Pissaongelmia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Annju-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Annju-

Silmät suurina ihmettelijä
Olen raskausviikolla 27+4 ja mulle on tullut nyt parin viikon sisällä aivan erikoisia oireita. oireet siis viittais pissatulehdukseen mutta näytteitä otettu nyt pariinkin otteeseen ja pissatulehdusta ei ole. elikkäs, pissatessa kirvelee, jatkuva hätä vaikkei tuu kun muutama tippa. kokoajan tuntuu se et vessaan pitäs mennä.. se muutaman tipan päästäminen auttaa hetken ja taas sama kun pöntöltä nousee :( onko muilla ollu samoja juttuja ja mistä kenties vois johtua? kotikonsteja /neuvoja otetaan  vastaan millä tää helpottuis ! :) 

Miulla oli samaa ongelmaa jossain viikkojen 20-28 välillä (en muista tarkkaa ajankohtaa enää). Ei mitään tulehduksia tai tauteja. Neuvolatäti sanoi, että löysempiä alushousuja ja jätin nuo ph-suojat pois joksikin aikaa. Lisäksi join entistä enempi vettä/mehua/teetä ja yritin pidentää vessassa käyntien väliä. Pikkuhiljaa helpotti, suurinpiirtein viikossa. En tiiä siulle tuosta apua, mutta tosiaan muuta neuvolan täti ei osannut sanoa ja lääkäriltäkään ei löytynyt mitään syytä. Tiedä olisko täällä muilla hyviä vinkkejä tai tietoa asiaan. Tsemppiä! Toivottavasti olo helpottuu pian.

Mulla oli kans vähän samanlaisia oireita raskausaikana elikkä vessassa käynnin jälkeen oli saman tien muka ihan hirveä kusihätä mutta mitään ei tietenkää tullu. Mulla autto ku join litra tolkulla vettä. En tiiä johtuisko sitte siitä että vauva painaa rakkoon?

Enemmän nestettä vaan ja mieluiten vielä vaikka karpalo tai puolukkamehua. Niiden happamuus neutraloi pissaa ja helpottaa virtsaongelmissa. Niin ja löysät housut ettei hierrä. Lämpimällä vedellä huuhtelu voi myös auttaa kirvelyyn. 

Itselle on kaikki lääkärit, hoitajat sanoneet ett puuvillaiset pikkuhousut jalkaan eikä mitään suojia. Alapää hautuu ihan turhaan jos käyttää niitä jatkuvalla syötöllä.. 
Ja alapäälle ilmakylpyjä, esim. nukkumaan ilman rihmankiertämää. 

sen lisäksi paljon nestettä ja C-vitamiinia, mut karpalomehu kans hyvä, mutta mieluummin vaikka vettä ja puristaa sitruunanmehua joukkoon. Mehuissa paljon sokereita mikä voi joillekin sitten yllyttää hiivan samaan syssyyn.. 

Hei jos haluat silti käyttää suojia niin tilaa kestopikkuhousun suojia. Niissä on puuvilla ihoa vasten, ne hengittää eikä niissä ole kemikaaleja niin kuin kertiksissä.
Vaihdoin niihin 7 vuotta sitten ja takaisin paluuta ei ole. Pikkuhiljaa tarve käyttää suojia päivittäin jäi kokonaan pois. Olisko johtunut kemikaalittomuudesta :)

Itsellä tuli mieleen, jos kerran pissanäyte negatiivinen että kohtu painaa virtsarakkoa? Kun virtsarakkoon kohdistuu paine tulee tunne, että olisi pissahätä vaikka todellisuudessa rakko olisikin tyhjä. Tuleehan pissahätä jo siitäkin kun mahan ulkopuolelta painaa virtsarakon kohdasta :)

Takaisin