Parhaat tuplarattaat sisaruksille n. vuoden ikäerolla!

Muakin kiinnostaa. Antakaahan vinkkejä. Meillä tulee ikäeroksi yli kaksi mutta taidan silti tupliin päätyä kun varsinkin talvella liikkuminen ilman rattaita hankalaa. Vielä ainakin lapsi tykkää istua rattaissa
 
Meillä tulee ikäeroksi 1 v 8 kk ja uskon että menee siitä vielä pitkään ennen kuin esikoinen jaksaa kokonaan ilman rattaita. Varsinkin kun meillä on tapana kävellä pitkiä lenkkejä.

Kriteereinä meillä olisi se, että molemmat näkee maisemia (ei se vauvakaan pitkään passiivisena nökötä) ja että vempeleen saa helposti kasaan. Plussaa on, jos muuntuu yhden lapsen käytettäväksi ja etenee hyvin myös loskassa. Se Babyjogger City Select täyttäisi noi vaatimukset, mutta perhana kun käytetyilläkin on hintaa.
 
No niin! Olen muistaakseni aloittanut tämän keskustelun, mutta tulikin keskenmeno, jonka vuoksi jäin sivuun. Onneksi raskauduin heti uudestaan ja edelleen siis samojen mietteiden kanssa näistä vaunuista! Uutena kriteerinä se, että kuljetaan autolla paljon, la toukokuussa ja kesät on tapana reissailla! Nämä bugaboot ei vissiin olekkaan nyt sitten se paras vaihtoehto ajatellen autolla liikkumista. Vielä kerran siis kyselen, jos joku olisi ratkaissut tämän:

-kaks istuinta vaakatasoon
-turvakaukalo ja helppokäyttöisyys autossa
-molemmat lapset näkee eteensä
-omat suojaisat kuomut ja istuimet saa kumminpäin vaan
-vaunukoppa
-mielummin portaittain ku vierekkäin
-ei vain matkarattaat, isot pyörät
-iso plussa olis myös muuntautuminen yhden hengen vaunuiksi/rattaiksi

Onkos nämä City Celectit nyt enää ainoo vaihtoehto?! Kellään kokemuksia Phil&Teds Vibeista? Ne Emmaljungan Vikingit joilla rungon lisäosalla tuplaominaisuus olisivat muuten täydelliset, mutta jos kopan kanssa istuimen taisi saada kasvot työntäjään päin? Tämä ei kyllä onnistu sen jälkeen ku poika on matkustanu jo hyvän aikaa scootereissa naama menosuuntaan.

Jotenki ahistaa vierekkäisten istuinten koko! Mites ne bumbleridet tai double vikingit? Autoillessa ja kaupungilla?

Miten tää voiko olla niin vaikeeta:D
 
Meillä tuplien hankinnassa oli kriteereinä
-vierekkäiset paikat
-erilliset kuomut ja selkänojat
-säädettävät jalkatuet
-kasattuna mahtuminen pieneen tilaan
-kääntyvät ja lukittuvat renkaat
-tuntuma työnnettäessä

Päädyttiin Bumbleride Indie Twin -rattaisiin ja oon todella tyytyväinen! Menee pienempään tilaan ku nykyiset Hartanin yhdistelmät ja tuntu tukevilta työnnettäessä. Bugaboot oli kans harkinnassa mutta oli omaan makuun jotenki liian kevyet ja tuntu vähän "rimpuloilta" vaikka siis ei sitä varmastikaan oo mut makunsa kaikilla :)
 
Nuo bumbleridet on ollu vahvasti mukana mulla mietinnässä alusta asti! Kuinkas helposti me menee autoon kasaan? Meneekö hermo pakata autoon?:D
 
Alkaa mun empiirinen tutkimus kulminoitumaan yhteen vaihtoehtoon enää:D Baby jogger city celectiin! Niissä saa molemmat istuimet mitenpäin vaan ja on laadukkaat ja hyvät työntää, helppo pakata pieneen tilaan ja yksinkertasesti vaan niin muunneltavat ettei niissä oikein voi mennä pieleen. Hyvä huomio tuli vierekkäisistä istuimista eräältä käyttäjältä, jolla pienellä ikäerolla lapset, että isompi tökki vieressä koko ajan pienempää ja kaatuili jalkoihin jne. Tästä päästään myös ratkaisulla portaittain peräkkäin. Britaxilla oli seuraavaks parhaat mallit meidän tarpeisiin matkustaessa, mutta ne renkaat on vaan liian jäykät ja pienet. Haluun pärjätä yksillä rattailla. Vois tulla äkkiä tuskanhiki kaupungilla mukulakivellä tai mökillä hiekkatiellä pienillä kovilla renkailla. Varsinkin sen jälkeen ku oon työnnellyt iki-ihania Scooter 4sia!! Mun valinta tulee olemaan nämä Baby Joggerit! Ellei kevääseen mennessä jostain ihmeestä ilmaannu toista kaikki kriteerit täyttävää mallia. Pitääkin lähteä nyt tutkimaan ne miinukset baby joggereista, ku en oo vielä kuullu keltään. Pakkohan niitä on olla:D
 
No ei ne bumbleridet kieltämättä ollu helpoimmasta päästä kasata ainakaan ekalla kerralla mutta varmaan senkin oppii ajan kanssa :D vielä meillä päivittäisessä käytössä ne hartanit..
 
Nyt vois laittaa kokemuksia tuplarattaista pienellä ikäerolla oleville sisaruksille :) olen ajatellut vierekkäin istuttavia mutta plussia ja miinuksia kuunnellaan :) ja merkkejä :)
 
Takaisin
Top