Pidättekö omista vanhemmistanne huolta - miten?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aiarana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Aiarana

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Millä tavalla pidätte huolta omista vanhemmistanne? Onko se vapaaehtoista vai velvollisuus

Me mieheni kanssa autamme molempien äitejä rahallisesti. Välillä tuntuu ärsyttävältä antaa heille rahaa, mutta tarpeeseen menee aina. Onneksi meillä on mistä antaa. Tulevaisuus näyttää siltä, että molemmat äidit olisi hyvä ottaa joko saman katon alle asumaan tai ainakin hyvin lähelle asumaan. Tuntuu välillä hurjalta alle kolmikymppisenä kantaa niin paljon huolta omista vanhemmista, mutta eihän meistä kukaan sairauksiaan valitse. Tässä toivoo, että oma lapsi joskus sitten tekisi tämän kaiken meille, kun ollaan vanhoja ja Raihnaisia.

En pidä huolta. Autan tietysti mahdollisuuksien mukaan, jos pyytävät. Heillä on enemmän rahaa, uudemmat autot, hienompi talo, käyvät töissä ym. Eli siis eivät tarvitse huolenpitoa tai apua.

Ei ole ollut tarvetta huolenpitoon, sillä vanhempani ovat molemmat hyväpalkkaisessa työssä ja muutenkin hyvinvoivia ja terveitä jne. Vielä ainakin asetelma taitaa olla niin päin että he huolehtivat minusta enemmän. :rolleyes:

Hurjalta tosiaan kuulostaa että alle kolmikymppisinä joudutte jo huolehtimaan äideistänne. Mutta ihanaa, että niin teette kun tarvetta kerran on. :Heartred

Autan vanhempiani. Rahaa tms. eivät tarvitse ollenkaan, mutta alkavat olla jo sen verran vanhoja, että eivät pysty siivoamaan taloa tai pihaa kunnolla, ja tietokoneidenkin ylläpitoon tarvitsevat apua. Sinänsä kun itse asun kerrostalossa, on minulla hyvin aikaakin heitä auttaa, kun ei ole omaa pihaa riesana.

Oma äiti ollut jo vuosia työkyvyttömyyseläkkeellä, eikä työhistoria ole kummoinen. Hänellä on edunvalvoja, mutta ei osaa käyttää järkevästi käyttörahaansa. Tulos on se, että on usein pyytämässä tupakka- tai ruokarahaa. Sen lisäksi pitäisi kuljetella.

Meidän väliset suhteet ei ole sellaiset, että kokisin tunnesidettä, jonka perusteella haluaisin pitää hänestä huolta. Pakon edestä on järjestelty asioita (mm. muuttoja, lemmikkien hoitoja sairaalajaksoille ymv) sekä viety ruokatavaraa tiukkoina aikoina. Nyt olen opetellut sanomaan ei, ja autan vain jos tiedän rahapäivään olevan pitkä aika ja ruokakaappi on tyhjä.

Omat vanhempani alkavat olemaan ikäihmisiä joten raskaamissa kotitöissä mihin ei voimat enään riitä tai selkä taitu autetaan. :)

Omaa äitiä on tullut autettua joskus rahallisesti, mutta nyt ei ole vuosiin tarvinnut. Mies saa auttaa äitiään & anoppiaan valtavasti kaikissa teknisissä jutuissa puhelinten ja tietokoneiden kanssa :grin Samoin itse autan äitiä usein esim junalippujen ostossa tänne, hän ei osa niitä netistä itse tilata eikä ole enää asemaa mistä ostaa..

Takaisin