan vatsan kovettuminen tunnettu jo muutama viikko sitten ekan kerran kävellessä, ja nuo poltot on sitten ihan omaa luokkaansa ja tulee aivan puun takaa vaikka levossakin, kuin olisi alavatsa ja alapää tulessa, mutta levossa ei tule noita kivuttomia sitten laisinkaan.

Supistukset voi aiheuttaa monenlaisia tuntemuksia :) ne kivuttomathan ei mitään haittaa, mutta ne kipeät ja polttavat saattaa pehmentää ja avata paikkoja.

Mitäs sitten ku harkkasuppareita varmaan on nää kivuttomat mitkä kestää pahimmillaan monta tuntia mutta neuvola ei reagoi mitenkään eikä tutki ja selkäkipu alkaa samaan aikaan ku supparit... onko harkkaa enää vai oikeita??? Onpas sekava mutta näin kipuilevana ei oikein saa selkeyttä ajatuksiin

Mulla harjoitussupitukset oli niitä kivuttomia alavatsan kovettumisia, mut sit synnytys käynnistyi ja eteni selkäpoltoilla. Kunnes ihan lopussa laitettiin oksitosiini-tippa tehostamaan omia suppareita, sit tuli niitä alapään suppareita ja polttoja. Noi kaikki oman kehon itsestään tuottamat poltot ja supistelut kestin ilman kivunlievitystä, mut lääketipan jälkeen niistä tuli niin kivuliaita, et sit minäkin jo pyysin spinaalin.

Nyt toivon, et tulevakin synnytys etenis samalla tavalla niin osais tunnistaa mikä on mitäkin ja tietäis, et millon synnytys on käynnissä ja missä suurin piirtein mennään. Mulla noita selkäpolttoja oli siis pari päivää ennen h-hetkeä, päivisin aina helpotti, pahimmat oli tietysti öisin, etten saanut nukuttua ja olinkin puoli kuollut synnytyksen jälkeen, kun olin valvonut 3 yötä putkeen.

Harjoitus supparit tuntuu kivuttomampina. Ne voi olla myös kivuliaita.
Mut esikoisen aikaan sanottiin et supistuksiin auttaa panadol niin kauan ko ei oo kyse synnytys suppareista
!
Supistukset itellä ennen synnytystä tuli juurikin selkään,
reilu viikon ajan oli hirmuset selkäkivut ja siks mua ei oikeen otettukaan tosiissaan,
neukkarikin vaan naureskeli et kuuluu asiaan. (1 vrk ennen pojan syntymää..)
Seuraava yö meni suihkussa suppareitten kanssa ja aamulla soitto synnärille, jossa sanoivat ettei oo mitään kiirettä, tuu iltapäivällä jos jatkuu vielä ja ko päästiin viimein synnytyssairaalan päivystyksessä
lääkärille niin olin auki 4,5cm että niin.
Se supistukset voi olla hyvinkin erillaisia. Lääkärillä kesti vaan ikävästi se 3-4h et pääsi leikkauksesta päivystyspolille. Epäilivät siis selkäkipujen kautta virtsatien tulehdusta!!! :D
Tiesin sillon kyllä että nyt lapsi tulee maailmaan ja sen takia olin jo synnärillä.

Jos kivut menee ihan sietämättömiksi
ja huomaat koko aika toistuvia suppareita niin soitto synnärille!

Millasina päivinä oot kipemmilläs? Teetkö enemmän sillon, vai onko lepopäivinäkin sama?

Ittellä onneksi lepo vielä auttaa, ja siis kipuja on ollut jo kuukauden ajan.
Jotain tuolla on tosissaan tapahtunut. muutakin ko paikan pehmeet ja kohdunkaula lyhentynyt, vaikka mua ei lepoon määrättykkään niin oon ite tietosesti ottanut jo rauhallisemmin.
Pakko ei vaan kroppa kestä, tai kostautuu pahasti illalla kivuliaina suppareina.

Siis poltot voi tulla ihan miten sattuu, tosiaan tuona aamuna heräsin aamulla niihin "menkkakipuihin" ja sitten alkoi polttamaan, ettei tarvinnut edes muuta tehdä kuin sängystä raahautua keittiön pöydän ääreen aamupalalle. Ei niitä joka päivä tule, ja sanoisin ehkä että 1-2 krt viikossa.. neuvola onneksi ensi viikon keskiviikkona, ja sillon kuulemma varaillaan jo sitä viimestä lääkärikäyntiä, niin sillon täytyy mainita, jossei nyt pahene sitten ennen sitä..

Jos se polttelu/kirvely tuntuu selkeästi tuolla emättimen puolella ja tosissaan alapäässä, niin kyse voi olla ärtyneistä limakalvoista.Juurikin esimerkiksi seksin jälkeen tai seuraavana päivänä voi tuntua tosi ikävästikin :( Kandee neuvolassa pyytää, että tekevät sen sisätutkimuksen niin selviää sekin!

Itselläni liitoskivut ja enempi aktiviisuus tuntuu juuri poltteluna ja kirvelynä nivusissa, ei siis suoraan siellä tavarassa ja limakalvoilla vaan sivuilla.

Joo, mulla kans liitoskivut polttelee nivusissa. Se on kyllä sellasta vähän eri tuntusta kuin toi limakalvojen polttelu.

Juu minulla kanssa nuo liitoskivut kyllä ihan erilaisia. Ja en tiedä onko nyt pelkästään limakalvoistakaan kyse, kun saattaa tulla ihan vaan aamulla huvikseen nuo kivut ja polttelut. :D

Mulla kans välillä alkaa ihan yks kaks ilman mitään sen kummempaa ne polttelut, eikä niille mitään muutakaan syytä oo löytynyt. Mä jo toivoin et ois ollut pissatulehdus tai hiiva et sen sais hoidettua pois... mut ei.

Noh mitäs tähän nyt sanoisi kun kaikki supparit on erilaisia kaikilla -.-" . HUomaa kyllä että harkkasuppareita tulee pitkin päivää ja ne kestää n.15min -2h about. Ja koko sen ajan on maha ihan kovana huoh...:sorry: Näitä kivuliaampia tulee sitten vaan jos on jotain raskaampaa tehnyt esim. miehen kanssa siivottiin koko talo niin että ihan matot ulos tappaamaan ja muuta niin sen jälkeen oli kyllä illalla maha niiiiiiin kipiä ja selkä poltti kanssa. meni onneksi levolla ohi. :bored:

Viikola 33 seilaillaan ja tnä aamusti jo alavatsa tuntunut kipeältä juurkin menkka kivuilta.. myöhemmin koiran kanssa lenkillä alkoi kamala kipu alavatsassa polttelua ja särkyä, en tiennyt miten päin koiran kanssa menisi ja iltaa myöten on jatkunut mutta rauhallisemmin, voiko olla supistuksia??. Alkuviikosta neuvolassa sanottiin saattaa olla pissatulehdus, voisiko johtua siitä? Epäilen koska varmaan olisivat soittaneet ja kertoneet uutiset, mutta niin öh ahdistavaa..

Takaisin