Perhevalmennuskokemuksia

Esikoisen kohdalla kävimme neuvolan perhevalmennuksessa siinä synnytys osiossa. Lisäksi synnärillä tutustuminen ja synnytysvalmennus.

Katsoin n. 1kk takaperin jonkun animaation, kun tuttu oli minut kommentteihin merkannut. Olisi pitänyt jättää välistä. Minulla siis on ihan syykin miksi en halua katsoa synnytysvideoita.
En katsonut esikoista odottaessa ja hyvin meni siltikin.

Nyt en katso enää yhtäkään videota, etten saa jotain paniikkia aikaiseksi :nailbiting:

Mutta ei olla siis käyty synnärille tutustumassa, mutta niin hyvin on mielessä viime kerraltakin kaikki, että eiköhän tämä tästä :)
 
Meillä oli tänään tosiaan toi synnytyskerta perhevalmennuksessa. Meillä oli kaks kätilöopiskelijaa jotka piti luennon synnytyksestä. Ehkä vähän kuiva, ei ollut mitään keskusteluja tai muuta. Synnytysvideo katsottiin, mutta siinä meni kaikki niin helposti, nopeasti ja kivuttomasti että ei ehkä ollut kovin realistinen. Itse en ehkä saanut hirveästi mitään irti. Uutena juttuna tuli toi et sen TENS laitteen voi vuokrata. Lisäksi puhuttiin jostain kammasta jota tukihenkilö vai käyttää hierontaan/ rapsutteluun. Se kuulosti kiinnostavalta. Muuten mun mielestä ton materiaalin vois lähettää vaikka sähköpostilla. Olis ollut kiva keskustella muiden odottajien kanssa miten niillä menee, mutta tosiaan ei ollut mitään sellaista.
 
Mistä TENS laitteen saa vuokrattua?
Riippuu paikkakunnasta, mutta joistain yksityisistä neuvoloista, kätilöpalveluista, lastentarvikeliikkeistä ym. Osa lähettää myös postitse. Googlella löytää ehkä parhaiten.
 
Meillä oli tänään tosiaan toi synnytyskerta perhevalmennuksessa. Meillä oli kaks kätilöopiskelijaa jotka piti luennon synnytyksestä. Ehkä vähän kuiva, ei ollut mitään keskusteluja tai muuta. Synnytysvideo katsottiin, mutta siinä meni kaikki niin helposti, nopeasti ja kivuttomasti että ei ehkä ollut kovin realistinen. Itse en ehkä saanut hirveästi mitään irti. Uutena juttuna tuli toi et sen TENS laitteen voi vuokrata. Lisäksi puhuttiin jostain kammasta jota tukihenkilö vai käyttää hierontaan/ rapsutteluun. Se kuulosti kiinnostavalta. Muuten mun mielestä ton materiaalin vois lähettää vaikka sähköpostilla. Olis ollut kiva keskustella muiden odottajien kanssa miten niillä menee, mutta tosiaan ei ollut mitään sellaista.
Varmaan gua sha -kampa?
 
rosmarinaa, taidettiin olla samassa tilaisuudessa... Huomasin jossain viestiketjussa, että olet menossa vissiin Ekks:an? Samanlaiset fiilikset! Olisin voinut hyvin elää ilman tuota vierailukokemusta. Illalla iski ahdistus.
 
rosmarinaa, taidettiin olla samassa tilaisuudessa... Huomasin jossain viestiketjussa, että olet menossa vissiin Ekks:an? Samanlaiset fiilikset! Olisin voinut hyvin elää ilman tuota vierailukokemusta. Illalla iski ahdistus.
Oltiinko tosiaan?! :) Mietinkin siellä tielaisuudessa, että oiskohan täältä ketään foorumilla meidän ryhmässä. :grin Millon sulla la? En löytänyt tuolta masuasukit listasta sua. :) Liekköhän törmäillään synnärillä sit. :rolleyes:
 
Tämä ei ole vars. perhevalmennus, mutta osana joogakurssia oli kolmen tunnin synnytysvalmennus. Oli kyllä tosi hyvä! Faktaa tuli monesta suunnasta, eikä ollut mitään, mihin olis pitänyt osallistua. Miehenkin mielestä oli tosi hyvä ja sai paljon tärkeää tietoa. Vähän epäilytti etukäteen, mutta oli paljon parempi kuin tuo neuvolan perhevalmennus.
 
Takaisin
Top