Kyfi0060260
Silmät suurina ihmettelijä
Millaisia suunnitelmia/laskelmia teillä on perhevapaiden jakamiseen? Meillä on nyt useampi vaihtoehto excelissä, jossa lasketaan mikä olisi paras. Halutaan pitää lapsi mahd. pitkään kotona jomman kumman kanssa + katsomme mikä on taloudellisesti paras.
Oma suosikkini ja taloudellisesti paras olisi tämä:
Minä (synnyttävä äiti) otan isältä 63 vrk vanhempainvapaita.
Minä kotona vanhempainvapaalla siihen saakka kun lapsi 6 kk. Tämän jälkeen hoitovapaa siihen saakka kun lapsi täyttää vuoden, sillä saamme Helsinki-lisää.
Sen jälkeen jatkan vanhempainvapaata, ja pidän loput päivistäni.
Sen jälkeen isä pitää oman vanhempainvapaansa ja minä olen hoitovapaalla ainakin siihen saakka, kun lapsi täyttää 1,5 v.
Millaisia vaihtoehtoja muilla on? Näkeekö joku tässä meidän suunnitelmassa jotain parannettavaa? Täällä ollaan ensimmäistä kertaa tällaisen edessä ja kaikki ystävälliset vinkit otetaan vastaan :)
Kukaan ystävistä ei oo saanut lapsia nyt perhevapaauudistuksen jälkeen joten kokemuksia en ole saanut läheltä.
Oma suosikkini ja taloudellisesti paras olisi tämä:
Minä (synnyttävä äiti) otan isältä 63 vrk vanhempainvapaita.
Minä kotona vanhempainvapaalla siihen saakka kun lapsi 6 kk. Tämän jälkeen hoitovapaa siihen saakka kun lapsi täyttää vuoden, sillä saamme Helsinki-lisää.
Sen jälkeen jatkan vanhempainvapaata, ja pidän loput päivistäni.
Sen jälkeen isä pitää oman vanhempainvapaansa ja minä olen hoitovapaalla ainakin siihen saakka, kun lapsi täyttää 1,5 v.
Millaisia vaihtoehtoja muilla on? Näkeekö joku tässä meidän suunnitelmassa jotain parannettavaa? Täällä ollaan ensimmäistä kertaa tällaisen edessä ja kaikki ystävälliset vinkit otetaan vastaan :)
Kukaan ystävistä ei oo saanut lapsia nyt perhevapaauudistuksen jälkeen joten kokemuksia en ole saanut läheltä.