Parisuhteessa olevat: Miten kerroitte miehellenne raskaudesta?

Juu, kyllä sukupuolissa sen verran on eroja lapsena jo, että pojat suhtautuvat tällaisiin asioihin yleensä vähän eri tavalla kuin tytöt. Varsinkin kun ei enää pikkulapsesta ole kyse, kouluikäinen kuitenkin.
Mutta toivotaan åke että teillä kaikki sujuu hyvin ja pahimmilta mustasukkaisuuksilta vältytte!
Onko siihen jotain tiettyjä syitä, miksi ette ole pojalle vielä kertoneet...?
 
Juu no ei syiden aina niin isoja tarvitsekaan olla.
Ja varmaan osaltaan siksi, että ootte pelänneet reaktiota, alitajuisesti ehkä...?

Ehkä yksi tapa kertoa voisi olla, että näytätte ultrakuvaa ja kysäisette, tietääkö poika mikä kuva se on? Ja sitten kerrotte, että pikkusisarus tulossa. Ja annatte mahdollisuuden pojalle kysellä, mitä mieleen tulee.

(Joo, hyvä se on neuvoa kun ei tilannetta todella tiedä... :rolleyes: )
 
Toivottavasti ja luultavasti pelkäätte turhaan. Jos vaan poika ymmärtää sen, että hänen asemansa ei muutu juuri mihinkään, ja että vaikka vauva veisikin vähän huomiota pois niin ei tarkoita etteikö hän olisi silti ihan yhtä tärkeä edelleen.
Tsemppiä :wink
 
Åke, tippui varmaan iso kivi sydämeltä! Hienoa kuulla että reaktio oli noinkin positiivinen :)

Meillä mies tiesi että testin teen aamulla, lähetin kuvan testistä jossa oli kaksi viivaa. Olin sairaslomalla tuolloin ja mies tuli lounastauolla kotiin käymään, että päästiin pusuttelemaan :Heartbigred mies oli tosin ehkä vähän harmissaan siitä että olisi halunnut olla paikalla kun testin teen.

Lähimmille kerrottiin kun viikkoja oli 12+3. Kaikki muut olivat erittäin iloisia meidän puolesta, paitsi miehen veljentyttö (6V), joka rupesi itkemään asian kuultuaan. Hänen äitinsä on aika huolissaan kun tyttö on niin kiintynyt anoppiini ja joutuukin kohta jakamaan mummin jonkun toisen kanssa. Mutta olen varma ettei siitäkään sen enempää draamaa synny :signs003
 
Me oltiin yritetty jo 2,5v joten niitä testejä on tullut tehtyä jo aika monta. Tein testin edellisen viikon lauantaina kun meille oli tulossa vieraita iltaa istumaan joten testailin uskaltaako sitä juoda pari olutta. No negaa näytti ja koko viikon odottelin menkkoja. Seuraavana lauantaina meillä oli kauan odotettu tyttöjen ilta mökillä ja taas tein testin. No olin ihan äimän käkenä ja miehelle heti näytin liuskaa että kato nyt, haaleaa viivaa pukkaa! Ensireaktio mieheltä oli että, harmi miten huono tuuri mulla oli (kun siis siitä edellisestä tyttöjen illasta oli jo yli 4 vuotta ja tätäkin kokoontumista alettiin suunnittemaan jo puolta vuotta aikaisemmin). :grin :grin
 
åke, mahtavaa kuulla että meni noin hienosti, toivottavasti kaikki menee teillä hyvin jatkossakin tässä asiassa :) Oli varmasti kyllä helpotus, että oli niin ihana reaktio lapsella!
 
Takaisin
Top