Perinteiset pihaleikit

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
10 tikkua laudalla, hippa, kirkonrotta.. Mitä pihaleikkejä lapsenne leikkivät? Ovatko samoja joita itse leikitte lapsena?

Esikoinen leikkii hippaa ja polttopalloa. Heitellään myös frisbeetä. Muutoin leikit on enimmäkseen roolileikkejä. Leikkikavereitakin on kyllä vähän vaikka 10 tikkua laudalla -leikkiin.

Kotona leikkivät yleensä hippaa tai hyppivät hyppynarulla. Esikoinen ainakin on hoidossa leikkinyt kirkonrottaa, väriä/peiliä ja pelannut polttopalloa. Kuopukselle olen myös piirtänyt asfalttiin katuliiduilla hyppyruudukon. Naapuroston lapset ja omat kun vähän vielä kasvavat niin olisi kiva opettaa tervapata, 10tikkua laudalla ja kahden tulen välissä, toivottavasti aikanaan koulussakin pelaisivat näitä, itse ainakin tykkäsin välituntisin pelailla ja leikkiä kys.pelejä kavereiden kanssa sekä hyppiä narua ja twisteriä.

Meidänkään pihapiirissä ei ole lapsia tuollaisiin leikkeihin. Suurin osa ”lapsista” kun on jo 13-16-vuotiaita.

Esikoinen oli kyllä leikkinyt hippaa, peliä, väriä ja polttopalloa hoidossa/esikoulussa. ( Hänellä oli aivan huippukasvattaja) Valitettavasti kaikki kasvattajat/hoitajat eivät todellakaan leiki lasten kanssa ulkona yhtään mitään, joten nuo ulkoleikit ovat helposti täysin vieraita.

Itse möngin pentuna pitkin mettiä, pykäsin majoja ja yritin metsästää etc :D Ukkoni samaten. Pojasta on hyvää vauhtia tulossa vanhempiensa kaltainen "metsän eläin".

Hillovaras! En edes muista tarkkaan miten leikki menee, mutta se oli suosikkini alakoulussa. Sitä leikittiin kotipihalla naapurin lasten kanssa.:joyful:

Takaisin