pienikokoinen vauva tulossa..

Noora90

Silmät suurina ihmettelijä
Mulla on viikkoja nyt tasan 36, ja tänään neuvolassa lääkäri teki painoarvion, ja arvioksi tuli tasan 2kg! Ja vielä kaiken lisäksi ne sanoi siellä neuvolassa että paikat on jo auennut vähän, niin saa varautua siihen ettei mene ehkä enää kovin kauaa että synnytys käynnistyy.
Haluaisin vaan että pikkuinen pysyisi sisällä ja kasvaisi..

Onko kellään samanlaista tilannetta? [&o]
 
Mä olen menossa huomenna kasvukontrolliultraan. 5vkoa sitten neuvolalääkäri arvioi ultran perusteella, että painoi jo sillon 1800-1900g(la:na 4kg), nyt sit lauantaina äitipolin lääkäri sanoi painoarvioksi 2250g eli paino ei ois noussu viidessä viikossa kun 400g suurinpiirtein, ihan liian vähän. Siksi siis tuonne kontrolliin, jos tuo neuvolalääkäri on ollut oikeassa.. Pelottaa, ettei istukka toimi ja pieni ei saa virtaa tarpeeks.
Tekikö se tuon arvion käsikopelolla? Nehän saattaa herkemmin heittää paljonkin!
Tsemppiä! Tiiän tasan huolesi!
 
Täälläkin viime ultrassa paino arvio oli 2.2 kg, sillon viikkoja 34+3.. Ihan suht hyvän kokonen tämä meidän masukki siis on, mutta kuitenkin alakäyrillä huitelee ja ennusti että jos laskettuna aikana syntyy niin reilu 3 kilonen poju ois tulossa, eli jos keskiverto vauva painaa sen 3.5 kg niin tää olis vähän pienempi, ja tosiaa tää oli jo kiinnittynyt ja kans puhu että saa nähä meneekö ees laskettuun aikaan ,mutta voi mennä ylikin, sekin jos paikat auennu, mulla monella kaverilla ollu viimesen kuukauden paikat jo hyvästi auki ja silti vaan vaavi pysynyt mahassa, että eiköhän se sitä painoa kerää tarpeeksi ennenkuin syntyy :)

Ja tosiaa sano tolloin viikoil 34+3, että jos tämä alkais ennenaikaisesti syntymään, niin ei eivät enään estelisi, mutta eiköhän tämä pysy hyvinkin tuonne toukokuun 20pv millon ois la.
 
Mullekin on lupailtu pienikokoista vauvaa. Ultrassa rv 36+2 vauvanpaino oli 2,2 kg eli syntyessään painaisi sen 3,0-3,2 kg.  Mitään syytä pienipainoisuuteen ei löydetty. Eli suunnilleen samankokoinen tyttövauva on tulossa kun Noora90:llekin. Ei kannata stressata, ellei joku asia anna aihetta stressata. Mulla sf-käyrä kasvanut koko loppuraskauden alle alimman käyrän, mutta on sentään kasvanut, mikä neuvolatädin mielestä riittää. Tuo tieto on ainakin minut olemaan huolehtimatta tuosta vauvan pienipainoisuudesta [:)]
 
Meillä synty ensimmäinen laps = tyttö viikolla 39+0. Pituutta oli neidillä tasan 50cm ja painoa 2970g. Ihan hyvän kokonen musta ja tavallaan ihanampikin ku ei ollu mikään jättiläinen. Näytti tosi pieneltä muihin vauvoihin verrattuna ja mikä parasta ne ihanat vauvanvaatteet jotka oli pienen pientä kokoa (50-56cm) mahtu pitempään [:D][:)][;)].
 
Heippa!

Meidän tyttö syntyi viikolla 40+2. Painoi 3030g ja oli 48 cm pitkä. Ei siis mikään turhan iso, kun kerta syntyi vähän lasketun jälkeenkin... Mutta mä oon ainakin kuullut kommentteja, että mitä pienempi vauva, sitä nopeammin ne sitten kasvavat synnyttyään. Ja sen huomaa.. Meillä tulee huomenna 3 viikkoa ikää täyteen ja painaa jo 3900 g! Eli ei kannata varmaan turhan huolissaan olla vaikka pieni vauva olisi tulossa [:)] Ja joskushan nuo arviot heittävät aika paljonkin.. Lisäksi vauvasi voi ottaa tuossa vaiheessa vielä jonkun kasvuspurtinkin ja olla ihan hyvänkokoinen syntyessään! [:)] Meille ei ainakaan kukaan ole sanonut, että olisi liian pieni ollut, kun syntyi [:)] Eli kun 3 kilon paikkeillakin on syntyessään, ei varmasti ole yhtään liian pieni [:)]
 
Mulle ei ole vasta sanottu kun että "Siro lapsi siellä on.." :) Mutta en tiiä sitten millanen on syntyessään. :)
 
Mulle on tehty sairaalassa 3 kertaa painoarvio ultralla:

11.2 2010
RV 28+3
paino
odotettu 1257g
arvioitu 1117g
poikkeama %
-11.1%

18.3 2010
RV 33+3
paino
odotettu 2223g
arvioitu 1809g
poikkeama %
-18.6%

16.4 2010
RV 37+4
paino
odotettu 3118g
arvioitu 2992g
poikkeama%
-4%

SF-mitat neuvolassa ovat koko ajan menneet yläkäyrillä eli kyllä sieltä loppupeleissä ihan normaalinkokoinen vauva tulossa. Tuo keskimmäinen tais olla virheellinen arvio kun noin paljon heitti. (ainakin neuvolassa olivat sitä mieltä) Tai sitten on vaan ottanut nyt lopussa kasvupyrähdyksen.

Mun kaveri sai just 3 viikkoa etuajassa tytön jonka syntymäpaino oli n. 2kg
Kaikki ihan hyvin.

Zemppiä!
 
Onpa sitä mennyt niinkin päin, että vauva kiinnittyy lähtöasemiin jotain kuukautta aijemmin ja paikat alkaa aueta mutta meneekin yliaikaiseksi!
Lepäile! Vuodelepoon /saikulle määrätyistä monella ennen aikaisin syntyä meinaava menee yli lasketun! Ja loppuajasta, varsinkin jos on saanut levätä, nostaa vauveli painoaan.
 
Juu täytyy nyt vain toivoa että lapsi kasvaa! eihän se tokikaan haittaa jos vähän jää alle 3kg syntyessään, mutta kunhan ei sitten aivan kahta kiloa vain ole! kyllä mä uskon että se mahassa pysyy vielä tovin, kunhan vain ottaa rennosti, eikä joka päivä esimerkiks lattioita hinkkaa [:D]
 
Pienikokoiseksi viikkoihin nähden arvioitiin meidänkin mukula. Nyt olisi vajaat 2,5 kg. Paikat oli pehmenneet, mikä tädistä viittasi taas enempiin raskausviikkoihin kuin on menossa...
Kyseli ollaanko oltu itse pieniä syntyessä, jolloin voisi vain tulla meihin. Mies oli 2,8 ja minä n. 2,9 kg. Joten eiköhän siellä ole kaikki OK.
Istukassa ja napavirtauksissa ei näkynyt häikkää.
 
Meidän tyttö synty 37+3 paino 2266g/45.5cm.
Rakenne ultrassa jo huomattiin että on kaks viikkoa pienempi,mutta ei kiinnitetty huomiota..vasta kun loppua kohden mentiin 34+ aloin viikottain kulkemaan seurannassa..oli ittelläkki huoli..
Lääkäri vaan tutki ja sano että tuu viikon päästä uudestaan..ja taas sama juttu..
Kunnes tuli 37+.sanoon että jään tänne niin kauan kunnes tirpukkani on maailmas♥ niinpä lähdin ballonki jalas osastolle ja parin päivän päästä ihastelin ihanaa pientä ada tyttöä♥
 
Takaisin
Top