Perheenne lempiruuat?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mikä on lempiruokasi? Entä puolison ja lasten?

Esikoinen sanoo useimmiten makaronilaatikko, kun kysytään lempiruokaa. Kanasta tehtyä pyytää useimmiten, joten se lienee suosikki. Vauvalle maistuu tällä hetkellä parhaiten kesäkurpitsa ja maissinaksut.

Oma suosikkiruoka on vaikeampi kysymys. Ehkä uunilohi kermaviilikastikkeen (ja perunoiden) kanssa tai letut. Mies luetteli vähän aikaa mietittyään letut, pekonin, kinkkukiusauksen ja mykyrokan. (Silloin kun tavattiin sanoi ettei tykkää kinkkukiusauksesta. Taidetaan tehdä parempaa kuin mitä on aiemmin varmaan koulussa saanut. :D )

Koko perheen yhteinen lempiruoka on varmaankin tortillat.

Isommat lapset tykkäävät myös mm.jauhelihakastikkeesta ja makaronista, nakkinuudelista, itse tehdyistä pinaattiletuista..Kuopuksen lempparia tällä hetkellä spagetti bolognese sose ja naksut.

Itse tykkään myös yllä mainituista pinaattiletuista, kasvissosekeitosta sekä varsinkin mausteisesta ruuasta, esim.thaimaalaisesta,intialaisesta. Kreikkalainen ruoka myös lähellä sydäntä mutta kotimainen ruoka, kuten lohi ja uudet perunat voilla maistuu oikein hyvin myös.

Taaperon lemppari on currykanakastike riisin kanssa ja couscouskana paprikan kanssa.

Minä tykkään kiinalaisesta ruuasta ja lemppareita on peking- ja kung po-kana.

Mies on hulluna kunnon naudanlihapihveihin. :grin

Takaisin