Pienten väärinkäsitykset

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Oletteko huomanneet että teidän vauvat tai taaperot luulevat jotain hassua? Ovat sekoittaneet termit tai luulevat jonkin sanan tarkoittavan jotain ihan muuta?

Meidän poika (1v 5kk) tuntuu luulevan majavan tarkoittavan lamppua. Meillä on (Nordeasta tullut) majavasäästölipas ja nykyisin jos pojalle mainitaan majava, hän osoittaa lamppua. :D En käsitä, mistä tämä on tullut.

Toisena hän tuntui ajattelevan jokin aika sitten, että leijona tarkoittaa isää. Tämä luulo taisi saada alkunsa siitä kun parissakin hänen kirjassa on leijona-isä. Nykyisin hän tietää ettei isi ole leijona, mutta jokin aika sitten osoitettiin isiä, jos kysyttiin missä on leijona.

(Voisi myös kuvitella että sanat 'ei', 'älä' ja 'lopeta' tarkoittaa hänestä 'jatka vain sitä mitä olet tekemässä' kun niillä on varsin harvoin toivottu vaikutus, mutta ehkä kyse on kuitenkin jostain muusta kuin siitä ettei poika ymmärrä.)
 
Voin kertoo itsestäni, ku pienenä luulin kaalikääryleitä kaalikäärmeiksi :D luulin siis, että se on käärme joka on laitettu paloiksi (hyi!). Ei ihme, ettei kaalikääryleet maistunu vuosiin :D
 
Meidän esikoinen luulee että poppa tarkoittaa sekä kuumaa että kylmää. Tänäänkin pihalla lumi oli poppaa. Poika täyttää siis kaks vappuna :D
 
Loistava aihe! Itsellä vielä ei lapsia mut itse lapsena kyllä säädin tän aiheen kanssa :D

Mä luulin pienenä et kaikki kissat on tyttöjä ja koirat poikia.
Lisäksi mun isällä on kädessä näkyvä, joskin elämää haittaamaton vamma, niin luulin et kaikilla miehillä on sellanen.
 
Toisena hän tuntui ajattelevan jokin aika sitten, että leijona tarkoittaa isää. Tämä luulo taisi saada alkunsa siitä kun parissakin hänen kirjassa on leijona-isä. Nykyisin hän tietää ettei isi ole leijona, mutta jokin aika sitten osoitettiin isiä, jos kysyttiin missä on leijona.

Ihana! :love017

Ilpuri, mäkin luulin pienenä, että kissat on tyttöjä ja koirat poikia - ja näin luulee myös meidän tyttö! Tai siis luuli, kunnes ihan muutama viikko sitten keskusteltiin asiasta. :grinTähän vaikutti varmaan myös, että meidän kaksi kissaa ovat tyttöjä, ja kavereiden koirat sattuvat olemaan lähes poikkeuksetta uroksia.
 
Voin kertoo itsestäni, ku pienenä luulin kaalikääryleitä kaalikäärmeiksi :D luulin siis, että se on käärme joka on laitettu paloiksi (hyi!). Ei ihme, ettei kaalikääryleet maistunu vuosiin :D

:D Tästä tuli mieleen että mä luulin pienenä että lihasuikaleet on käärmeenlihaa. En ihan tiedä millä logiikalla, mut jotenkin se liitty siihen et ne on pitkänmallisia niinkun käärmeet.
 
Ihana! :love017

Ilpuri, mäkin luulin pienenä, että kissat on tyttöjä ja koirat poikia - ja näin luulee myös meidän tyttö! Tai siis luuli, kunnes ihan muutama viikko sitten keskusteltiin asiasta. :grinTähän vaikutti varmaan myös, että meidän kaksi kissaa ovat tyttöjä, ja kavereiden koirat sattuvat olemaan lähes poikkeuksetta uroksia.


:grin Mun kaverin lapsi, 3v, myös on alkanut ihmetellä että mikä heidän perheessä on vikana kun heillä ei ole lemmikkejä ja kaikilla muilla on.
 
Mun 2+ vuotias sotkee iloisesti sanoja ja se on sit omien hoksottimien varassa että mistä puhuu. Kissat on kissoja, mutta myös kaikki kiva on kissa, samoin pienet koirat. Isot koirat on sit kra tai aaaaaa. Ruoka on kraa. Lentokone on tokn ja kengät tägn, Sitten on ihan oikein meneviä sanojakin kuten vettä, ei, joo, pappa ja tuollainen perussanasto. Niin ja töttövö, jäätelö siis
 
Jee meidän söpöliini ei sitten ole ainoa sotkija..
Hänellä on pieni käsiropelli, tuuletin. Rakas. Hän tuulettimella kuulema lämmittää kaikkea, tänään viimeksi avasi jääkaapin oven ja löi tuulettimen sisään vähäksi aikaa ja ilmoitti että noin! nyt on jääkaapissa lämmintä... Ei auta vaikka kuinka selittää että tuulettimen tarkoitus on viilentää... Ihan vain vertailuksi, muksu ymmärtää jo että ollaan pallolla joka kiertää aurinkoa ja tämän takia on yö ja päivä. Ei siis älystä kiinni...
 
Takaisin
Top