PCO ja raskaus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja K_@tri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
K

K_@tri

Vieras
Pitemmittä puheitta suoraan itse asiaan ... :pompus:

Eli jos naisella on todettu PCO ja hän raskautuu "luomusti" niin onko se tuhoon tuomittu tie? Lisääkö PCO jotenkin riskiraskauden mahdollisuutta ( keskenmenot, sairaudet etc..) vai onko PCO;a vaikutusta raskauteen ja sen kulkuun?

Ja nyt syventävä osio. Itselläni todettiin PCO vasemassa munasarjassa, oikeasta gyne sano että on vähän niin ja näin että onko vai ei mutta vasen oli selvä case. Samalla todettiin sikiöpussi jonka iäksi arvioitiin n.4vk.

Huomenna olen neuvolaan yhteydessä mutta olisi kiva kuulla kokemusia PCO ihmisitä heidän kohdaltaan.
Ihan yllätys juttu oli mulle ja takana on siis yksi kkm ja olen miettinyt että voisiko PCO:a olla tekemistä asian kanssa. Nykyisen raskauden kulusta ei voi tietää, toivon että menisi hyvin mutta jotenkin pelottaa / mietittyttää että vaikuttaako tämä PCO jotenkin tilanteeseen..

:anyone

Moi! :happy:
Mulla kanssa todettu PCO keväällä 2014, yritystä oli pitkään ja nyt heinäkuun lopussa ihan luomusti yllärinä tuli plussa. :Heartred Mun käsittääkseni PCO vaikuttaa lähinnä ongelmallisesti siihen raskaaksi tulemiseen, kun ovulaatio voi tulla miten lystää ja välillä ei ollenkaan.

Ainoa mihin mun ymmärtääkseni PCO raskaanaollessa voi vaikuttaa on, että raskausdiabeteksen riski on jotenkin herkemmässä. Siksi itsekin nyt tiistaina oon menossa sokerirasitustestiin. Mut muita raskauteen vaikuttavia juttuja en ole kuullut.

Kaikkea hyvää sun odotukseen, varmasti kaikki menee hyvin!! :happy:

Kiitos piitu ja onnea raskauden johdosta!
huuh, tämä helpotti omaa oloa, olin ihan varma et pco tarkoittaa raskaana ollessa ongelmia. Kiitos sulle vastauksesta :)

Ei hätää pco:n suhteen nyt kun kerran jo olet raskaana. onnea!
Itsellä meni 2 vuotta ennen kuin luomuna tärppäsi (2kk ennen hedelmöityshoitoon sovittua aikaa) ja raskaus sujui oikein hyvin. Nyt toista odotellaan. ❤️

Raskausdiabetes tosissaan se huoli mitä raskausaikana seurataan. Myös varmaan siitä syystä että cpo:n omaavilla on usein myös ylipainoa, mutta ei se tietenkään aina siitä kerro (itse olen 60 kg).

Onnea odotukseen sinne! ❤️

Itsellä on Pcos, molemmissa munasarjoissa rakkuloita, ja ylipainoakin on.
Luomusti Nyt rv 4 tai - 6 (ei tiedätä viäl ku ERITTÄIN epäsäännölliset kk).
Mulla kuitenki ollu koko ajan vuotoa koht 2 vk rusehtavaa ja punasta, punasta enemmän. Lähinnä pyyhkiessä . Liikkuessa vuoto lisääntyy
Käyty jo 2 ultras mut ku on liian varhaista, ei näkyny viäl :( gynet ei osannu sanoa vuodon syytä
Tnä sit lorahti enemmä punasta ja hyytymiäki mukana. Olin nukkumassa ja Ei kuitenkaa kipuja tai mtn .
Tunnen kylläkin jatkuvasti et nuo munasarjat "puuhailee jtn" mietin että voiko ne jtnki parantua tuolla ja siksi tällainen vuoto?:/

Takaisin