perhe ja asuminen

wagana

Satasella mukana keskusteluissa
Olis kiva kuulla missäpäin mailmaa kaikki asuvat, miten ja ketä perheeseen kuuluu? [:)]

Itse asun Tampereella jankassa, kihlatun ja kahden sekopäisen koiran kanssa[:D] Asutaan toistaiseksi kerrostalo kaksiossa ja tilaa sellaiset 65m2..mutta tässä ollaan katseltu jo isompaa asuntoa[:)]
 
hellou.
Mihen kanssa asustelen täällä Forssassa, kaksiossa, olisiko tässä 62 neliöö.
Isompi koti hakusessa.

Mutta on jännää ajatella että keho tekee koko ajan töitä lapsen eteen (vielä ensimmäisen).. mutta tuntuu tosi pitkältä odotukselta, kun odottaa sen syliin saamista.. mutta tätä odotellessa, koitetaan jaksaa.
 
oulun seudulla asutellaan miehen ja eläinten kanssa.. omakotitalossa haja-asutusalueella.
rauhallista paikkaa asua. ei meilläkää oo ku joku 55-60 neliöö alakerras mut yläkerta ku saadaan valmiiks nii sinne tulee sitte joku 50neliöö lisää..
 
Hei, pk-seudulla asustelen kihlatun ja muutaman kissan kanssa. Enempää en nyt viitsi kertoa tai tänne vahingossa eksyvät kaverit tunnistaa, ja sitä en ihan vielä tahdo [;)]
 
Jyväskylässä asutaan 75 neliöisessä kolmiossa luhtitalossa ja tilaa aivan liian vähä.isompaa katellaan.mun lisäksi tääl asuu mies ja mun kolme poikaa ja välillä miehen poika.
 
Ohhoh Niiva - teillä taitaa kyllä olla tiivistä! Ja minä kun oon valittanut ahtaudesta, vaikka asutaan samankokoisessa rivarissa miehen kanssa ihan kaksin... *punastuu*.

Oulun seudulta ollaan. Lemmikkejäkään ei allergian takia ole. Omakotitaloa ollaan katseltu jo pidemmän aikaa ja nyt harkitaan sellaisen rakentamista, kun ei valmista meinaa millään löytyä. Tai käytännössä siis varmaankin jotakin talopakettia sisustusta vaille rakennettuna...
 
Me, minä ja mieheni sekä kolme koiraamme, asumme pienen kylän laidalla pohjois-savossa.
Asumme valkoisessa tiilitalossa, asuinpinta-alaa on n. 120 neliötä ja kokonaispinta-ala taitaa olla jotain 150.
Pihamaa on aidattu ja sitä ympärillä on 1600 neliötä.
Koirat ovat saksanpaimenkoira 9v narttu, rottweilermix n. 2 ja 1/2 vuotta (narttu), sekä rottweiler narttu jolla ikää vasta n. 9vk. Miehelle tuleva vauva ensimmäinen lapsi, itsellä jo yksi.. hän täyttää keväällä jo 19 vuotta :)
 
Tällähetkellä Tampereella asutaan kaksin, vuoden vaihteessa muutto Ouluun uusiin kuvioihin. Miehen omistusasunto siellä odottaa, ajateltiin siinä kyllä ensimmäinen vuosi mahtua olemaan kolmisin vaikka neliöitä ei ole kuin 54. 
 
Oulussa kaksin miehen kanssa, 53 nelimetrin aso-asunnossa. Lemmikki olis kiva, edellinen nukkui pois kesäkuussa ja vähän orpoa on ollut siitä lähtien [:o]
 
Me asumme kihlatun ja koiran kanssa pääkaupunkiseudulla 38m2 yksiössä...ja ollaan ajateltu, että mahduttaisiin tähän vielä siihen saakka, että vaavi on vuoden ikäinen. Saa nähdä kuinka käy...[&:]
 
Me asutaan Vantaalla 89m2 4h+keittiö kerrostalossa, miehen 8v. lapsen ja kahden koiran kanssa.
Yritetään löytää rivari tai vastaava kun saadaan nykyinen kämppä myytyä.
 
Me asumme Nurmijärvellä kihlattuni kanssa!! Rakennettiin talo, kesällä päästiin muuttamaan!!
 
Jyväskylässä, minä ja mieheni + kaks koiraa. Omakotitalossa asutaan, n. 100 neliötä ja 1600 tonttia. Remontoitu on vähän joka nurkkaa ja nyt rupeiskin oleen valmista, sais vauva tullakin! [:)] .
 
heippa:) me asutaan Vantaalla poikaystäväni kanssa kerrostalo kaksiossa neliöitä on sopivasti kahdelle aikuiselle,1 koiralle ja tietenkin tulevalle vauvalle <3 [;)]
 
puhetta on ollut että sitten kun alkaa lapsi olemaan sen verran isompi että ihan itsekseen yönsä nukkuu ni aletaan katsomaan isompaa asuntoa,ellei onnetar suosi ennen ni saa ostettua oman talon...[:D]
 
kovasti odotellaan jo kesää mutta aika mennyt hurjan nopeasti jo nyt
rv 9+3 tänään,tuntuu että vsta hetki sitten oli viikkoja vasta rv4[:)]
 
Hei!

Eteläisellä Pohjois-Pohjanmaalla asustetaan, pienellä paikkakunnalla (noin 5000 asukasta).
Perheeseen kuuluu mies, minä, tytöt -02 ja -05 ja kaksi koiraa.

Asumus on oma talo, valmistui 2006 ja neliöitä on noin 250. :)

-Dora-
 
Heippa, itä-uudellamaalla asustellaan kihlattuni kanssa rivarikolmiossa.

Vuosien varrella ollaan tämäkin asunto saatu täytettyä, joten keväällä täytyykin alkaa tekemään tilaa uudelle asukkaalle.

-monsku-
 
Satakunta, avomiehen kanssa väliaikaisesti rivarissa, talo valmistumassa. Kissa talossa[:D]
 
Espoossa asustellaan kaupungin pikkusessa vuokrakämpässä avokin kanssa.. Tarkotus ois hankkia kolmio ennen vauvan syntymää.. mielellään Espoosta
 
pohjois-suomi, omakotitalossa, minä, mies ja 2 lasta sekä 2 koiraa[:)]
 
Meillä on tosi vanha mutta remontoitu kivitalo, 3 tilavalla makkarilla, suurella olohuoneella ja keittiöllä sekä 2 kylppärillä. Juuri iloitsin sitäkin etukäteen että lapsemme saa vähän kasvettuaan heti ihan ikioman, ison huoneen - oman huoneen jota itse en saanut ennen kuin olin kai joku 14 v.
Meillä on myös tilava oma piha, jota kiertää aita niin ettei eläimemme eikä tämä tuleva lapsemmekaan pääse kirmaamaan suoraa päätä tielle - joka valitettavasti on heti porttimme edessä.
Eläimet ovat omissa aitauksissaan (paitsi tietysti kissat) ja siltikin jää vielä riittävästi tilaa meille ihmisillekin.
Puitteet ovat hyvät, ja meidän tarvitseekin vain tehdä muutamia muutoksia lapsiturvallisuuden vuoksi. Me kun emme olettaneet saavamme lapsia niin ollaan muokattu tätä paikkaa ihan vain aikuisia ajatellen. Keittiön heiluriovet ovat todella vaaralliset pikkuiselle, jo nyt kissammekin saavat ne paukkumaan kamalalla voimalla. Kylpyhuoneitten ovet ovat itsestään sulkeutuvat, oikein voimalla sulkeutuvat, ja niiden väliin jääminen litistäisi helposti pikku-pikku-sormet. Ja paljon muutakin pientä muutettavaa tulee eteen, kunhan vain onnistun keksimään nykyiset epäkohdat ja opin näkemään asiat pienen lapsen näkökulmasta.
Omassa lapsuudessani meillä oli ulkovessa. Sisään tuli vain kylmä vesi. Sauna oli ulkona, perinteinen puulla lämmitettävä, ja siellä lämmitettiin padassa tarvittava kuuma vesikin. Pesukonetta ei ollut, eli pyykit äiti pesi käsin, saunassa. Tiskit hän tiskasi 2 muovisaavissa. Kaikista näistä hankaluuksista huolimatta äitini kasvatti yksinhuoltajana, työssäkäyvänä (fillarilla kilsatolkulla kesät ja talvet) sellaisena, 2 lasta. Nyt tulee mieleen että kyllä nykyaikana minulla on helppoa [:D]
 
Takaisin
Top