Meillä n. 2-vuotias tähän asti hyvin nukkunut lapsi, vauva tulossa elokuussa. Siirryttiin noin viikko sitten junnusänkyyn ja lapsi ei suostu millään nukahtamaan juniorisänkyyn, vaan kapuaan heti pois itkun kanssa, kun olen tehnyt normaalit nukkumaanmenorutiinit, jotka tehnyt tähän asti ennenkin. Eli meillä siis toiminut ihan laskeminen sänkyyn, peittely, hyvänyöntoivotus ja selänsilittäminen, näillä jäänyt hissukseen hakemaan unta pinnasänkyyn yksin. Nyt ei ole toivoakaan. Olen jäänyt nyt jo istuskelemaan huoneeseen siksi aikaa, että rauhoittuu ja lähtenyt vielä pois, kun on hereillä mutta joka kerta olen kuitenkin joutunut loppuviimeksi odottelemaan nukahtamista. Ongelma on nyt sekä päikkäreillä että yöunilla. Yön pysyy muuten sängyssä, mutta viiden maissa nousee taas ylös ja alkaa taas uusi nukutusrumba, joka päätyy siihen, että olen huoneessa kunnes lapsi nukahtaa.
Onko mahdollisesti siirtyminen tapahtunut liian aikaisin vai pitääkö sitkeästi vaan palauttaa sänkyyn? Jotenkin tämä tilanne tällaisenaan tuntuu kiusalliselta kaikille, kun pinnasängyssä kuitenkin kaikki mennyt paremmin kuin hyvin. Vai onko tämä vain sitä selkärangatonta vanhemmuutta jossa yritän mennä siitä mistä aita on matalin.
Junnusänkyyn siirryttiin lähinnä tulevan vauvan vuoksi, mutta miehelle juuri sanoin, että jos tässä nyt mennään takaisin pinnasänkyyn, niin ei se toinen pinnis nyt niin iso investointi olisi, jos yöunet olisivat kuitenkin turvattu.
Onko mahdollisesti siirtyminen tapahtunut liian aikaisin vai pitääkö sitkeästi vaan palauttaa sänkyyn? Jotenkin tämä tilanne tällaisenaan tuntuu kiusalliselta kaikille, kun pinnasängyssä kuitenkin kaikki mennyt paremmin kuin hyvin. Vai onko tämä vain sitä selkärangatonta vanhemmuutta jossa yritän mennä siitä mistä aita on matalin.
Junnusänkyyn siirryttiin lähinnä tulevan vauvan vuoksi, mutta miehelle juuri sanoin, että jos tässä nyt mennään takaisin pinnasänkyyn, niin ei se toinen pinnis nyt niin iso investointi olisi, jos yöunet olisivat kuitenkin turvattu.
alussa ei uskaltanut lähteä silti omasta sängystä, sitä kesti ehkä viikon. sitten kävi niin, että meidän luo tuleminen koko ajan aikaistui ja lopulta tuli joskus yhden aikaan meidän väliin nukkumaan. kuitenkin sit toi normaali rytmi palautui itsekseen, ja yhtäkkiä yöherääminen vain jäi pois. nyt useamman viikon nukkunut täysiä öitä omassa sängyssä, toivottavasti jatkuu samalla lailla
nyt siis 2,5kk takana ilman laitaa.