Pikku kolmonen??

Laulajatar

Silmät suurina ihmettelijä
Moikka vaan!

Kotoa löytyy 2v ja 7,5kk pojat ja isännän kanssa olemme pohtineet kolmatta. Itse asiassa isäntä jo synnytys salissa pamautti kun ilmoitettiin että kohdunsuu on 10cm että voi alkaa ponnistamaan, että koskas kolmas. Ei ihan riittänyt mun huumorintaju siihen sillä hetkellä. Isännällä ajoitus hieman hakusessa. :-P

Kysymys meneekin teille joilla on useampi lapsi - kuinka teillä sujuu lasten kanssa yksin (joko yh-äidit tai te joilla myös mies töissä päivät/illat) jos on pieni ikäero?
Meillä pojilla reilut 1v 4kk ikäeroa ja tuntuu että se ehkä on vähän liian pieni. Nyt olen pohtinut että kun vauvakuume alkaa nostaa päätään (älkää kysykö miten kun nuorin on vielä 8kk!! Olen outo. :-P) niin olen pohtinut että jos ens kuussa jäisi pillerit pois niin kolmonen tulisi aikaisintaan nuorimman ollessa 1,5v. Tämä tarkoittaisi että vanhin olisi alle 3v (34kk) (jokaista lasta tähän mennessä yritetty n. 4kk joten tuskin kuitenkaan heti tärppää).
Onko tämä ihan mahdoton yhtälö? Olen hirveän lapsirakas ihminen ja aina pienestä pitäen tiennyt että haluan ison perheen jossa vähintään 3 lasta. Tuntuu kuin jotakin vielä "puuttuu". Ehkä tavoittelen liikaa sitä lapsuuden haavekuvaa enkä vieläkään edes tajua kuinka suuri työ näissä kahdessa vilperttissä on kun tämä nuorempikin jo kävelee tuesta kiinni pitäen niin ettei tahdo ehtiä perässä. Onhan tämä välillä raskasta (2v uhma, voimakastahtoinen pikku kakkonen...) jo kahden kanssa - ehkä siksi tätä kirjoitankin (??), mutta yleisesti ottaen rakastan äitinä oloa.

Neuvoja, mielipiteitä, ajatuksia (järkeä??) tässä haeskelen... :-)
Kiitoksia kaikille jo etukäteen. :-)

En varmaan mitään neuvoja / järkeä osaa antaa mutta itse olen vähän samanlaisessa tilanteessa :D Vauvakuume kasvaa koko ajan ja vaikka kaksi lapsukaista jo löytyy niin tuntuu että joku vielä puuttuu. Olen myös aina halunnut ison perheen ja paljon lapsia mutta mies ei niin kovin suuresta innostu joten meillä kompromissina on kolme lasta. Ensin oli ajatuksena että se kolmas sitten vasta kun nämä kaksi ovat vähän isompia mutta nyt ollaan alettu vähän miettimään että josko sittenkin kaikki heti putkeen :) Kakkosta yritettiin n. puolitoista vuotta joten ollaan nyt myös varauduttu pidempään yrittämiseen. Jännittää kovasti ja vauvakuume kasvaa, mutta kolmatta aletaan yrittämään <3
Itse en edes uskalla vielä ajatella että mitä se sitten todellisuudessa tulee olemaan kun kolme pientä vetää raivareita samaan aikaan, luultavasti mamma hakkaa päätä seinään :D

Onnea teillekkin kolmosen hankinnassa :)

Takaisin