Perhevalmennus

Grin

Kommentoinnin ninja
Lokakuiset 2021
Koskas kokeneemmat suosittelee perhevalmennukseen osallistumista? Sain jo neuvolasta ohjeet, miten se varataan, mutta koen sen tässä vaiheessa (rv 18) vähän liian aikaiseksi. Toisaalta jos oikein asian unohtaa, ei sitten välttämättä saa haluamaansa aikaa, niin voisi vaikka varata jo nyt ennakkoon (jos pystyy).
Helsingissä tämä järjestetään siis etänä.
Vapaaehtoinenhan tämä on, mutta ensisynnyttäjäparina halutaan mennä mukaan :)

kiitos vinkeistä!
 
Koskas kokeneemmat suosittelee perhevalmennukseen osallistumista? Sain jo neuvolasta ohjeet, miten se varataan, mutta koen sen tässä vaiheessa (rv 18) vähän liian aikaiseksi. Toisaalta jos oikein asian unohtaa, ei sitten välttämättä saa haluamaansa aikaa, niin voisi vaikka varata jo nyt ennakkoon (jos pystyy).
Helsingissä tämä järjestetään siis etänä.
Vapaaehtoinenhan tämä on, mutta ensisynnyttäjäparina halutaan mennä mukaan :)

kiitos vinkeistä!
Meillä oli esikoisen aikaan kaupungissamme perhevalmennusmessut tässä keväällä. Joten osallistuttiin jo näihin aikoihin :happy: kyllähän se oli musta ihan ok jo silloin osallistua. Paljon oli kuitenkin raskausaikaan liittyvää. Toki sitten paljon myös vauvan hoitoon, mutta en tiedä olisiko siitäkään mitenkään irti saanut enemmän vaikka olisi mennyt myöhemmälläkin. Meillä siis oli synnytysvalmennus erikseen loppuraskaudesta. Näillä perhevalmennusmessuilla oli fyssari, ravitsemusterapeutti, sairaalan kätilö, seurakunta, imetyksen tuki yms muuta tahoa edustettuna.

Että mun mielestä oli ihan ok osallistua jo näin "aikaisin" mut tosiaan perhevalmennus tarkoittaa eri paikoissa vähän eri asioita :happy:
 
Meillä ei esikoisen aikaan järjestetty perhevalmennusta.
Muistaakseni lähimmässä isommassa kunnassa järjestettiin yksittäisiä luentokertoja aina eri aiheista, mutta osa niistä oli järjestetty jo keväällä (tulin alkukesästä raskaaksi) ja osa syksyllä, osa peruuntui, siirtyi, oli mun töitten aikaan yms joten eipä tullut käytyä.
Mutta oon ollut muutoin suht aktiivinen selvittämään itse asioita sitten...
Sairaalaankaan ei sitten ehditty tutustumiskäynnille, siellä olisi ollut lisäksi joku lyhyt synnytysvalmennus tutustumisen yhteydessä. Oltiin varattu aikakin jo sinne mutta poitsu päätti tulla ennen sitä maailmaan.

Kakkosen kohdalla oltiin täällä uudella paikkakunnalla reilu puolesta välistä eteenpäin. Täällä olisi joku pieni juttu järjestetty sitten joskus mitähän sanoisin... Rv30 aikoihin mulla? Mutta en sitten kokenut tarpeelliseksi enää kun oli jo yksi lapsi entuudestaan ja kaikki oli ihan muistissa.
 
Mutta varaisin siis mieluummin varuiksi ennemmin kuin myöhemmin, jos haluaa ehdottomasti päästä. Vaikka toki ne asiat voi helposti ehtiä unohtumaan, ja ei välttämättä ole ehtinyt kaikkea niin pitkälle ajatellakaan/osaa kysyä pohdituttavia asioita jne jos kovin ajoissa menee.

Mutta jos se sattuu jäämään välistäkin, niin pärjää niinkin. :)
 
Meille neuvolantäti erikseen pahoitteli, kun kaikki perhevalmennukset ja tapaamiset ja kerhot on nyt suljettuna, että kannattaa lukea oppaita :hilarious:
 
Meillä neuvolassa jo viime kerralla kysyttiin, halutaanko osallistua perhevalmennukseen. Ensikertalaisena haluan, joten hän ilmoitti meidät kurssille. Oletan, että meille tulee jossain vaiheessa tietoa, milloin se tarkemmin ottaen järjestetään ja missä muodossa.
 
Meillä oli esikoisen aikaan keväällä perhevalmennus, esikoinen syntyi loppukeväästä. Valmennus oli hyvin käytännönläheinen, joten oli kiva kun asiat muisti vielä vauvan synnyttyä, esim. kylvetysasento. Toki vaikka valmennuksen kävisi aiemminkin, niin netissä on paljon videoita vauvanhoitoon liittyen, jos jotain haluaa kerrata tms. Niitä oon itsekin katsellut ja niistä opetellut asioita.
 
Me ei ehditty perhevalmennukseen kun ensimmäinen meni ohi kun muutettiin uudelle paikkakunnalle loppusyksystä ja seuraava oli keväällä niin et mun viikot oli 37+5, poika syntyi 37+4:hilarious:
 
Takaisin
Top