Pidänkö lapsen vai en

lauranlainen

Oman äänensä löytänyt
Vahinkoraskaus siis tapahtunut ehkäisystä huolimatta. :(
Viikkoja nyt 7+5.
Mies ei koskaan ole halunnut kuin yhden lapsen joka meillä jo on, täyttää ensi vuonna 2.
Itselle oli todellatodella rankka vauva-aika enkä tahtoisi kokea sitä enää uudelleen.
Kuitenkin haluaisin lapselleni sisaruksen - itselläni ja miehelläni molemmilla on. 
Reaktio testiä tehdessä oli itku ja ahdistus.
Olen toivonut nyt melkein kaksi viikkoa luonnollista keskenmenoa mutta ei ole tullut.
Olen paljon yksin lapsen kanssa.
Mikä painaa enemmän vaakakupissa teidän mielestänne? Tarvitseeko lapsi sisaruksia vai onko ainokaisetkin yhtä onnellisia? Kannattaako toista pitää vain että saa ekalle sisaruksen? TOIPUUKO raskaudenkeskeytyksestä henkisesti?
Auttakaa. Oon pulassa. :( En todella tiedä mitä teen.
Kuinka raskas yhdistelmä on yksin hoitaa vastasyntynyt + 2v?

Moikka!
En tiedä onko tästä apua, mutta yritetään.
Mulle oli kanssa todella raskas esikoisen vauva-aika, ja ajattelin ettei seuraavaa vielä pitkään aikaan jos koskaan. Kaikki kuitenkin muuttui, kun esikoinen kasvoi ja alkoi toimimaan itsenäisemmin, olisiko ollut 1,5 vuoden - kahden vuoden tienoilla. Huomasi, että se vauva-aika onkin mennyt todella nopeasti, ja lapsi ihan oikeasti kasvaa isoksi :) meilläkään ei ollut suunnitelmissa kakkonen, mutta kun niin kävi niin annetaan hänen tulla. Saa kuitenkin valmiin kodin, kaksi vanhempaa ja sisaruksen, joka on jo raivannut tien hänelle auki. Uskon, että kakkosen kanssa vauva-aika sujuu helpommin, koska sen kaiken on kokenut jo kerran ja tietää kuinka nopeasti se aika kuluu.

Jos pidät lapsen, tuskin tulet sitä myöhemmin katumaan, vai moniko meistä haluaisi luopua lapsestaan? Jos keskeytät raskauden, voi olla että tulet sitä myöhemmin katumaan. Koskaan ei tiedä...

Mitä mieltä miehesi on?
2-vuotias ja vastasyntynyt ei ole paha yhdistelmä, koska sen ikäinen osaa jo syödä itse, kävellä itse ja harjoittelee puhumista, jonka avulla ilmaista paremmin tarpeistaan. Toiset käyvät siinä iässä jo potalla, leikkivät itsenäisesti ja tykkäävät auttaa äitiä.

Voimia, jaksamista ja päätöksenteon rohkeutta sinulle!

Takaisin