Perätilasynnytys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja babsy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
B

babsy

Vieras
Onko kellää kokemusta perätilasynytyksessä muista asennoista kuin siitä kammootavasta puoli-istuvasta jalat telineillä? Synnytin ekan termiitin ko asennossa ja se oli tosi huono ponnistaessa. Kätilö epäili, että kohtuni on sen mallinen, että helmikuun lopulla syntyväkin saattaa tulla samassa asenossa.

Minulla ei ole kokemusta vielä tämän masussa potkivan esikoisenkaan synnytyksestä, mutta käsittääkseni Suomessa on sairaaloissa mahdollista synnyttää perätilainen lapsi vain tuossa puoli-istuvassa asennossa tai sektiolla. En nyt löytänyt aiheesta vedenpitävää tietoa, mutta Etelä-Pohjanmaan sairaalan sivuilta löysin maininnan 'Perätilasynnytys tapahtuu aina ns. poikkipöydällä ja vauvan auttaa syntymään synnytyslääkäri. ' Tässä linkki sivuille: http://www.epshp.fi/1/yksikoiden_si.../epasaannolliset_synnytykset/peratilasynnytys

Itse suosittelisin kysymään asiasta suoraan synnytyssairaalastasi. :)

Toivotaan, että saat minua luotettavampia vastauksia!

Kiitos kommentista ReginaVeritas! Selasin tarkkaan nettiä neljä vuotta sitten ja jostain löysin, että joku oli synnyttänyt jossain muussa asennossa nii aattelin, että totta joku on synnyttäny muuski asennos.

Takaisin