Pikkujoulut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sohwia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Sohwia

Sanavalmis juttuseppä
Marraskuunmammat 2015
Elomammat 2017
Vietätteköte muut pikkujouluja tänä vuonna ja jos vietätte, niin millaisia? :)

Itse aion tänä vuonna osallistua työpaikan pikkujouluihin, vaikka ajatus sinäänsä oudoksuttaa. En ole itse moneen vuoteen ollut työpaikan pikkujouluissa, enkä ole ikinä odottanut erityisen paljon työpaikan pikkujouluja. Ehkä siinä on se, että usein noissa työpaikkojen pikkujouluissa alkoholilla on aika iso osuus, enkä itse niin siitä edes välitä. Olen kylläkin osallistunut myös toisenlaisiin pikkujouluihin eli vaikkapa kaveriporukalla tai sukulaisten kanssa vietettyihin pikkujouluihin, jolloin ollaan syöty hyvin, vaihdettu pienet paketit keskenämme ja niihin ei ole kuulunut alkoholin nauttiminen juuri ollenkaan.

Me osallistuimme monikkoperheiden ja reumayhdistyksen lastenreumaa sairastavien pikkujouluihin näillä näkymin. Juhlat ovat koko perheen juhlia, joissa on tarjolla yleensä syötävää ja ohjelmaa erityisesti lapsille, sillä he ovat niitä päätähtiä. :)

Osallistun ensi viikonloppuna yhden tutun äitiporukan pikkujouluihin, jotka ovat tällä kertaa lapsettomat. :) Ihan kiva, koska aika vähiin on aikuisten juhlat jääneet viime vuosina.

En ole koskaan aikuisena ollut pikkujouluissa. En kuulu mihinkään yhdistyksiin tms. josta kutsuja voisi tulla. Ala-asteella on olleet ainoat pikkujoulut, joissa olen ollut.

Mä olen joinain vuosina ollut firman pikkujouluissa ja onhan ne ollut ihan mukavia vaikka itse en tykkää juoda kuin korkeintaan vähän. Joinain jouluina äitini on myös pitänyt pikkujoulut, joissa on annettu pieniä lahjoja ja syöty jouluruokia. Tänä vuonna ei ole kuulunut mitään, joten ilmeisesti ei tänä vuonna sellaisia ole.

Mulla on ens viikonloppuna pikkujoulut yläaste-/lukioystäväporukan kesken. Me mennään ensin syömään ja sitten club for five -joulukoserttiin :) meillä on ollut tää perinne lukiosta asti, mutta vähän rauhoittunut tapahtuma niistä ajoista kymmenessä vuodessa.

Lauantaisten aikuisten pikkujoulujen lisäksi vietetään huomenna myös vanhempieni luona pikkujoulua lasten kanssa. Paikalla tulee olemaan vanhempani, veljeni ja hänen lapsensa, toisen veljeni lapset sekä minä ja meidän lapsista kolme. Tiedossa vähän jotain jouluruuan tapaista, glögiä ja pienet paketit lapsille. Luultavasti isäni on myös ostanut lapsille jonkun isomman, mummilaan jäävän yhteislahjan, jonka hän paketoi ja osoittaa äidilleni - joka sitten avaa sen, ja siellä onkin joku lasten juttu. :)

Meinasin etten vastaa tähän ollenkaan kun mut kyllä tästä viestistä tutut mut tunnistaa, mutta toisaalta ei haittaakkaan. Antaa mennä vaan :joyful:
Ja siis Uusperhesatu, toi on lapsista ehkä ihan parasta joulussa :wink

Meillä on äidin puolen suvussa järjestetty aina suvun joulu tapahtuma. Lapsena se oli aivan parasta joulun aikaan kun sai nähdä serkkuja ja olla niitten kanssa! Ehkä vaihtaa myös jotkut pienet paketitkin :) välillä pelattiin ja leikittiin, välillä käytiin yhdessä reippailemassa. Ja tädit oli kilpaa loihtinut toinen toistaan parempia sapuskoja niin mikäs siinä oli ollessa :happy: monia hauskoja muistoja suvun joulusta on mulla :Heartred tänävuonna en lähtenyt käymään siellä kun oli pitkässä matkassa ja meillä on vielä aika pieni vauva. Ehkä sitten joskus taas.

Nuoruudessa tuli käytyä pikkujouluissa monesti mut nyt se on vähän jäänyt. Työpaikan pikkujouluihin en oo koskaan osallistunut, vaikka monesti sitä harkinnut. Ehkä kun oon palannu kunnolla töihin takas ja lapset on vähän isompia niin sit meen.

Pikkujoulukausi starttaa! Viikonloppuna ensin naapuruston pikkujoulut lapsille, kaikki tuo paketin josta sitten jaetaan lapsille lahjat kotiin vietäväksi, on piparia ja glögiä jne. Sitten on yhden yhdistyksen pikkujoulut jonne otan vauvan mukaan, ihan vaan ulos syömään. Mut kutsuttiin myös työpaikan pikkujouluihin vaikka olen äitiyslomalla, käyn siellä päiväsaikaan morjestamassa ja näyttämässä vauvaa, iltaohjelmaan en osallistu. Sitten on vielä kahden eri kaveriporukan pikkujoulut, mennään kaverille joulunaposteltavien ääreen, toinen lapseton porukka, toisella kertaa lapset mukaan. Ja ennen joulua mennään mummolaan koristelemaan kuusi ja virittäytymään tunnelmaan. Onhan näitä, monet jo perinteeksi muodostuneita tapahtumia! :)

Takaisin