Pitääkö paikkansa, että naisen rinnat ovat valmiit imetykseen vasta 25-vuotiaana?

  • Ketjun aloittaja Onko totta?
  • Aloituspäivämäärä
O

Onko totta?

Vieras
Eli sen jälkeen, kun rinnat ovat kehittyneet lopulliseen kokoonsa. Eivät ole siis enää liian pienet.
 
No ei ole ja ei pidä paikkaansa. Tästä 25 vuotta on ihanneikä on ny tehty näemmä ihan oma kompleksinsa kun sitä kaikki koko ajan kyselee. Vaikka kehitys jatkuukin kyllä pitkälle ei esim 20 vuoden ikä kyllä ole mikään haitta tai este enää.


Sent from my iPhone using Vau.fi Foorumi mobile app
 
Eli sen jälkeen, kun rinnat ovat kehittyneet lopulliseen kokoonsa. Eivät ole siis enää liian pienet.

Enpä ole koskaan kuullut tämmöistä. Mistä nää uskomukset tulevat? Rinnat ovat ihan käytökelpoiset heti, kun murrosikä on saanut rinnat kasvamaan. Kuukautiset ovat merkki sukukypsyydestä, että eiköhän se imettäminen onnistu heti kun vaan lisääntyminenkin onnistuu.
 
Rintojen koolla ei ole mitään merkitystä onnistuneeseen imetykseen! Itse olen päinvastoin ystäväpiirissäni pistänyt merkille, että pienirintaisemmat pystyivät imettämään enemmän ja pitempään, kuin isorintaiset.
 
Mistä ihmiset on tommosta edes keksineet? Ennen vanhaan se oli epänormaalia, jos ei lapsia oltu tehty jo tohon ikään mennessä, niin miten se imetys sitten sillon on kyllä onnistunut ihan hyvin?
 
Nii onhan se totta, että ihminen jatkaa kasvuaan pitkälti yli kaksikymppiseksi. Ja 25 varmaan ihan totta onkin ihan ihanneikä lasten saamiseen. Että jos aikoo ikinä saada vain yhden ja on ihan varma että tärppää heti niin kannattaa laskea just siihen 25 iän varaan jos se biologinen ikä on ainoa mittari, millä lasten hankinnan sopivuutta itselle harkitsee.

Sit taas jos lapsia aikoo vaikka useamman niin väkisinhän siinä menee "ihanneiän" ohi jommalta kummalta puolelta kun kolmen kympin jälkeen alkaa jo hedelmällisyys laskea ja jos vielä ajattelee että ennen kahtaviittä ei uskalla yrittää ni huh huh.

Ei ton nyt mitään rakettitiedettä pitäis olla, kaikki varmaan tajuaa, että niitä lapsia ei kannata hankkia 12- tai 52-vuotiaana vaikka se jo / vielä fyysisesti onnistuisikin. Muuten sitten mahtaa olla muutoin elämäntilanteesta se ajoitus kiinni. Riskinsä se on kaikessa ja se, että ei ole vielä 100% fyysisesti kehittynyt ei tarkoita, ettei synnytys tai imetys onnistuisi alle 25-vuotiaalta. Päin vastoin iän kaikenhan se on tosiaan ollut juuri se ikä missä lapsia hankitaan, siis ennen 25 vuotta. Rinnat kuitenkin kehittyy imetysvalmiuteen ja lantio synnytysvalmiuteen vasta raskauden myötä.
 
No olipas taas yleistävä otsikko, tuossa tutkimuksessahan todettiin nimittäin vain, että aivot jatkavat kehittymistään 25 ikävuoteen asti, ei mitään siitä onko alle 25 vuotias tarpeeksi kypsä perustamaan perheen vai ei.

Kyllä minusta ihminen tarvitsee jonkinlaista tukea läpi elämänsä, ei sitä 25:kään jälkeen ole immuuni vaikeille asioille. Vähän makuasia nämä miten haluaa asiat määritellä. En nyt tiedä onko se teini-iän käsitteen pidentäminen se oikea vaihtoehto, mikseipä jokin "nuori aikuinen" yms. mitä nykyäänkin käytetään?
 
Itse olen ymmärtänyt, että nainen on fyysisesti parhaassa synnytysiässä juurikin 20-30-vuotiaana. Eli eikös se silloin tarkoita sitä, että 20-vuotias on fyysisesti täysin valmis synnyttämään? Vai olenko ihan väärässä?
 
Itsellä ikää vajaa 24v ja kaksi lasta synnyttänyt ja imettänyt ja kohta on kolmannen vuoro. Kyllä noita kaikkia "tutkimuksia" tehdään, mutta kyllähän se on ihan itsestään kiinni mitä sielä pääkopassa tapahtuu.
 
En kyllä usko, että pitää paikkaansa. Itse olin 20 vuotias, kun sain esikoiseni. Maitoa olisi riittänyt vaikka kuinka paljon, mutta vauva ei syönyt rintaa juuri ollenkaan :/
Lisäksi olen TODELLA pieni rintainen ja maitoa tuli aivan järjettömät määrät
 
Takaisin
Top