Pohjekivut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ToukoKesä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
T

ToukoKesä

Vieras
Rv 31 menossa ja viime viikkoina alkaneet omituiset pohjekivut niin, että vaihtelevat molempien jalkojen välillä. Saattaa olla niin, että työpäivän (toimistotyö) jälkeen pohje tosi kipeä ja sitten kun on yön nukkunut kipu on aamuun mennessä hävinnyt. Liikun säännöllisesti ja olen muutenkin normaalipainoinen. Mietin laskimotukoksen riskiä mutta kun noita kipuja ja epämääräisiä tuntemuksia on molemmissa jaloissa niin voiko olla laskimotukosta kuitenkaan. Ei kai niitä voi molempiin jalkoihin samaan aikaan edes tulla? Onko kellään vastaavantyyppisiä kipuja havaittavissa? Kuuluvatko vain raskauden vaivoihin?

Kyllähän raskaana olevan jalat ovat myös jonkinmoisella koetuksella, tai voi olla normaalia enemmän kramppeja jne. Itsellänikin parissa raskaudessa pohkeet kipuilleet ja magnesiumilla helpottanut.

Raskaus kuitenkin lisää myös veritulppariskiä eli jos on kivun lisäksi esim. turvotusta tai kuumotusta niin kävisin varmuuden vuoksi näyttämässä. Koska molemmat jalat oireilevat, uskoisin kyllä ennemmin noihin lihasvaivoihin :smiling-eyes:

Mulla oli myös jatkuvaa pohjekipua just noilla viikoilla, kyselin päivystystä hoitavilta työkavereilta että mistä nyt sitten erotan laskimotukoksen kun välillä niin kovastikin sattui. Töissä olin koko ajan jalkojen päällä ja liikkeellä. Päivisin töissä sattui tuonne polvitaipeen tienoille taakse syvälle ja öisin heräilin jalkapöydän kramppeihin. Työkaverit ohjeisti että laskimotukoksessa kipu on sietämätön, siihen liittyy turvotus ja tosiaan ei vaihda jalkaa kuten minullakin teki :)

Magnesiumia voi toki yrittää syödä mutta siitä ei välttämättä ole apua näihin raskausajan kramppeihin. Voi myös kokeilla juoda enemmän, joskus se saattaa auttaa.

Mulla se on helpottanut, nyt 36+2 niin ettei ole enää päivisin niinkään kipeät, mutta silti heräilen välillä yöllä niihin kramppeihin.

Kiitos molemmille vastauksista. Joo näin itse myös järkeilin, että varmaan kyse vain raskausajan vaivoista. Tässä tullut ihan epäileväiseksi, kun tähän asti ei ole vielä mitään muita raskausvaivoja ollut ja esikoinen kyseessä. Täytyy tankata vettä enempi ja ottaa magnessiumia myös.

Takaisin