Pidätkö enemmän hellekesästä vai kylmästä kesästä?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Kumpi on enemmän sinun mieleen? Helteet vai kylmä, sateinen kesä?

Itse kallistun enemmän helteiden puoleen. Jos on vain kylmää ja sateista ei ole kiva tehdä ulkona kesäjuttuja eikä varsinkaan uida luonnon vesissä. Tuntuu kuin ei olisi kesää ollenkaan, kuten ei talvikaan ole talvi ilman lunta ja pakkasta. On se liika hellekin kyllä ikävää, mutta on se sentään kesä ja voi käydä uimassa.

Molempia sopivassa suhteessa. Pitkä hellekausi on kamala mutta en tykkää siitäkään, jos koko kesän sataa ja saa käyttää kaikki kauneimmat villasukkansa.

Tänä kesänä on ollut sopivia säitä. Vettä olisi saanut sataa enemmän.

Ite en oikein siedä kuumuutta, on tosi paha olo ja oksettaa koko ajan eikä pysty tekemään mitään. Muutaman päivän tällästä kerrallaan on ok, mut viikko hellettä yhteen putkeen on jo liikaa.
Mut ei se jatkuva sadekaan ole kiva, toki välillä on hyvä että sataa, niin ilma puhdistuu ja on helpompi hengittää.
Semmonen 20 astetta ja puolipilvinen olis hyvä. 25 alkaa olla mulle liikaa.

Ne +30 asteen helteet olivat kyllä liikaa, mutta en todellakaan halua mitään kurahousukesää. Sellainen +23-24 astetta sopii minulle ja perheelleni. Sataa voisi vaikka öisin :)

Inhoan hellettä. Mieluummin siis kylmä ja sateinen, jos näistä valittava. Ihanne on joku semmoinen noin 20 astetta, eikä jatkuvaa porottavaa aurinkoa. Tykkään kyllä myös sateesta. Se on kyllä vähän mälsä sitten, jos haluaa ulkona jotain puuhailla. Kaikkein parasta on ulkoilla sateen jälkeen pienessä, leudossa kesätuulessa!

Hellesää, kunhan kodin lämpötila on säädettävissä. Sehän on parasta, kun ulkona on kuuma ja sisällä ihanan viileää. Pari vuotta sitten helleaallon aikaan olin Espanjassa, ja kaikki totesivat minulla olleen hyvä tuuri; Espanjassa oli vielä kuumempi kuin Suomessa, mutta Espanjassa kaikkialla on ilmastointi, kaupoissa, kodeissa, paikallisbusseissa, jne, Suomessa taas ei juuri missään, eli Espanjassa oli erittäin mukavaa, Suomessa ei niinkään.

Hellekesä, ikävää kun suomen kesät nykyään melko kylmiä ja sateisia muutamia helleviikkoja lukuunottamatta. Pidän auringosta ja lämmöstä, olisi mukavaa, että kesävaatteita saisi käyttää useammin kuin pitkähihaisia.

Hellekesä, ikävää kun suomen kesät nykyään melko kylmiä ja sateisia muutamia helleviikkoja lukuunottamatta. Pidän auringosta ja lämmöstä, olisi mukavaa, että kesävaatteita saisi käyttää useammin kuin pitkähihaisia.

Totta!
Vaikka itse en helteestä välitäkään, niin onhan se kiva kun on lämmin. Ja kyllä tuosta helteestäkin koittaa nauttia sillon kun hellettä on, kun on se sen verran harvinainen ilmiö täällä Suomessa kuitenkin.
Mukavaahan se on kun voi vaan lähteä pihalle sen kummemmin pukeutumatta. :happy:

Takaisin