Pelikonsolit - oliko teillä jokin omassa lapsuudessa tai onko nyt?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Otsikon mukaisesti, onko teillä ollut pelikonsolia, kun olitte lapsia/nuoria? Onko nykyisin konsolia? Kuka/ketkä sillä pelaa?

Meillä oli Sega, kun olin pieni. Playstation tuli kun se ilmestyi. Sonic oli tuohon aikaan suosikkipelini (no on se kyllä vieläkin. :p ) Muitakin pelejä tuli pelattua varsinkin veljien kanssa. Myös sellaisia, joihin ei olisi ollut ikää, lieköhän veljilläkään ollut. Jossain vaiheessa tuli myös Playstation2, mutta en muista hankkiko veli sen omilla rahoilla vai saiko lahjaksi. Joka tapauksessa se oli veljen. Kun hän oli muuttanut pois sain oman Playstation2:sen lahjaksi. Samainen laite on ja toimii yhä. Pelailen sillä Sonicia, SSX lumilautapeliä ja käytettynä ostettua Final Fantasy X:ää. Poika ei vielä pelaa, mutta tykkää katsoa kun pelaan. Paitsi Final Fantasya ei saa vielä katsoa, se kun on k12.

Ei ollut lapsuudessa. Vajaa vuosi sitten meille tuli ensimmäinen pelikonsoli, Nintendo Switch ja siihen on hankittu kaksi peliä. Olen itse kokeillut, mutta en innostunut. Koululaiset pelaavat vaihtelevasti. Välillä unohtuu pitkäksi aikaa, välillä innostuvat.

9 v koululainen oli pelannut kavereitten luona jonkin verran Minecraftia ja oli siitä aika innoissaan. Mutta kavereitten luona on kuulemma vain harvoin mahdollisuus pelata, Kuulosti siltä, että pojat saa aina ensin pelata ja tytöt vain sitten jos jää aikaa. Silloin ei tietenkään voi pelata, kun joku muu katsoo telkkaria. Kun minulle selvisi, että meidän switchiin saa saman pelin, hankin sen heti ja ilmoitin, että saa pelata niin paljon kuin haluaa ja tehtiin käyttäjä "vieras", niin kaveritkin voi pelata. Mutta ei ole mitään kauheeta trafiikkia ollut ja ei nuo lapset hirveän paljoo sillä pelaa.

Joitakin oli lapsuudessa, mutta en kyllä muista mitä kun en itse niistä niin välittänyt. Nyt on ps4 ja mies on ainoo joka sillä pelaa, sarjoja ja elokuvia sillä katselee kaikki:)

Oli, playstation 2. Pelailin Jak Renegadea, Crash Bandicootia, Athens-olympialaispeliä ja Fifaa. Katselin myös DVD-elokuvia. Pelasin lapsena myös jonkin verran tietokoneella, Simssiä ainakin :grin Nykyäänkin vielä pelaan tietokoneella Simssiä (harvoin) ja kun sille päälle satun ja joskus on aikaa, neiti etsivä-pelejä. :p

Kun asuin omillani, ostin playstation 3 -konsolin. Oli ehkä enimmäkseen leffojen katseluun, mutta edelleenkin pelasin mm. LA Noirea, Heavy Rainia, Mafiaa ja erityisesti Tomb Raideria. Nykyään meillä on playstation 4, miehen käytössä lähinnä. Pelaa lähinnä NHL ja haluaa aina ostaa uusimman, myönnän että olen joskus liittynyt seuraan ja hävinnyt :rolleyes: Itsekin olen välillä pelaillut uusimpia Tomb Raidereita nelosella.

Lapsuudessa meillä oli playstation 1 ja 2, itse pelailin enimmäkseen tuolla 1 ja pikkuveli sitten sai tuon 2.

Nyt meillä on wii, jonka saimme miehen kanssa joskus seurustelun alkuaikoina lahjaksi sekä miehen nuoruudessa hankkima playstation 3.

Meillä ei lapsena ollut, mutta pelattiin pikkuveljen kanssa tietokoneella DOS-pelejä aika ahkerasti.

Myöhemmin on ollut useampi Pleikkari ja Wii, mutta veli vei ne mukanaan kun muutti omilleen. Nyt on Playstation 3 ( ja myös 2, mutta ei kytkettynä) Lapsi ei vielä juuri pelaa, mutta mies silloin tällöin.

Tyttöä kiinnostaa enemmän iPadin pelit, ja siihen on hankittu ikätasoon sopivia pelejä.

Lapsensa pelasin c64 pelejä, kunnes tuli ensimmäinen dos. Pelattiin paljon tietokonepelejä eri alustoilla (age of empires 1-4 taisi olla suosituin, sim safari ja muutamat muut rakentelupelit kiinnostivat), myöhemmin ps1 pelejä, mm. Spyrot on pelattu läpi, Crash bandicooteja useampia, etenkin Crash team rasingia on tahkottu ja jotain sellaisia rpg pelejä, joiden nimiä en enää edes muista. Oli meillä muistaakseni myös ps2, mutta muutin ehkä silloin jo pois kotoa, joten en ole sitä juurikaan pelaillut. Wii löytyy tällä hetkellä, ennen lapsia pelattiin paljon, mutta nyt ei enää juurikaan. Aikuisenakin vielä pelasin valtavasti simsejä ja enemy territorya, nykyään kuitenkin eniten vain jotain nopeita ja kevyitä pelejä tabletilla. Vitsit, vähän tuli jopa ikävä niitä aikoja! :grin

Oli commodore 64, 8-bittinen Nintendo, jolla pelattiin Mario brossia ja jossain vaiheessa tuli tietokone, age of empires ja sid meier's piratesiä tuli sillä pelattua. Pleikkareita ei meillä koskaan ollu. Nyt on kyllä tullu hommattua omille, pleikka 2 ja 3 löytyy, Nintendo 8 bittinen omasta lapsuudesta sekä nykypäivän Nintendon mini versio löytyy. Sega oli mininä mutta myin pois kun ei sillä kukaan pelannut.. Ja xbox 360 on myös, mutta sitä ei oo tainnu kukaan pelata moneen vuoteen.

Muokattu viimeksi:
Meillä oli PS1 ja sitten vähän mtöhemmin tuli PS2. Itse en kakkosesta innostunut, se oli enemmän pikkuveljen makuun. Pleikkari ykkönen on vieläkin minulla omassa työhuoneessani ja kaikki lempparipelit siellä odottamassa. Pelailen yleensä kun olen kipeänä, mutta kai sekin tapa muuttuu nyt vauvan synnyttyä. :p Lempparipelejä olivat/on vieläkin Spyro-trilogia, Crash Bandicoot pelit ja Disneyn klassikopelit (Hercules, Tarzan, Atlantis...). Tekken pelit on myös rakkaita, kuten myös King of fighters.
Tietokoneella pelailin paljon the Simsiä ja pelailen joskus harvoin vieläkin (tai ennen vauvaa).
Miehellä on Xbox ja Xbox 360. 360 on olkkarin telkkariin liitettynä, mutta eipä sillä ole pelattu varmaan pariin vuoteen. :rolleyes: Ja onhan sitten vanha kunnon gameboykin jossain hyllyssä.
Lapselle tulee varmaankin oman aikansa pelikonsoli kun kasvaa.

Ei ollu lapsena kun tietokoneella olevat pelit. Kavereilla joskus pelattiin mutta miusta ne oli aina vaan tylsiä ja oisin halunnu tehdä jotain muuta.

Nykyäänkään meillä ei oo mitään pelikoneita eikä kukaan pelaa muutenkaan koneella tai kännykällä mitään. En näe tarvetta jatkossakaan hankkia sellasia.

Meillä oli "family computer game" myös nimellä famicom jos haluaa google sta katsoa.
Ekassa kasetissa oli "vain" 50 peliä. Myöhemmin saatiin toinen kasetti ja siinä oli satoja pelejä. Tyyliin tetris, mario bros., arkanoid, islander, goonies, pacman jne.

Juju oli siinä että se asennettiin aikaisintaan aatonaattona ja laitettiin kaappiin loppiaisena.
Ja voitte uskoa että sitä hakattiin aamusta yömyöhään. No eipä joululomalla koskaan mitään muutakaan tekemistä aina ollut.

Ollaan kyllä myöhemminkin se laitettu nostalgisista syistä... sitä ei tosin pysty laittamaan nykyajan telkkariin kiinni. Meillä on edelleen se sama vanha matkatv kaapissa ihan vain tuota pelikonetta varten.

Oli lapsuudessa jo, mutta veli pelasi vain, itse en osannut. Nykyään pelaan, meillä on PS4, Xbox One ja Snes Mini.

Nyt harjoittelee poikakin pelaamaan Mikki Hiirtä (Mickeys wild adventures). Pääasiassa siis niin että hän pelaa helpot kohdat ja työntää sitten ohjaimen äidille. Alkuun oli aika tahmeaa (tai on se kyllä vieläkin), mutta pikkuhiljaa kehittyy. :)

Minä olen ollut aina ihan pelihullu. Pienenä oli c64, sitten Sega ja ps1, ps2, ps3 ja Ps4. Vielä löytyy Sega (kaksi kappaletta, jos toinen hajoaa) Ps3 ja Ps4. Pari uutta peliä tuli ostettua ennen vuoden vaihdetta. Lapsen syntymän jälkeen, josta pian puolitoista vuotta, olemme miehen kanssa pelanneet toista uusista pelistä ehkä 15 minuuttia. Ennen lapsen syntymää pelattiin Call of Dutya useita satoja tunteja. Nyt en enää muista koska viimeksi olisimme pelanneet. On varmaan taidot jo ruostuneet. Pelattiin siis verkkopelinä. Ikävä on joskus sitä omaa aikaa, kun vielä ehti.

Takaisin