Pitääkö vaunujen väri mätsätä vauvan sukupuoleen?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Minulle on sanottu jo ekan lapsen raskausaikana, etten voi hankkia vaaleanpunaisia vaunuja, kun vauvan sukupuolesta ei ultran perusteella voi olla 100% varma. Ettei poikavauvan kanssa saa olla tyttövärisiä vaunuja. Nyt on jäänyt harmittaa, etten koskaan uskaltanut muiden ajatusten takia hankkia haluamani värisiä vaunuja kummankaan lapsen kohdalla!
Miten teillä? Onko ihan nou nou vaikka että poikavauvan kanssa on pinkit vaunut?
 
Ihan minkä väriset vaunut vaan! Hankin itse kirkkaanväriset vaunut. Keltainen ei toki ehkä ole sellainen väri että sen mieltäisi kumpaankaan sukupuoleen, mutta en miettinyt sitä, vaan ostin keltaiset vaunut koska halusin. Minusta on myös vauvakuvia vaaleansinisissä vaunuissa...
 
Mitäs ihmeen väliä sillä on että minkä väriset vaunut on. Jos pinkit tai mitkä tahansa on vanhemmasta kivat niin ehdottomasti ne sitten. Onko sitten sininenkin paha tytöillä. Meillä on kummatkin vaunut siniset. Tosin jotenkin tuntuu että poikavärit tytöllä ei ole niin paha kuin tyttövärit pojalla, mikä on sekin aika mielenkiintosta🤔
 
Mulla taapero sai valkoiset vaunut, kun käytetttinä osuivat sopivasti kohdalle. Hakusessa oli väriltään neutraalit eli valkeat/ vaaleanvihreät/ vaalean ruskeat vaunut. Myös tumma joulupunainen olisi ollut ok.
Mustat, harmaat ja tummanvihreä, -ruskea sekä -sininen olivat ehdottomia nounou-juttuja, vaikka tiesin urospuolista niissä kuskattavan.
Minulle harsot, lelut yms näkyvät oheistarvikkeet olivat se millä somistin vaunut sukupuoleen käyviksi.
 
Meillä oli tummansiniset yhdistelmävaunut. Meille oli itse vaunun koko jne. tärkeämpiä kuin väri. Jos meille olisi mahtunut isommat rattaat niin olisin ottanut keltaiset Oran vaunut.

Turvaistuimen hankinnassa ajattelin, että tytölle olisi kiva sellainen missä on pinkkiä, mutta sitten ajattelin, että jos siihen pinkkiin kyllästyy. Tuli sitten taas tummansininen.

Oon ollut näihin valintoihin tyytyväinen, ei ole tullut kyllästymistä. Kyseessä on kuitenkin pitkäikäiset hankinnat.


Mutta Bella Swanille olisi varmasti ne vaaleanpunaiset olla oikeat, kun vieläkin asia on mielessä. Ja meillä tosiaan esikoinen oli tyttö ja nukkui ja matkusti sinisissä.
 
Mä ostin pojalle joskus käytettynä violetit matkarattaat. En kyllä sitä väriä sen enempää miettinyt kuin että minä niitä käytän päiväkotimatkoilla ja tykkään väristä + sopiva hinta.
Muuten meillä ollut aika mustaa rattaiden värimaailma ja ihan vaan sen takia koska itse tykkään siitä "väristä".
 
Ehdottomasti voi ostaa vanhemman silmää miellyttävät lapsen sukupuolesta riippumatta! Ei se vaunujen väri edes kiinnosta sitä vauvaa. Ja taaperostakin kirkkaan värinen on todennäköisesti kiva. 😊 Meillä tosin oli molemmilla harmaat vaunut, mutta johtui pääasiassa hintatasosta. Liilat, tummanpunaiset, viininpunaiset, siniset tai turkoosit olisi olleet kivemmat.

Kuopuksen turvakaukalossa on kuitenkin punaista. Ja kummallakin on ollut kaikenvärisiä vaatteita niin kauan kuin eivät itse ole ilmaisseet mielipidettä. Isovanhempia kyllä vähän pöyristytti esikoisen vaaleanpunainen kesähattu, mutta kuopuksen pinkit bodyt ei enää hämmästyttäneet. Jos siis läheiset ei ymmärrä, heitä voi myös haastaa ja "opettaa". 😉

Niin ja nyt kun lapset ilmaisee mielipidettä, niin esikoinen haluaa mustaa, punaista, liilaa ja pinkkiä. Kuopus haluaa vihreää ja pinkkiä.
 
Itse hommasin vaunut enemmän ominaisuudet edellä ja kankaankin valitsin materiaaliltaan ja väriltään käytännöllisyyden mukaan. Vaalea kangas olisi ollut meidän käytöllä hetkessä likainen niin päädyttiin harmaaseen. 😂 Eikä mies olisi suostunut työntelemään mitään prinsessaunelmaa, vaikka itse olisin sellaisen voinut vaikka valitakin, jos sääolosuhteet asuinmaassamme olisivat suotuisammat. 😁

Mutta eikös vaunut ole enemmän vanhempien kuin vauvan jatke, kun eivät nuo vauvat niin taida noista vaunuista olla nirsoja. 🤭 Valitkoon siis jokaiset vanhemmat juuri sellaiset kuin itse haluavat ja tarvitsevat. 😊
 
Takaisin
Top