pelo

Niinuska

Oman äänensä löytänyt
En tiedä kuuluuko mun kirjoittaa tänne vai mihin mutta johonkin on pakko kirjoittaa. Minulla on nyt viikkoja 5+2 ja kun sain selville että odotan otin heti yhteyttä lääkäriin koska syön paniikki häiriöön lääkkkeitä (raskaus ei siis ollut suunniteltu) ennestään minulla on kolme ihanaa tyttöä.No mutta otin yhteyttä lääkäriin että näin on käynyt ja mitä nyt lääkkeiden kanssa tehdään sanottiin että saat  syödä epäröiden uskosin ja tänä aamulla sain puhelun että lopeta välittömästi lääkkeet saat kiireisen lähetteen tyksiin.. nyt velloo sisällä monenlaista ajatusta keneen pitäisi uskoa  ja olenko nyt vahingoittanut lasta. Nyt ei ilnmeisesti auta kuin odottaa että pääsee sinne tyksiin ja mietin vaan mitä ne olisivat voineet aiheuttaa lapselle.. nyt helpotti kun sain purettua edes tänne asian.. en viitsi miehellekkään kesken päivän soittaa että nyt kävi näin ja varsinkaan kun tämä on hänelle ensimmäinen. [:(]
 
Voi että jaksamisia sinulle!

Toivottavasti kaikki kääntyy vielä parhain päin.
Sinä olit kuitenkin heti asialla ja soitit asiasta lääkärille, joten syy ei ole sinun.
 
En ole mikään alan asiantuntija, mutta muistaakseni istukka alkaa toimia kunnolla vasta jollain viikolla 7 tms. Eli alussa äidin syömät/juomat asiat ei vaikuta niin paljoa (jos juuri yhtään) alkioon.
Esim. monesti on pohdittu että kun on tullut juotua alkoholia alussa reippaastikin kun ei ole vielä tiennyt olevansa raskaana, niin siihen on todettu että tuskin haittaa, juuri tuosta em syystä.

Tietysti lääkkeet on eri juttu ja voi varmaan vaikuttaa muutenkin, mutta älä vielä ainakaan liikaa murehdi ja mene sinne TYKSiin niin eiköhän asia selviä.

Ja tietty voit soittaa kans Teratologiseen tietopalveluun itse, valtakunnallinen palvelu josta voi tiedustella lääkkeiden yms vaikutusta sikiöön: http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,660,548,644,3818,3437

Tsempppiä, eiköhän kaikki ole ihan hyvin pikkuisella [:)]
 
Kiitos vastauksista ja varmasti saatta olla niin että panikoin ihan turhaan[8|]
kävin tuosta nettiosoitteesta katsomassa ja on kyllä valllan hyvä sivusto.. löysinhän sieltä sen ainesosan myös kyseistä lääkettä on käytetty myös raskaus ajalla mutta siinä tulee viikolla 18-20 sikiön sydämen kaikututkimus  kun lääkeaiheuttaa sydämen rakennevikaa..kyllä minä olen ilman lääkettä mielummin koko raskaus ajan ettei missäään nimessä mitään tule sikiölle.
 
En ole mikään alan asiantuntija, mutta muistaakseni istukka alkaa toimia kunnolla vasta jollain viikolla 7 tms. Eli alussa äidin syömät/juomat asiat ei vaikuta niin paljoa (jos juuri yhtään) alkioon.


^ Juurikin näin !
Kaikki eivät edes tiedä odottavansa kun vasta
viikolla 7+

Itsekin olin vielä edellisenä viikonloppuna viihteellä
ennen kun sain tietää odottavani.
Vauvalla kuitenkin kaikki hyvin.


Mutta tsemppiä suuresti sinne !
Mutta ei suurempaa paniikkia kannata asiasta
ottaa.[:)]
 
Takaisin
Top