Parhaat karkit

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Syödäänkö teillä karkkia? Mitkä ovat parhaat karkit (irtokarkit, karkkipussit, mitä näitä nyt on)?

Tykkään kyllä karkista, mutta olen vähentänyt. Koko perheessä syödään harvemmin karkkia, useammin jäätelöä. Fazerilla on ihania pusseja, esim. Turkkarit, kaikki hedelmäkarkit, Islanti.. Lidlissä on oman merkin pinkkejä virtahepokarkkeja ja muitakin sekoituspusseja, jotka ovat hurjan hyviä! Olen hurahtanut hedelmäkarkkeihin, koska ennen vanhaan vegaanisia ei ollut niin helppoa löytää. Vaikka irtokarkkeja kun ostin, suurin osa pussini sisällöstä oli salmiakkia. Nyt sitten olen ottanut ilon irti kun löytyy läjäpäin hedelmäkarkkeja. Kun ostin irtokarkkeja, valitsen pehmeitä hedelmäkarkkeja ja kovia salmiakkikarkkeja, Draculan pillerit on mun lempi salmiakkia.

Lidlin hipot on parhaita! :Face Savouring Delicious Food:

Kauheesti en ole elämässäni karkkia syönyt, mutta nyt kun raskaana ollessa kaikki aikuisten paheet on pois, niin sentään joskus.

Salmiakit ja lakritsit on tietysti pitänyt jättää pois, mikä muuten ei tulisi ensimmäisenä mieleen.

Nykyään on silleen helppoa kun vegaaniset irtokarkit on esim. merkitty hyvin ja tieto kulkee fb-ryhmissä mm. uusista pusseista, joista tehty vegaanisia.
Laittaa sitten muistiin, niin ei tarvitse erikseen jokaisen pussin sisällysluetteloa syynätä.

Varmaan raskauden jälkeenkin koetan pysyä savuttomana ja vähintään kohtuullisessa alkoholinkäytössä, ellen ihan vähäisessä ja karkkia näiden sijaan silloin tällöin. Poikkeuksena tämänhetkiseen, että salmiakki ja lakritsi takaisin!

Kyllä meillä jonkin verran syödään. Suklaista on Geisha, Twix, Mars ja Dubbel nougat parhaita, lakritsista Kouvolan lakritsi ja hedelmäkarkeista Tuttifrutti. Niin ja Maoam-karkit on hyviä. Joskus irtokarkkeina sai erimakuisia toffeepalloja, joita en ole vähään aikaan nähnyt. En muista merkkiä. Niistä omena ja mansikka kuuluu lempikarkkeihini. :Face Savouring Delicious Food:

Kyllä karkkia tulee syötyä. Suklaa on lemppari, mutta ei mikään perus Fazerin sininen. Jotain makua täytyy siis olla. Minttua, riisisuklaata. Olen kuitenkin valikoiva myös täytteiden suhteen, enkä tykkää marmeladitäytteistä tai toffeesta ollenkaan. Maraboun Twist-pussista löytyy monia suosikkimakuja, siellä myös ne toffeet maistuu jostain kumman syystä, vaikka en muuten välitä toffeesta :rolling:

Hedelmäkarkeista ja lakuista/salmiakista en pahemmin välitä, syön niitä ehkä muutaman kerran vuodessa jos on jossain tarjolla, mutta itselleni en niitä osta. Raskausaikana tuli tosin himo Gott&Blandat-pussiiin, jota tuli ostettua useamman kerran.

Itse mummon ohjeilla tehdyt kermatoffeet, suklaatryffelit ja kookospallot! Ilman niitä joulu ei ole joulu!

Meillä syödään aika vähän karkkia. Itse mieluummin herkuttelen suolaisella, kaksivuotiaalle yritän viedä olla tarjoilematta kovinkaan paljoa karkkia ja 6v syö sitten namipäivänä. Jos ostan itselleni karkkia, niin salmiakkia tai lakua (pantteri, täytelakut, kaatissäkkikin on ok) tai sitten tummaa suklaata. Joskus myös lontoonraesuklaa menee, jos ihan överimakeaa haluaa. Joskus kun pojalla on lauantaipussi, niin pihistän sieltä semmoisen salmiakkiauton jotka oli lapsena mun lemppareita tai sitten jonkun hedelmäkarkin.

Synnytyksen lähestyessä luin vihjeen hankkia kotiin esim vanhan ajan lakritsia luomulaksatiiviksi odottamaan vauvan kanssa kotiutumista. Ei vara venettä kaada ja imetysaikaan lakuja sais taas syödä!

Takaisin