Pk-seutulaiset

Nyytti

Asioista perillä oleva
Ajattelin kokeilla pk-seutulaisten kokoamista saman ketjun alle, kun ei millään kykene muistamaan kuka mistäkin oli[;)]
Jospa vaikka jossain vaiheessa vähän myöhemmin pistettäis joku tapaaminenkin pystyyn. Käytäis vaikka syömässä ja ihmettelemässä toistemme massuja sitten kun sellaiset jo kaikilla on [:D]
Minä siis 28v, pian 29 ja esikoista odotan.
 
Moikka!
Mä ilmoittaudun mukaan tähän ryhmään, vaikkakin muutettiin Helsingin keskusta pois, mutta on niin vahvat siteet Helsinkiin vieläkin, kun kouluja käyn ja muutenkin kaikki ystävät ovat Hki.. Ja ei mulla ole kuin vajaan tunnin ajo Helsinkiin.
Pääsenhän mukaan?
Mulla ei kamalasti ole lähipiirissä raskaana tai juuri synnyttäneitä, niin jo senkin takia..
 
Kiva kun tulit Kaika :)
Eihän se nyt niin tarkkaa ole missä asuu, vähän rajasin vaan sitä ajatellen kenellä olisi mahdollista joskus esim. tapaamisiin tulla :)
Missä sä nytten asut? Multa unohtui ihan mainita että Vantaalla asustelen =)
 
moikka,

mä muutin tänne länsi-uudellemaalle, raaseporiin.
eikä meitä muita ole?
 
Heipsan!

On muitakin joo... minä ainakin. Eli asustan Vantaalla, pääradan tuntumassa. Ikää kohta 30v ja ensimmäistä odotellaan.

Hyvä idea Nyytti, kiva tämmöinen porukka, et on oikeesti mahkuja tavata joskus kasvokkainkin [:)].
 
Hei minäkin täällä..:)

Tosi hyvä idea tämä. Ite olen siis 26v. mies 29v. Meillä 2 poikaa ennestään. Asutaan Helsingissä.
 
Moi,

minäkin ilmoittaudun tänne, vaikka tuolla "toisella puolella" olenkin ollut hieman hiljaksiin. En ehdi kovin usein kirjoitteluja lukemaan ja olen jo aika pihalla kaikkien asioista. :)
Me asumme Töölössä, itse olen 31, mies 29 ja esikoistytär 2v. Tällä hetkellä olen tytön kanssa hoitovapaalla (vuoden työrupeaman jälkeen kypsyin ja jäin takaisin kotiin :) ) ja nyt sitten jatkankin (jos vain kaikki menisi hyvin!) suoraan äitiyslomaan asti...ja hamaan tulevaan. :)
Laskettu aika on 11.4. vaikka varhaisultrassa se näytti siirtyvän muutaman päivän eteenpäin. Ensi viikolla on jännittävä np-ultra, mutta aion kyllä siellä olla tiukkana, etteivät enää siirtelisi la:a. Esikoisen kanssa sitä siirrettiin viikolla eteenpäin, mutta tyttö syntyikin sitten tasan ensimmäisen lasketun ajan mukaan. Joten jotenkin tuntuu aika turhalta, että ne niitä hilaa muutamia päiviä sinne tänne.
 
Moi kaikille! Ompa kiva että porukka on lisääntynyt [:)]
Minkäs olette muuten valinneet synnäriks?
Me mennään kättärille ja ihan sen takia että sinne on meiltä lyhin matka. Esikoista kun odotetaan niin mitään kokemuksia ei ole :)
Entäs joko teillä on ollut tai koska tulossa np ultra? Mulla 5.10 ja sitä odotellessa [:)]
 
Moikka.

Juu, np-ultra oli 11+3 ja vauva vastasi täysin viikkoja..:) Kättärille mekin, meiltä ajaa sinne n. 10 min..viimeksi kun kuopuksen synnytys käynnistyi niin oli niin kiva kun ei tarttenut sen kauempaa autossa kärsii synnytyskivuista...se ei ole kivaa se. Nyt on viikkoja jo 12+4 enkä jaksa enää millää odottaa 8 viikkoa että pääsee rk-ultraan..haluun niin kovasti tietää tän asukin sukupuolen..Olisipa ultra täti tälläkin kertaa yhtä kiva ku viimeksi kuopuksen aikaan, hän etti ja etti vaik kui kauan et sai sukupuolen näkyviin..:D
 
Me valitsimme Naistenklinikan myöskin ihan sijainnin perusteella. Meiltä kolmen korttelin päässä! Esikoisen synnytyksessä oli kiva, kun olin melko pitkään kotona kylvyssä, kun tiesi, että sairaalaan pääsee hetkessä. Tosin silloin jo sanottiin, että synnytys eteni nopeasti ensisynnytykseksi, että seuraava voi tulla tosi vauhdilla. Senkään takia ei houkuttelisi lähteä toiselle puolelle kaupunkia. Enkä kyllä näe mitään syytä vaihtaakaan. Olen kuullut hyviä kertomuksia kättäristä, mutta itse olin myös tosi tosi tyytyväinen naistenklinikkaan. Ainoa, jos haluaa täysin luomusynnytyksen, niin kättärillähän on "pehmeämmät arvot". Itse tosin olen sitä mieltä, että kaikki tropit, mitä vaan ehditään antaa. Viimeksi oli täydellinen epiduraali ja ilokaasuyhdistelmä. Sen takia synnytys ei tällä hetkellä kauhistutakaan. Enemmän ahdistaa jo valmiiksi jälkiseuraukset. En tarvinnut viimeksi kuin pari tikkiä, mutta istuminen/ kävely ja etenkin vessassa käynti teki kyllä niin kipeää ja oli inhottavaa, että sitä en kyllä kaipaisi. :)
Tiistaina olen menossa np-ultraan. Jännittää! Joudun vielä yksin, kun miehellä on tärkeä palaveri. En voinut vaihtaa aikaa, kun ne olisi sitten menneet niin pitkälle, että olemme jo matkalla silloin. Olisin pyytänyt sisareni mukaan, mutta hänen taas pitää hoitaa tytärtämme. Toivottavasti kaikki on hyvin! Nyt on huono olokin jo helpottanut, joten olisi ihana alkaa rauhassa keskittyä odottamiseen. Sekä vauvan että matkan! :)
 
Heissan kaikki!

Me mennään Kättärille sitten H-hetken koittaessa, suorin reitti ja matkaan menee reilu vartti. Tänään käytiin samassa paikassa np-ultrassa. Jänskätti kyllä ihan valtavasti! Viikkoja piti olla 11+6, tai kuten kätilö korttiin merkkasi 12+0, mutta Pikkuinen oli kyllä hivenen isompi, vastasi (korttiin merkattuna) viikkoja 12+3. Mittaillessaan ja kattellessaan kätilö kuitenkin sanoi sen olevan miltei viikon vanhempi. Ihan meni luvut ja LA mun päässä sekaisin, vaikka virallisesti ei mitään muutettu. Edelleen LA 12/4, vaikka kuvan alareunassa on mittojen mukaan laskettu aika 6/4. Että tiedä sitä sitten... Mutta kätilö oli aivan ihana ja iloinen ja kehu vauvaa hienoksi ja hyvin kehittyneeksi, eikä löytänyt hänestä mitään "vikaa". Että kaiken pitäis olla sitten hyvin [:)]

Hyviä vointeja kanssaodottajille!
 
Moikka kaikille!

Mä kävin kaksi ekaa synnyttämässä Kätilöopistolla ja pelkästään hyviä muistoja.

Nyt kolmannen kanssa suunnittelen meneväni Tammisaareen (jos politiikka-paskiaiset ei sulje sitä ennen synnytystä), koska muutimme Helsingin keskustasta pois ja olisin muutenkin halunnut kokeilla jo tokan kanssa hurjasti kehuttua synnytyssairaalaa.

Peukut pystyyn, että pääsemme sinne!
 
luce, mulle annettin aika neuvolalääkärille ekan neuvolakäynnin lopussa, ja tätsy ite merkkas sen ajan mun neuvolakorttii.
Aikataulujen epäyhteensopivuuden(sanahirviö!) takia mulla oli lääkäri rv.9+3 vaikka yleensä se kai on viikoilla 10-11.  Näin siis Itä-Vantaalla.

He.l.lu, mitenköhän sulla ei sit LA muutetu jos vauva selkeästi viikon oletettua vanhempi? Hämmentävää :)

Kiva kyl kuulla sit np-ultrassa et mitä ne arvioi iäksi. Pitääkö varhaisultrassa annettu paikkasa vai menkkojen mukaan laskettu. Eihän niil ollu eroa kun 3 pvää mut silti =)
Kauankohan meiltä ajaa kättärille..pitääki kattoo kellosta seuraavan kerran ku sinne ajetaan. Vähän alle 20 km on matkaa.
 
Huomenta,

meillä oli vihdoin eilen np-ultra ja kaikki hyvin! Alkuraskauden ultrassa mitat vastasivat myöhempää laskettua aikaa, mutta tässä jo tulokas oli kasvanut "omiin mittoihinsa" :) ja laskettu aika säilyi 11.4. Oli kyllä ihanan helpottavaa! Nyt saa sitten oikeasti alkaa odottaa...maha on kyllä jo sen kokoinen, ettei salaus enää onnistuisikaan. Ensimmäisestäkin tuli tosi aikaisessa vaiheessa maha näkyviin, vaikkei sitten loppujen lopuksi mikään valtaisa ollutkaan.
Naistenklinikalla oli aivan ihana hoitaja ultraamassa. Jouduin miehen työjuttujen takia menemään yksin, joten jännitys oli vielä ahdistavampaa, mutta hoitaja (vai kätilökö sen on) oli mahtava. Tosin mahassa oli sellainen laiskiainen, että jouduin juomaan mehua ja pomppimaan tasajalkaa, että saataisiin vauva kääntymään niskan mittaukseen. [;)]
Nyt sitten odotellaan seuraavaa ultraa, että isäkin saisi asiaan hieman konkretiaa sydänäänten muodossa. Tosin sitä ennen nautiskelemme kaksi viikkoa Turkin auringosta! [:)]
 
Iidamai, loistavaa että kaikki oli hyvin ja vitsi et oon sulle kade! Mäkin tahon aurinkoon pariks viikkoo!![:D]
Me ei olla miehen kans käyty koskaan Viroa pidemmällä.. se ei oo oikee reissaaja heh. Mä oon yksin kyllä kiertäny tosi paljon ja asunukkii ulkomailla. Nyt ollu viis vuotta suomessa ja hinku reissuun olis kova..Puuttuu vaa se loama ja rahoitus[;)]
 
Heisan taas.

Luce: Kysyin neuvolasta kans tuota lekuriasiaa, kun kahdesti olen ollu jo terkkarilla. Ekalla kerralla sanoi, et kaikille ei saa aikaa järkättyä tokalle kerralle, kysyi et haluanko välttämättä. No en osannu siihen juuri mitään järkevää sanoa, joten ei ollu lääkäriä seuraavalla kerralla. Sillä kertaa ei asiasta ollut edes puhetta, joten lähestyin terkkaria sähköisesti kysyäkseni asiaa, jolloin vastaus oli että
" Meille on annettu ohjeeksi, että alkuraskaudessa ei neuvolalääkärin
>> tarkastusta
>> ole lainkaan, jos kaikki on hyvin. Sinun kohdallasi pohdin, että tuota
>> verenpaineasiaa täytyy ainakin konsultoida lääkäriltä, mutta viimeistään
>> tapaat
>> lääkärin noin raskausviikoilla 24-28. Toinen lääkärintarkastus on
>> raskausviikoilla 35-36." ( mulla siis hieman turhan korkea verenpaine, jo aiemminkin seurattu ). Että näin meillä pohjoisella Vantaalla...

Nyytti: samaa mietin itsekin, mutta jotain se täti siinä koneen ääressä höpisi niistä päivistä ja vauvan liikkeistä että jos vaikka suoristeli itteään kun oli vähän ahtaalla[;)]. Mutta mietin, että miten pää-perä-mittaa voi niin paljon venyttää, jos sen pitäis olla reilu 52mm ( vau-kirjassa, oonko ees tulkinnu sitä oikein? ) ja mein vaavilla oli mitatessa melkein 62mm. Toisaalta, ei sillä lasketulla päivällä oikeastaan ole niin väliä, tokkopa syntyy just silloin (aika harvinaistahan se on), enemmän antaa osviittaa siitä milloin alkaa olla hyvä valmistautua (äkki-?)lähtöön.
Ite olin tippa silmässä, ja käskin ukon kuunnella jos jotain muistamisen arvioista asiaa tulee.

Onko muille tullu tällaista totaalista dementiaa? Mitään ei muista jossei ole paperille laittanu. Aika stressaavaa minunlaiselleni melankooliselle ja pikkutarkalle luonteelle...[;)]

Ai että Iidamai! Kateellisia taitaa olla enemmän kuin arvaatkaan..[:D] Olisi ihanaa päästä lomalle jonnekin lämpimään, ihan mihin vaan, ja mieluiten ennen kun vaavi syntyy... Mutta täällä pitävät työt ja rahanpuute. Talossa on sen verran laittamista, että siihen ne "ylimääräiset" ( ai siis mitkä? ) meneekin.

Huippuvointeja!
Hellu
 
Moi, mäkin haluan liittyä tänne mukaan!  [:)]
 
Olen siis 33 ja mieheni 36, muutettiin elokuun alussa Helsingin keskustasta Vantaan Kartanonkoskelle. Ihan sitäkin varten, että isompi kämppä, lastenhuone, omaa pihaa jne. Lainaa onkin mukavasti... [;)] Ja esikoista odotellaan.
 
Mäkin oon ihmetelly noita neuvola- ja lääkäriaikoja. Jotkut on käyny jo niin monta kertaa. Ite oon käyny vasta kerran neuvolassa, viikolla 10 ja sitten ultra Naistenklinikalla viikolla 12 (kaikki hyvin, jee!). Neuvolassa sanottiin, että soittele lokakuun alkupuolella ja soitin vähän ennakkoon jo tänään ja sitten yhtäkkiä multa kysyttiin, että enkö muka ole käynyt lääkärin vastaanotolla? Nyt on jo viikko 14!!
 
No ongelma tässä on varmaan ollut se, että ekalla neuvolakäynnillä se täti sanoi, että voi kun huono tuuri osui mulle, hän oli sijainen ja soittele siksi vasta lokakuussa, että tähän tulee toinen 'joku' sijainen (ei edes nimeä vielä tiedetty) ja sitten vuodenvaihteesta virallinen tyyppi takaisin. Just mun tuuria. Muuten ihan mukava, mut vissiin unohti kertoa, että lääkäriaikakin olis pitäny varata tai senhän olis tosiaan voinu tehdä siinä samalla jo etukäteen. Mistä sellasen olis ensisynnyttäjänä tienny?? Oletin että infotaan hyvin neuvolassa.
 
No, nyt on aika sitte lääkärille heti maanantaiksi 5.10. ja tosi hankalasti keskelle työpäivää -mulla menee töihin tunti julkisilla Helsingin toiselle puolelle ja kiva lähteä vielä lääkäristä toinen tunti takasin töihin, ärsyttää. Mutta eipä ollu ajoissa valinnanvaraa ja kun kuulema myöhässä ollaan jo lääkärin kanssa. Ens kerralla pidän huolen, että varataan paikan päällä neuvolassa jo seuraava aika!
 
 
 
Ite näin lääkärin samalla ku kävin toisen kerran neuvolassa. Ultra piti varata ite mut neuvolo täti varas lääkärit. Onpas kumma käytäntö teil siellä päin..

Eikös se lääkärin käynnin syy ole että tsekataan sydänäänet ja katsotaan että kaikki on ok tuolla alhaalla??
 
Hei!

Täällä myös yksi Helsingissä asusteleva odottaja :) Oon 21-vuotias nuori ensimmäistä odottava. Aviomiehen kanssa molemmat vielä opiskelijoita.
Tänään on 14+1.

Nyt ihan pakko heti kysyy tosta lääkäristä. Mulla on tiistaina toinen neuvola, mutta en kyllä oo saanut mitään lääkäriaikaa, tai edes tajunnut ajatella että sellaseen pitäisi mennä. Kumma juttu ettei näistä infota :O
 
Takaisin
Top