Pelko ja epätietoisuus

plussa

Oman äänensä löytänyt
Hei kaikille, onko teillä ollut plussan jälkeen pelkoja siitä että jokin menee pieleen? Ite oon ihan hysteerinen ja vielä reilu viikko ekaan ultraan...[:@] Kaiken lisäksi mulla oli viikolla 8 veristä pyyhintävuotoa, joka loppu kyllä heti. Pelottaa!!! Mies yrittää rauhotella ja sanoo, että mun pitäis suhtautua positiivisemmin tähän raskauteen, mutta itellä olo ettei voi iloita ennen kuin näkee onko vatsassa tosiaan elämää. Oireita ei väsymystä ja pientä kuvotusta (ei oksentelua) lukuunottamatta ole ollut ja nyt olis 11+1 menossa...
 
Normaaliahan se on, että pelottaa ja mietityttää onko kaikki hyvin... MUTTA kun se on aivan turhaa stressata etukäteen, kun ei se stressi kovin hyväksi ole. Se mikä tapahtuu, niin se tapahtuu. Nauttii raskaudesta ja menee päivän kerrallaan. [:)]
 
Kyllä oli, ja on vieläkin.. Ennen ekaa ultraa en uskaltanut kauheasti edes ajatella masuasukkia ettei sitten tarvitsisi pettyä, ajattelin että kyllä olo helpottaa sitten jos siellä joku on ja näkee sen.. Mutta eipä helpottanut.. Nyt on sitten stressi ja pelko siitä pysyykö matkalainen mukana loppuun asti.. Mulla oli kans tota vuotoa viikolla 6, enemmänkin kyllä menkkamaista, kesti 4 päivää ja ekana päivänä tuli semmoinen hyytynyt köntti.. Ultrassa sitten selvisi että alkioita oli kaks joista toinen menehtynyt juuri viikolla 6+1, veikkasi että se selittäisi mulla ton vuodon.
 
Voi kuule, harvinaisempaa varmaan olis, jos ei mitään pelkoja raskausaikana, tai myöhemmin vauvan/lapsen kanssa kärsis! Eli älä sure, alkuraskaus etenkin pelottaa, ahdistaa, jännittää... siitä se hiljalleen tasoittuu, mutta itellä ainakin koko raskausaika oli sellasta, että kun se pelko iski, niin ei paljoo järkipuhe auttanut! Vaan hyvin meni ja lopputuloksena aivan ihana poika - tosin ne pelot siis jatkuu edelleen milloin mistäkin syystä :D Tätä se kai on olla äiti :)

Onnea odotukseen sinulle plussa!

PS. Nuo alkuraskaudessa tulevat tuhruvuodothan on ihan normaaleja! Neuvolaan voi aina soittaa, jos joku erityisen paljon stressaa ja pelottaa :)
 
Sama täällä, pelottanut on alusta asti. Ensin pelotti, että onko pikkuinen oikeassa paikassa, sitten pelotti, että miten nt-ultrassa menee. Sen jälkeen taasen rakenneultra, että onko siellä kaikki hyvin, nyt sitten pelottaa, että onko kaikki kunnossa, jos liikeet ei tunnu tietyin väliajoin. Samalla sitä on kuitenkin äärettömän onnellinen. Kai se pelko on osittain sitä, että mielessä alkaa vähitellen kehittyä vastuu pienestä. Niin kuin tässä ketjussa on jo sanottu, niin stressikin on pahasta raskaudessa, että yritetään nauttia[:)].

Edit: Tuhruvuodoista: itsellä tuli n. rv13 ihan kunnolla kirkasta verta suunnilleen yhden yösiteellisen verran, ettei ihan pyyhkimisvuodoksi voinut enää sanoa. Kuitenkin kaikki oli ihan kunnossa ja ollaan päästy jo näin pitkälle. Kaikenlaisia vaivoja sitä ilmenee tässä matkalla ja jokaisella taitaa olla ihan omalaiset oireet..
 
Minulla on viimepäivät olleet myös tosi ahdistavia ja itkuisia. Pienimmästäkin asiasta aukeaa hanat, ja niiskutus vaan pahenee, kun erehtyy lukemaan juttuja keskenmenoista tms. Minulle iski siis nyt iski pelko, että entä jos mahassa ei olekaan mitään! Täällä ei ekalla neuvolakäynnillä tehty muuta kuin juteltiin. Veri- ja virtsakoe otettiin labrassa, ja sen tuloksista ei ole vielä mitään tietoa ja ekaan ultraan on vielä kaksi viikkoa. Eli en saa vastausta pohdintoihini ennen kuin kahden viikon päästä! Ja jostain syystä tuntuu, että vastaus on jotain negatiivista...  
 
Minullakin oli kauheaa pelkoa aluksi kun n. raskausviikolla 6 oli veristä pientä vuotoa ja otin yhteyttä neuvolaan ja sitten kävin keskussairaalassa gynekologilla joka teki myös ultran. Oli sitten ihana helpotus nähdä kuvasta pieni epämääräinen otus jonka sydän sykki kiivaasti. [:)] Verenvuoto johtui ilmeisemmin kohdunkaulasta katkenneesta pienestä verisuonesta, mikä ei ole ollenkaan vaarallista. Sanottiin että aluksi verisuonet ovat niin herkät että ne katkeaa herkästi yhdynnässä.
 
Kiitos teille kaikille kannustuksesta! Hyvä tietää, että muillakin on ollut samanlaisia tuntemuksia. On se vaan hyvä, että on tällainen foorumi, jossa voi tuntojaan kirjoittaa [:)]
 
Nyt olo helpottui ainakin vähäksi aikaa. Tänään lääkärin käynnillä ultrattiin ja sikiöllä kaikki hyvin. Voltteja heitteli masussa [:D] Ihanaa!!
 
Tuolta laskettu aika -osioista loytyy varmaan enemman juttuseuraa samassa tilassa olevista odottajista! Kays kurkkaan! [:)]
Ja Yleinen raskauskeskustelu -osio kans! [;)]
 
Mua kanssa pelotti plussaamisen jälkeen ihan hirveesti. En meinannut uskoa, että masussa todellakin asustelee joku kaveri. Varsinkin kun olin oireeton. Seuraavaan raskauteen suhtautuu jo varmasti paremmalla mielellä. Mieheni mielestä myös minulla oli pelokas/negatiivinen asenne alussa. Nyt asenne on jo ihan toinen. Ultran jälkeen jaksoin päivitellä, että on ihmeellistä että siellä todella on joku kaveri masussa. Serkkuni onneksi lohdutti, että pelot ovat ihan normaaleja.
 
Piti kaivaa tää topic, kun niin kovasti vaivaa mun pikku päätä. Onko muilla tunne päällä, pelkoa pahimmasta koko ajan?
Käytiin np-ultrassa ja pieni siellä voi hyvin ja nyt taas pelottaa, että joku menee pieleen...
Hirveä tunne. Viime viikko oli ihana, kun ei ollut pahoinvointia ja tosiaan tuo ultra. Nyt taas vedellään pohjamudissa peläten pahinta.
Ahdistavaa :(
 
Fearsome - jos tuntuu, että odotus on lähinnä pelkkää pelkoa, niin kannattaa ottaa yhteyttä neuvolapsykologille... sinne pääsee ihan ilman ajanvarausta. Pyydä seuraavalla kerralla yhteystiedot neuvolasta tai löytyy varmaan netistäkin. [:)]
 
Pikku pelko on terveellistä !
Täälä sitä on välillä vieläkin ! Että meneekö nyt kaikki hyvin ja osaanko synnyttää oikein ja koska lähteä oikeen sairaalaan ja koska pakata sairaalakassi yms. Se kaikki on ihan normaalia.[:)]


Sanoinkin miehelleni, että nyt rupeaa olemaan niin vallaton olo jo; että ei malttaisi odottaaa, että pikkuinen tulisi masun tälle puolella mutta taas välillä tulee sellainen olo, että eikö tätä voisi vielä jotenkin perua ? Osaanko mä varmasti? olenko mä valmis? Ja entä jos mä en pärjää yms.
 
Jenni - tuo on ihan normaalia, jos kyse on sairaalakassin sisällöstä jne. Mutta jos ei pysty nauttimaan raskaudesta pelkojen takia, se ei todellakaan ole terveellistä. [:)]
 
Takaisin
Top