pienenpieni pähkinä

myranda

Silmät suurina ihmettelijä
Voi sitä hymyä mikä kasvoille syttyi su-iltana kun testiin ilmestyi kaksi selkeää viivaa. Sitten hiipi epäusko, menikö joku vikaan, miksi ne ilmestyivät niin nopeasti!?
Ma soitto neuvolaan että jos pääsisi käymään ja saisi varmistuksen asiaan. "Terveydenhoitaja on koulutuksessa ma ja ti." 
Minä hermoheikko, joka haluaa kaiken tapahtuvan heti - joutuu odottamaan! Nyt vaan mietin että kuinkahan selviän tuon 9kk kun nämä kaksi päivääkin tuntuvat jo ihan ikuisuudelta :D 

Rakastan jo nyt valtavasti pientä pähkinääni <3
 
Mä en kans varmaan selviä 9 kk :/ koko ajan odottaa ja miettii mitä tapahtuu ja et tapahtuispa jo. :D Nyt odotan ekaa ultraa ihan hulluna, joka on 12.11. seuraavaks onkin sitten neuvolan odotusta jos on kaikki hyvin, ja siitä sitten np-ultra. AARGH! odottavan aika on niiiiin pitkä!
 
Se on todella pitkä.. Ja sit se menee kuitenkin niin nopeesti :) 

Mä en ole edelleenkään saanut edes neuvolaan soitettua, siellä kun on soittoajat 9-10 niin jotenkin aina se tunti humpsahtaa ohi. No jospa huomenna?! ;) Sit alkaakin se ekan käynnin odottelu, jonka kyllä suosiolla otan vähän kauemmaksi, kun en nyt koe tarvetta heti alussa siellä kovin usein rampata. Ultraan kyllä haluan mahd. pian!
 
Eilen sitten heti olin soittamassa 12 neuvolaan kun soittoaika alkoi, 14.11 olisi aika. Kuinkahan sitä selviää sinne asti, 12 päivää vielä.. APUA!! :D
Päivittäin mietin että pitäisiköhän hakea uusi testi.. mutta pelottaa jos viivoja ei tulisikaan kuin yksi!
On se kyllä kumma kun jotain oikein kovasti ja "pitkään" joutuu odottamaan niin päähän pulpahtelee mitä kummempia ajatuksia.
Neuvolan täti oli puhelimessa kyllä sitä mieltä että raskaana ollaan; silloin sunnuntaina testiin ilmestyi lähes samantien kaksi saman vahvuista viivaa, lisäksi palelen lähes kokoajan, on nälkä - ruoka ei maistu (yleensä syön aamupalan ja sitten seuraavan kerran vasta klo18 kun teen ruoan, nyt en pysty olemaan syömättä noin pitkää aikaa, puolenpäivän paikkeilla pitää olla jo napsimassa välipalaa) ja mua väsyttää aivan käsittämättömän paljon!! 

Pakko vielä vähän hehkuttaa avopuolisoa, se oli kyllä niiin ihana taas tänään aamulla kun kello soi "Huomenta rakas ja pikkuinen, kaikki samassa paketissa" :)

Odotuksen iloa teille muille myös <3
 
Awwws - mahdottoman ihana avokki sulla myranda :)

Itse yritän odotella tän viikon loppuun ennen kuin teen toisen testin ja jos sit edelleen on aihetta soitella neuvolaan niin pääsee oikeasti odottelemaan!
 

Kiitos :) 

Toivottavasti pääset neuvolaa varailemaan.

Mun tekis mieli kauheasti alkaa jo ostelemaan kaikenlaisia vauva-tavaroita jne.
Hassua, kun ei kuitenkaan mitään 100% varmuutta ole ja eka neuvolakin vasta ensiviikolla. Mä tulen kyllä vielä hulluksi tämän kanssa :D
 
Itse tein testin 5.11. Vaikka menkat oli vasta 3 päivää myöhässä(joskus ollut myös 2viikkoo), silti tuntui että kaikki ei ole nyt normaalisti. Rintoja oli aristanu pari päivää. No aamulla sitten kun heräsin mietin hetken että mitä jos.... No sitten heti myös täälä ilmesty kaksi viivaa, ei mennyt kuin ihan pari sekuntia. Mietin siinä sitten että nonni, oonko raskaana vai menikä testi pilalle. Soitin heti omalle alueelle ja sieltä pistettiin verikokeisiin. Sain samana päivänä tietää että tulos oli 2058. Ei hajuakaan mitä tarkoitti siinä vaiheessa, kun sairaanhoitaja luetteli kokeen tulokset.! Siinä sitten menin shokkiin ja kiitin ja suljin puhelimen. Hetken kun sain happea vedettyä, niin tajusin vasta että miten asiat on. Yllätyksenä tuli, sillä ei olla edes puhuttu lapsesta. Ikää vasta minullakin on 20, ja poikaystävällä on 22. Aborttia en päätynyt tekeen, ja nyt sitä sitten rv 6+4! Kauheiden mahakipujen takia huomenna on ultra, katotaan onko kaikki hyvin, ja ollaanko oikeessa paikassa!
 
Noniin,
viikko sitten alkoi verenvuoto, jonka huomasin yöllä vessassa käydessä. Loppui kuitenkin hyvin pian ja muuttui rusehtavaksi. Itkua tihrustaen seuraavana maanantaina soittamaan neuvolaan että tämä taisi olla tässä. Neuvolastahan vastasi sitten tietenkin puhelimeen joku hyvin nuoren kuuloinen tyttö joka tuntui olevan ns. "hieman pihalla". Sanoi vain että jos ei kipua - ei tarvi tulla. Jäi jokseenkin tyhjä olo tuosta puhelusta ja tietenkin suuri huoli.
Keskiviikkona alkoi tuntumaan aika kipeältä tuo alavatsa ja kaikki raskausoireetkin olivat kadonneet, torstaina soitto neuvolaan josta käskettiin mennä päivystykseen. Päivystyksessä, miltei neljän tunnin odotuksen jälkeen pääsin vihdoin lääkärin luokse. Tietenkin tuo kyseinen lääkäri oli ilmeisesti juuri vasta valmistunut sillä hän soitteli kollegoilleen joka asiasta tehdäkseen varmistuksen (sillä tuo niin pitkä odotusaikakin vaikka mun edellä oli vain 3 potilasta). Hän teki gynekologisen tutkimuksen, totesi kohdun suurentuneen. Tämän jälkeen kertoili uhkaavasta keskenmenosta ja että en voi siihen itse mitenkään vaikuttaa, ja että vaikka saisin kolmekin keskenmenoa voisin silti tulla ihan normaalisti raskaaksi. MITÄ!?????
Sain lähetteen naistentautienpkl:lle, jossa ultrattiin.
Ja arvatkaa, vaikka olin jo toivon menettänyt; siellä sykki pieni sydän <3 
 
Takaisin
Top