Pieniä patteja alapäässä, mitä vit..!!?

Psykoenkeli

Vauhtiin päässyt keskustelija
Huomasin ensimmäisen kerran pari pientä pattia emättimen sisäpuolella muutama viikko sitten ja paniikkihan siitä tuli. Ensimmäinen ajatus oli, että papassa löytyneet pienet vauriot on lähteneet itämään. Pateista tuli verta kun niitä räpläsi tarpeeksi(en tietenkään malttanut jättää niitä rauhaan).

Äsken vessassa huomasin, että patteja on nyt havaittavissa ulkoisestikin ja USEAMPIA. Niitä on peräaukon ja välilihan luona, sekä ulompien häpyhuulien luona. Pyyhkiessä tuli verta ja paikoitellen runsaastikin. Kysymys kuuluukin, että mitä helvettiä täällä tapahtuu?!!
 
Mä kyllä soittaisin tuossa tilanteessa samantien neuvolaan ja kysyisin apua, kuulostaa omaan korvaan niin oudolta. Toivottavasti asia selkenee!
 
Minä kanssa soittaisin mitä pikimmiten lääkäriin, kuulostaa todella kummalliselta! ensin tuli mieleen että voihan ne olla peräpukamia (niitä voi olla myös emättimessä:D), mutta jos niitä tiuhaan tahtiin tulee niin en kyllä sitten tiedä:o
 
Joo neuvolaan yhteys vaan, omaan korvaan kuulostaisi kondyloomalta tai herpekselta...
Varsinkin jos Papa-näytteessä on ollu aiemmin jotain. Raskausaikana immuniteetti muuttuu, joten siellä on voinu alkaa tapahtumaan jotain ikäviä muutoksia :/
 
Mä veikkaisin peräpukamia, niitä voi tulla myös emättimen alueelle (kaverilla oli iso ja kivulias) ja verikin sopisi kuvaan. Herpeksestä ei pitäisi tulla verta, mutta voi kutista/kirvellä kovasti.
 
Kiitos vastauksista kaikille. Pakko on soittaa ma jonnekin, ihan jo oman mielenterveyden vuoksi! Tuo herpes muistaakseni testattiin raskauden alussa ja tulos oli nega. 
Mua rassaa  ihan älyttömästi se, että uus papa olis pitäny ottaa joulukuussa ja nyt maaliskuussa lääkäri(venäläinen, liittyy asiaan tai ei) sano, että sen voi ottaa synnytyksen jälkeen.. Nyt alkaa vaikuttaa siltä, että se olis pitäny ottaa hyvinkin pian!
 
Hei, Mä vähän googletin aihetta, niin selvis että on vissiin suht yleinen vaiva :) ne on varmaan vaan jotain finnejä tai tukkeutuneita talirauhasia. Joku sanoi, että hormonaaliset muutokset kehossa aiheuttaa niitä tai sitten jos käyttää usein esim. Pikkuhousunsuojia. Sinuna en olisi ollenkaan huolissaan, mutta kannattaa varmaan mainita asiasta neuvolassa esimerkiksi :)
 
Papa-kokeellahan seulotaan kohdunkaulan mahdollisia solumuutoksia -> kohdunkaulan syöpää. Jos löytyy selkeitä muutoksia, tai useita kertoa lieviä muutoksia, joutuu kolposkopiaan missä tehdään tarkempi tutkimus ja otetaan koepaloja, ja hoidetaan mahdollinen syöpä tai syövän esiaste.
Nämä aloittajan oireet ovat kuitenkin ns. alakerrassa, joten papa-kokeella tässä asiassa tuskin on mitään merkitystä :happy118 Komppaan sen sijaan Anni 84:ää, mulla on noita ollut joskus ja ne tuntuu pahimmillaan ihan paiseilta. Ja tosi läheisten ystävien kanssa jos näistä kehtaa puhua, taitaa olla suht yleistäkin tämä vaiva. Loppuivat kun aloin käyttää kuukuppia paksujen siteiden sijaan, mulla oli aika runsas vuoto ja siteet hautoivat vaikka kuinka yritti vaihtaa aina kun pystyi. Hormonitoiminta vaikuttaa varmasti myös, kun tuleehan monelle (myös allekirjoittaneelle) raskauden aikana uusi teini-ikä, ja voipi niitä finnejä pamahtaa myös epämiellyttäviin paikkoihin.
 
jos tumman/viinin punaisia, niin ne on suonikohjuja... häviää synnytyksen jälkeen. mulla 3. raskauden aikana ilmaantu ja kans säikähdin. :smiley-ashamed005
 
Takaisin
Top