Mä oon kanssa miettiny, miten käytännössä asiat hoituu, jos talossa on useampi pikkulapsi. Mulla on nyt tosin vasta yksi lapsi, keväällä syntynyt poika. Haaveissa olisi kyllä melko pian toinen lapsi. Itse ajattelen, että ei kannata itseltään vaatia mitään ihmeitä kotitöiden suhteen, tekee joka päivä jotain pientä yleissiisteyden hyväksi. Mitään kovin pitkäkestoista hommaa ei kannata aloitella, mutta äkkiä sitä voi laittaa pyykki- tai astianpesukoneen hurisemaan. Ruuanlaitot ja vähän isommat kotiaskareet on parempi hoitaa, kun molemmat vanhemmat ovat paikalla. Ellei sitten molemmat lapset satu nukkumaan samaan aikaan pidemmällä kaavalla... Itse tekisin ruokaa vähän ennakkoon muutamaksi päiväksi ja joo, varmaan olisi ihan järkevä ostaa enemmän syötävää kerrallaan ja suunnitella ruokalista. Mä oon miettinyt, että täytyy vanhempi lapsi ottaa apukäsiksi niin paljon kuin mahdollista -ainakin seuran pitäjäksi, ettei tunne oloaan ulkopuoliseksi (ainakin tälle meidän pojalle olisi ollut kyllä hirmu hyvä, jos olis ollut isompi sisarus seuran pitäjänä). Matkasänkyyn totuttelu olisi varmaan kanssa hyvä. Sinne leluja ja kirjoja tms. mitä vaan, millä touhuillessa taapero viihtyy, jos ja kun tulee tilanteita, että taaperoa ei pysty vahtimaan vauvan hoidolta. Sitten kannattaa suoda itselle ja lapsille niitä hetkiä, kun vain ollaan. Ei tarvitse äidinkään koko ajan suorittaa! Ja aina niin kliseinen, mutta paikkansa pitävä "järjestäkää välillä omaa aikaa" (vanhemman omaa ja vanhempien yhteistä omaa aikaa). Tällaisia mietteitä. Tsemppiä! Kyllä ne asiat siitä alkaa rullaamaan omalla painollaan;-)