Plussa vai ei?

Onko kokemuksia ettei rfsun testiin tule edes kontrolli viivaa?
Mulle kävi niin, testialue ei edes kastunut. Purin koko testin kun aikani sitä ensin ihmettelin ja sit vähän kastelin vielä vedellä ja painoin testiä siitä kohtaa missä punainen väri on ja siitä sitten punainen väri pääsi leviämään testialueelle.
En nyt tähän luota kun noin viallinen testi, mutta silti mietin, miten nämä testit toimii, voiko tuota tupla viivaa tulla ilman hcgtä 🤔
Testiin tuli heti tälläinen.
Kuivuessa ei ihan yhtä selvä, mutta erottuu kuitenkin.
Hcg:hän sen testiviivan aiheuttaa, mutta en sanoisi tätä luotettavaksi, jos testiin on joutunut "kajoamaan" ja sitten väri levisi testi- ja kontrolliviivaan. Sehän tarkoittaa jo, että testi on viallinen jos kontrolliviiva jää tulematta, koska sen viivan näkyminen kertoo, että testi on tehty oikein.
Ja vielä, kun näihin muutenkin voi tulla niitä todella selkeitä viivanpaikkoja ilman koskemistakin, niin en analysoisi tätä testiä liiemmin vaan tekisin uuden. 😊

Mulle kävi niin, testialue ei edes kastunut. Purin koko testin kun aikani sitä ensin ihmettelin ja sit vähän kastelin vielä vedellä ja painoin testiä siitä kohtaa missä punainen väri on ja siitä sitten punainen väri pääsi leviämään testialueelle.
En nyt tähän luota kun noin viallinen testi, mutta silti mietin, miten nämä testit toimii, voiko tuota tupla viivaa tulla ilman hcgtä 🤔
Olen jonnekin tänne kirjoitellut tuosta testistä, ettei välillä meinaa imeä nestettä. On saattanut mennä 1-2 min lillutellessa purkissa, että imee loppuun asti. En osaa sanoa, kuinka luotettava sitten on... Aika omituinen kuitenkin, kun ei määräajassa toimi.

Oon lukenut kokemuksia, että jos tikkua joutuu vedellä länträämään sen jälkeen kun sitä on eka virtsa dippailut niin se näyttää väärää positiivista. Samoin jos joutuu tupla dippaamaan testin virtsaan niin se saattaa näyttää väärin kans.

Jos teet valituksen tuosta testistä valmistajalle (siinä ohjelapussa on ehkä tieto) niin ne kait laittaisi sulle uuden.

On kokemuksia, on reklamoitu, ohjeet on väärät, tsekkaa toi: Viesti ketjussa 'Plussa vai ei?' https://forum.vau.fi/threads/plussa-vai-ei.1584004/post-5221763

Reklamoi, saat ehkä uuden paitsi etten mäkään ole vielä saanut. 🙄Nyt kun muutkin kapsahtaa tähän samaan mäntyyn, niin itseä ärsyttää kerta kerralta enemmän, että miksi RFSU ei tee takaisinvetoa/korjausta; tuotteessa on virhe, jos se ei ohjeen mukaisesti käytettynä toimi.

On kokemuksia, on reklamoitu, ohjeet on väärät, tsekkaa toi: Viesti ketjussa 'Plussa vai ei?' https://forum.vau.fi/threads/plussa-vai-ei.1584004/post-5221763

Reklamoi, saat ehkä uuden paitsi etten mäkään ole vielä saanut. 🙄Nyt kun muutkin kapsahtaa tähän samaan mäntyyn, niin itseä ärsyttää kerta kerralta enemmän, että miksi RFSU ei tee takaisinvetoa/korjausta; tuotteessa on virhe, jos se ei ohjeen mukaisesti käytettynä toimi.
Jep, samaa miettinyt ite... Itse oon silleen uhmakas että uitan testejäni liian pitkään, mutta kyllä mullakin ärsyttää jo periaate syistä jos ohjeet on väärät. Vaikken niitä noudatakaan.

On kyllä tympiää kun halvemmalla olisi saanut pc testipaketin. Laitoin asiasta reklamaation.
Itse kans lilluttelin pitkään tikkua pissassa, ainakin puoli minuuttia, eikä sillä ainakaan ollut vaikutusta 🙄
Tarvi ihan painella sitä punaista tyynyä että alkoi tapahtumaan 😏

On kyllä tympiää kun halvemmalla olisi saanut pc testipaketin. Laitoin asiasta reklamaation.
Itse kans lilluttelin pitkään tikkua pissassa, ainakin puoli minuuttia, eikä sillä ainakaan ollut vaikutusta 🙄
Tarvi ihan painella sitä punaista tyynyä että alkoi tapahtumaan 😏
Itse joskus kippaan uiton jälkeen sen testin ylös alaisin kunnes nään kosteuden leviävän.

Mutta siis kaikki tää on sellaista, mitä perus kuluttajan ei tarvitsisi kikkailla. Oon samaa mieltä että ei noiden tuolleen pitäisi toimia.

Itse käytän vielä rfsu testejä omalla riskillä. En tiiä mikä mun tuuri on, koska yksikään heidän tikkunsa ei oo vielä vittuillut mulle *koputtaa puuta*. Mutta saisivat minimissään korjata käyttöohjeet ja parantaa laadun varmistusta kun monella sattunut huonoja. Aion kans itse valittaa jos löydän jonkun tikun joka ei toimi kuten pitäisi.

Aattelin että tää päivän huvitus sopisi parhaiten tänne

View attachment 156503
Posti toi mun tilaaman saatanallisen määrän raskaustestejä. Näillä pääsen jatkaa kokoelmaani eli:
View attachment 156504
Veikkaan että jatkan tätä päivittäin testaamista, kunnes kemiallisen uhka on ohi. Sit pyrin tekee testin harvakseltaan omien tuntemusten mukaan ekan kolmanneksen loppuun, koska eihän se enää siinä vaiheessa mitään muuta ole kuin "onpahan tekemistä" touhuilua... 😅
Ihana😅😇 voitko laittaa mulle havainnolistamis kuvan mihin se viiva tulee näissä raskauskeijun 10 / one step testeis
Itellä näitä sama s-määrä😂

Ihana😅😇 voitko laittaa mulle havainnolistamis kuvan mihin se viiva tulee näissä raskauskeijun 10 / one step testeis
Itellä näitä sama s-määrä😂
1000010953.jpg

Dpo16 esimerkki kuva. Mulla toimii yhtä herkkiä kuin pregcheck 25 kun oon vertaillut tässä raskaudessa.

Mulla oli keskenmeno viikolla 9+3, joka vietiin lääkkeillä loppuun 28.4. Lääkäri sanoi että jos on henkisesti valmis, niin voi jo ekasta kierrosta yrittää uudestaan, ja nyt maanantaina testi näytti hyvin haalea positiivista. Ovulaatiota yritin saada kiinni (lähes maanisesti) mutta ovistesti näytti plussaa ekaa kertaa viime viikon perjantaina, ei siis voi olla oikeasti positiivinen(?) jos maanantaina raskaustesti on posi? Eli aikajana:
28.4. keskenmeno
22.5. ovistesti plussa (väärä?)
25.5. raskaustesti plussa.

Nyt oon tehny näitä testejä joka aamu, ja viiva ei vaan mun mielestä tummene. Mitä mieltä ootte:
WhatsApp Image 2026-05-27 at 13.08.43.jpeg

Pienoinen ahdistus, varmaan jos ei huomennakaan oo tummempi, niin voisi päätellä että hcg ei nouse normaalisti..?

Lisäksi tänään aamulla tein myös sellaisen viikkoja näyttävän clearbluen, joka sanoi "ei raskaana", mutta eilen ja toissapäivänä se digitesti joka sanoo vain raskaana/ei raskaana niin sanoi "raskaana". Kauhea mietintä päällä että onko vai eikö!!

Muokattu viimeksi:
Mulla oli keskenmeno viikolla 9+3, joka vietiin lääkkeillä loppuun 28.4. Lääkäri sanoi että jos on henkisesti valmis, niin voi jo ekasta kierrosta yrittää uudestaan, ja nyt maanantaina testi näytti hyvin haalea positiivista. Ovulaatiota yritin saada kiinni (lähes maanisesti) mutta ovistesti näytti plussaa ekaa kertaa viime viikon perjantaina, ei siis voi olla oikeasti positiivinen(?) jos maanantaina raskaustesti on posi? Eli aikajana:
28.4. keskenmeno

Nyt oon tehny näitä testejä joka aamu, ja viiva ei vaan mun mielestä tummene. Mitä mieltä ootte:
View attachment 156533
Pienoinen ahdistus, varmaan jos ei huomennakaan oo tummempi, niin voisi päätellä että hcg ei nouse normaalisti..?

Lisäksi tänään aamulla tein myös sellaisen viikkoja näyttävän clearbluen, joka sanoi "ei raskaana", mutta eilen ja toissapäivänä se digitesti joka sanoo vain raskaana/ei raskaana niin sanoi "raskaana". Kauhea mietintä päällä että onko vai eikö!!

Olitko ennen ovulaation tikuttamista jo varmistanut raskaustestillä, että keskenmenon jälkeen raskaustesti oli muuttunut negatiiviseksi? Sehän voi olla tosi pitkään km jälkeen vielä positiivinen.

28.4. keskenmeno

View attachment 156533

Mietin samaa onko testattu negatesti keskenmenon jälkeen? Hcg voi laskea tosi hitaasti varsinkin, ku viikkoja ollut enempi eikä ollut vain kemiallinen. 🤔

Vaikuttaa että todella vähän on hcg:tä elimistössä jos vain herkkädigi antaa plussaa ja pc testit noin haaleita eikä vaikuttaisi ainakaan olevan nousussa, jos olisi uusi raskaus 🥺

Mietin samaa onko testattu negatesti keskenmenon jälkeen? Hcg voi laskea tosi hitaasti varsinkin, ku viikkoja ollut enempi eikä ollut vain kemiallinen. 🤔

Vaikuttaa että todella vähän on hcg:tä elimistössä jos vain herkkädigi antaa plussaa ja pc testit noin haaleita eikä vaikuttaisi ainakaan olevan nousussa, jos olisi uusi raskaus 🥺
On testattu, useaan otteeseen. Muuttui negatiiviseksi pari viikkoa sitten 😓

Muokattu viimeksi:
Olen jonnekin tänne kirjoitellut tuosta testistä, ettei välillä meinaa imeä nestettä. On saattanut mennä 1-2 min lillutellessa purkissa, että imee loppuun asti. En osaa sanoa, kuinka luotettava sitten on... Aika omituinen kuitenkin, kun ei määräajassa toimi.
Sama kokemus täälä tuosta testistä, mietin jääkö muovin sisään ilmakuplia vai mikä on.

Moi!
Ajattelin laittaa tänne viestiä, koska en kehtaa kysellä muilta näitä kysymyksiä testeistä 😅 Tänään on dpo11, ei ole ensimmäinen virtsa aamulla. Onko paha line-eyes itsellä vaan vai näyttääkö indentiltä? Testi luettu 5min kohdalla.

Liitteet

• IMG_20260527_092729_edit_51424176597673.jpg
    IMG_20260527_092729_edit_51424176597673.jpg
    1.5 MB · Katsottu: 53
Moi!
Ajattelin laittaa tänne viestiä, koska en kehtaa kysellä muilta näitä kysymyksiä testeistä 😅 Tänään on dpo11, ei ole ensimmäinen virtsa aamulla. Onko paha line-eyes itsellä vaan vai näyttääkö indentiltä? Testi luettu 5min kohdalla.
Mun mielestä näkyy punertavaa viivaa 🤞🏻

Moi!
Näkyy selvästi!

Näkeekö muut tässä haamua? Itse näen, mutta oonkin tuijotellut silmät ristissä niin että ihan heikottaa 😅
Aiemminkin oon kyllä saanut pc:n testiin viivanpaikan näkyviin... mutta silti sitä toivoo 🙏🏼
Kierto vähän sekaisin, huhtikuun alussa km, jonka jälkeen epämääräiset monen viikon tiputtelu menkat oli niin että ehkä tänään joku kp24/29.

Liitteet

• 20260527_184001.jpg
    20260527_184001.jpg
    857 KB · Katsottu: 41
Takaisin