Plussakierto

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Tuulia

Kommentoinnin ninja
Toukomammat 2017
Minkälainen oli plussakiertonne? Poikkesiko se jotenkin normaalista vai oliko se kuten mikä tahansa kierto? Oliko teillä jotain erityisiä tuntemuksia, oloja tai aavistuksia kyseisen kierron aikana?

Oma kiertoni on heitellyt kaikkea väliltä 22-44 vuorokautta, joista keskiarvo on noin 30 vuorokautta, kiitos Terolutien, joita aloin syödä, kun vuodot alkoivat tulla kahden viikon välein. Teroilla kiertoni pysyi suht koht tasaisena, joskin luteaalivaihe jäi aina noin 9-11 päivän mittaiseksi. Tässä plussakierrossa bongasin oviksen vasta kp 22, mikä oli tavallista myöhäisempi ajankohta, kun edelliset kierrot olivat noudatelleet ideaaliaikatauluja. Ovis kuitenkin hyödynnettiin tavalliseen tapaan, vaikka juuri sillä hetkellä oma tuntumani olikin se, että taas mennään ojasta allikkoon. Ajattelin, että koska ovis oli noin myöhään ja koska edelliset kiertoni olivat olleet 29 päivän mittaisia, jäisi luteaalivaihe taas tyngäksi, minkä takia raskauden alkamisen mahdollisuuskin olisi pienempi. Mutta yritettiin kuitenkin, koska ei siinä mitään menettänytkään.

Dpo 6 tunsin valtavaa painetta kohdun seudulla, johon liittyi myös sen verran kova kipu, että ulisin itsekseni ääneen. Mies ehti jo hätääntyä voinnistani, mutta itse arvasin heti, että kyse oli kiinnittymisestä, vaikka en vielä siinä vaiheessa uskaltanut toivoa liikoja. Päivien edetessä tavalliset pms oireet jäivät tulematta, joka vahvisti luottamustani siihen, että hedelmöittyminen oli todella tapahtunut. Toisaalta taas olin skeptinen kaiken suhteen ja yritin jättää mahdollisuuksien arpomisen vähemmälle keskittyen muihin asioihin. Aikahan sen näyttäisi, mitä tapahtuisi.

Dpo 12 yöllä heräsin outoon oloon, joka johtui todennäisesti lämpöjen noususta 37 asteen tuntumaan, ja nousin ylös kellon ollessa kolmen pintaan aamuyöstä. Hetken mielijohteesta marssin kylpyhuoneeseen ja kaivoin kaapista pari kylkiäisenä saamaani One Stepin raskaustestiä. Pissin tikkuun ja jätin testin lavuaarin reinalle kuivumaan sillä aikaa, kun kävin tekemässä itselleni pari voileipää keittiössä. Vasta syötyäni muistin testin, jonka olin tehnyt, ja kun tarkistin sen, oli siinä kaksi viivaa, joista toinen oli vielä selkeästi haaleampi, kuin toinen, mutta silti nähtävissä. En meinannut uskoa silmiäni, enkä testin tulosta, joten nakkasin sen viallisena roskakoriin (jota ennen otin siitä kuvan todistusaineistoksi) ja jatkoin uniani vielä pari tuntia. Herättyäni kaivoin testin roskakorista ja kääntelin sitä valossa puolin ja toisin. Ja kyllä siinä edelleen oli kaksi viivaa!

Dpo 12 illalla tein epäuskoisena ja neljän tunnin pidätyksellä uuden testin. Tai no, kaksi testiä :) Toinen oli apteekin herkkä ja toinen cb:n digi. Apteekin testiin piirtyi nopeasti kaksi punaista viivaa ja digi antoi tulokseksi raskaana 2-3. Näistäkin nappasin kuvan, jonka jälkeen kiljuin miehen paikalle. Yhdessä siinä sitten ihmeteltiin, naurettiin, itkettiin ja pyöriteltiin päitämme, koska tilanne oli niin uskomaton. Mutta totta!

Dpo 13 ja 14 aamulla en enää testannut, koska eipä se tulos siitä miksikään olisi muuttuunut. Siinä vaiheessa kiertoa lähinnä jännitin sitä, tuleeko täti paikalle plussasta huolimatta, ja miehellekin sanoin, että odotetaan ko ajan yli ennen kun juhlitaan. No, tädin tulon aika tuli ja meni eikä mitään oiretta mihinkään suuntaan tässä vaiheessa ollut. Jäätävä turvotus, ummetus ja ruokahaluttomuus ovat ainoa havaittavat muutokset olossani, mutta ehkä niitä oikeitakin oireita ehtii vielä tulla.

Eilen viikoilla 4+0 tein vielä yhden apteekin herkän testin, jotta näin, oliko viiva vahvistunut, sillä pelkään jatkuvasti, että jotain menee pieleen ja että tämä loppuu ennen kuin on alkanutkaan. No, testiin tuli kaksi tasavahvaa viivaa, joka ei jättänyt epäilystäkään asioiden laidasta. Nyt jäljellä on vielä yksi cb:n digi, jonka teen loppuviikosta, jotta näen, nousevatko viikot. Neuvola on varattu rv 8 paikkeille, jota ennen käydään varmaan ar- ultrassa yksityisellä, jos sinne asti päästään.

Yhtä odottamistahan tämä on :)

Muokattu viimeksi:
Minä tunsin mielestäni ensimmäisen kerran ovulaation tässä kierrossa. Oli siis yhden aamupäivän hurja paineen tunne alavatsalla, ja sellainen kuumottava kuukautiskipumainen polte. :)

Niukka kiinnittymisvuoto viikko ennen kuin tädin oli tarkoitus tulla. Ja plussa tuli kaksi päivää ennen oletettua kyläilyä. Vahva fiilis raskaudesta, ei niinkään olemattomien oireiden kyyläystä (jota on ollut epäonnistuneilla kierroilla). Kaikki oireet mitä voi olla ennen plussaamista kun voivat mulla olla ihan normikierrossakin.

Mulla oli jos jonkinmoista oiretta viime kierrossa jossa ei tärpännyt. Sen takia ajattelin etten nut intoile ja tarkkaile ja hyvin rauhallisena pysyinkin lähes loppuun asti. Vajaa viikko ennen plussaa nous lämmöt josta aloin epäillä raskautta. Lusäks 2 päivää ennen plyssaa alkoi tuo mieletön alamahan turvotus. Silti se plussa oli jotenkin yllätys :)

Mulla on synnytyksen jälkeen kierrot pidentyneet parilla päivällä ollen nyt 30pvää. Lisäksi ovis on siirtynyt myöhrmmäksi, oli tässä kierrossa vasta kp19 ja toissakierross kp21. Viime kierrossa ennen tätä raskautumista en tuntenut oviskipuja koten epäilen etten ehkä sillon ovuloinut. Nyt oli kans niin selkeet yhen päivän kivut ettei oviksesta epäilystäkään :rolleyes:
Kaiken kaikkiaan olin tässä yrityskierrossa ite paljon rauhallisempi enkä juurikaan tarkkaillut oireita :)

Mulla oli vasta ekat menkat synnytyksen jälkeen. Plussa tuli kyllä ihan täytenä, hyvin hyvin toivottuna yllätyksenä! <3 Lähinnä siksi, että olin ihan varma etten ovuloinut ollenkaan, koska imetän vielä esikoista. Tai eihän se tavallaan yllätys ollut, kun on toista lasta toivottu jo hyvin pian esikoisen syntymän jälkeen. :)
Mulla ei ennen plussaa ollut taaskaan mitään tuntemuksia, niinkuin ei ollut esikoisestakaan. Kunhan tein testin kun kierto oli jo lähemmäs 40päivää pitkä eikä menkkoja kuulunut, sekin on synnytyksen jälkeen silti normaalia, joten ajattelin kiertojen heittelyn olevan todennäköisempi syy menkattomuudelle. Mutta syy olikin mitä parhain <3

Tästä kierrosta tuli viikko ennen plussaa aika hurjat vatsakivut, olin varma että vuoto alkaa. Toisin kävi vaikka olin varma etten ovuloinut. :)

Mulla kävi niin, että ovulaatiota en pongannut tässä kierrossa ollenkaan. Muutenkin olin satavarma, että plussaa ei tässä kierrossa tule. Oli kuuma koko ajan. Viimeisellä viikolla iski kova flunssa ja sen kourissa en ehtinyt ajatella mitään. Pari päivää sitten aloin ihmettelemään, kun on pahoinvointia ja voimakasta väsymystä. Ja päivällä uskaltauduinkin testaamaan :)

Poikkes sen verran että ovis oireineen tuli päivän aikasemmin. Koskaan ei oo ajoissa ollu, ennemmin sit myöhässä :P

Mä tunnistin elämäni ensimmäisen kerran oviksen kirkkaasta vuodosta ja lämmön noususta ja siitä taisikin sitten tärpätä yhdellä yrittämällä. Oon kyllä muutenkin ollu ihan vainoharhanen oireiden suheet ja varmasti yli 100€ kulunut testeihin reilussa puolessa vuodessa kun oon muka joka kk raskaana.
No siis tällä kertaa olin myös ihan varmana kun nippaili just silleen ja olisko vähän etonutkin. Kuitenkin testejä tehdessä oli aika varma olo että taas se mun kroppa vaan huijaa. Tai kai sitä vaan jotenkin yritti valmistautua mahdolliseen pettymykseenkin.

Edelliset kuukautiset tuli viikon liian aikaisin ja kesti kaks päivää normaalin neljän sijaan. No ei siinä mitään, mutta eräällä toisellakin kävi sama ja seuraavasta kierrosta raskaaksi. Outoa. :D

Meillä oli toinen kierto keskenmenon jälkeen ja olin tosi yllättynyt, että kierron pituus oli niinkin nopeasti taas aivan normaali. Surusta toipuvana ei haluttu tikuttaa ovulaatiota, mutta rintojen herkkyys kertoi asiasta. Olin aivan varma, että kuukautiset alkavat kun rintasärky väheni kohti oletettua alkamispäivää. Yleensä ekana päivänä on kuukautismigreeni jota ei sitten tullutkaan - eikä niitä kuukautisiakaan :)

Täällä tämä sai alkunsa heti keskenmenon jälkeen, mitään ei tikuteltu! Hässittiin vaan kun kanit ja lopputulos on masussa:) oviksen luulin bonganneeni limoista ja kiinnittymisen sit pienestä suttu vuodosta! Jospa tää nyt pysyis masussa loppuun asti❤️

Meillä tuli tärppi ensimmäisellä ICS-hoidolla. Raskaaksi tulemista hankaloitti siittiöiden vähäinen määrä ja laiskuus. Sinällään erikoinen kierto että munasoluja kasvateltiin pistohoidolla ja puolivälissä tehtiin punktio jossa imettiin munarsarjat tyhjiksi. Siirto siitä sitten parin päivän päästä :) Pelotti hulluna että entäs jos yksikään munasolu ei hedelmöity mutta niin vain kaikki kypsät kehittyiväy hyviksi alkioiksi. Miulla on kanssa ollut kaikki maailman raskausoireet vaikka miten monta kertaa mutta nyt tunsin kovia repäilyskipuja kiinnittymisen tienoilla. Siitä jo vähän aavistelin että tämähän saattaakin olla the real deal :p

Mulla esikoisen jälkeen kerkes olla 2 kiertoo 58päivää ja 50 päivää, plussakierron pituudesta ei vielä tietoa mutta vissiin jotain 28 ja 35 väliltä

Ei siinä ollu mitään erikoista, mutta ehkä oltiin rennompia. Kierron alku oli häät ja häämatka ja siellä unohti koko asian. Loman jälkeenkään ei alkanut stressaamaan lapsentekemistä. Ei oviksen metsästystä eikä päivien laskemista.

Mä lopetin kaiken maailman ravintolisät kokonaan ja join alkoholia pitkästä aikaa ihan kierron ekoilla päivillä :D tiedä sitten asiayhteyttä. Ja jätettiin myös jokatoisen päivän taktiikat yms pois. Seksiä oli vain 3 kertaa siinä kierrossa.

Mulla oli samanlainen kierto ku aiemminkin. Välillä olin jotenkin vähän väsynyt ja kireä. Joka kierrossa oon testannu ja nyt miehen kans kaupassa ostin testejä, se sano että onko sellanen olo? Minä vasn sanoin että joka kuukaus mä testaan. Sillon tais olla 5 päivää menkat myöhässä josta en ollut huolissani kun mulla pco joka heitättää kiertoa välillä. Noh tein testin ja se oli plussa, soitin miehelle joka oli raksalla. Jälkeenpäin ihmettelin että mistähän se on aljanut kun aikas kuivakausi ollut. Mutta niin superonnellinen olen että ilman hoitoja alkoi raskaus❤️❤️❤️

Meillä alkoi raskaus ekasta kierrosta raskauden jälkeen. Välteltiin kyllä ovista mutta ilmeisesti se oli normi kiertoa myöhemmin :D tämä raskaus sai alkunsa kp20 tai kp29 seksistä. Ihmeellistä kun näin helpolla raskauduin kun aiemmin on kierto kierron perään harrastettu seksiä 2-3kertaa oviksen aikoihin ja nyt sitä välteltiin niin heti raskaana.. :) mutta iloinen yllätys ja kova km pelko. Haluan tämän pienen vaikka häntä ei yritettykään vielä <3

Takaisin