Parhaat joulukalenterit 2023

Pingviiniemo

Keskustelujen kuninkuusravaaja
Heinäkuiset 2021
Hei! Suositelkaapa joulukalentereita. Tai millaisen olette aikeissa ostaa?

Mä laitan kuvaa kuinka upea tää pukka teejoulukalenteri on tänä vuonna! En malta odottaa että pääsen oottaan joulua näiden makujen merkeissä. 😃
IMG_1570.jpeg

Mua kiinnostaa konvehtijoulukalenterit, teejoulukakalenterit ja kosmetiikkajoulukalenterit, toki vain sellaiset joissa jokaisen luukun sisällölle tulee käyttöä.
Lapsia kiinnostaa lelu- ja suklaakalenterit. Kinderkalenteria on katsottu sillä silmällä..

Mauri Kunnaksen palapelijoulukalenteri houkuttaisi ostaa mulle ja miehelle 😁 mut yleensä kun kootaan 1000 palainen kahdessa illassa, niin arveluttaa oisko toi liian hidas tahti meille 😅 vaikka avaisikin esim joka toinen ilta kaksi rasiaa tai joka neljäs ilta (1-2 rasiaa kummallekin).

Muksulle joko kuvakalenteri, tai sitten uskaltaisikohan ostaa jouluna 1,5-vuotiaalle pikkuautokalenterin (matchbox tai catin työkoneversio). Nehän on k-3 mutta tää leikkii sujuvasti pikkuautoilla eikä tunge pikkuleluja suuhun. Jos keräisin ne liikennemerkit yms sälät heti ekan valvotun leikin jälkeen talteen rasiaan odottamaan tulevaisuutta ja antaisi autot pitää 🤔

Violetissa Muumi tee -joulukalenterissa on ollu tosi hyviä kaikki teet! Ostin kaksi 🤭 Toisen olen jo aloittanut ja toisen ajoin juoda asianmukaisesti sitte joulukuussa 😅
Mä ostin tän kanssa itselleni! Joku joulu mulla oli tuo Pukan kalenteri, sekin oli hybä, mutta tykkään tästä Muumista, kun tässä on oikeat luukut :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mulla oli viime vuonna Pukan teekalenteri ja se oli kyllä hyvä. 😊 Mies ostaa mulle joulukalenterin ja en valita, jos tulee tänäkin vuonna teekalenteri. Esikoinen haluaa suklaa/karkkikalenterin, kuopus ei ole sanonut mitään. Ei noin pieni vielä muista viime vuodelta, mistä on kyse.

Mä oon jo vuosia tehnyt lapsille kalenterin itse. Nykyään kalenterista löytyy lasten lemppari käärepaperillisia joulusuklaita. Kun lapset oli pieniä niin kalenterista löytyi myös leluja, kuten pikkuautoja, pieniä eläinhahmoja, legoja tmv. Itselläni ei ole vuosiin ollut kalenteria. Viime vuonna sain idean parisuhdejoulukalenterista, jota ei saatu viime vuonna toteutettua, joten tänä vuonna uus yritys. Ajatuksena ois siis miehen kanssa, että molemmat keksii jotain kivaa pientä yhteistä puuhaa kalenteriin (puolet ja puolet), jotka on helppo toteuttaa ihan arjessa kotona ja varmaan muutama vähän spessumpi. 😊

Mauri Kunnaksen palapelijoulukalenteri houkuttaisi ostaa mulle ja miehelle 😁 mut yleensä kun kootaan 1000 palainen kahdessa illassa, niin arveluttaa oisko toi liian hidas tahti meille 😅 vaikka avaisikin esim joka toinen ilta kaksi rasiaa tai joka neljäs ilta (1-2 rasiaa kummallekin).

Muksulle joko kuvakalenteri, tai sitten uskaltaisikohan ostaa jouluna 1,5-vuotiaalle pikkuautokalenterin (matchbox tai catin työkoneversio). Nehän on k-3 mutta tää leikkii sujuvasti pikkuautoilla eikä tunge pikkuleluja suuhun. Jos keräisin ne liikennemerkit yms sälät heti ekan valvotun leikin jälkeen talteen rasiaan odottamaan tulevaisuutta ja antaisi autot pitää 🤔
Kyllähän se pieni niistä autoista ja leikkihetkistä pelkkää kuvalalenteria enemmän nauttisi. Entäs jos keräät myös ne autot pikkuhiljaa talteen ja kierrätät koko kalenterin ensivuodelle uusiokäyttöön?

Kyllähän se pieni niistä autoista ja leikkihetkistä pelkkää kuvalalenteria enemmän nauttisi. Entäs jos keräät myös ne autot pikkuhiljaa talteen ja kierrätät koko kalenterin ensivuodelle uusiokäyttöön?
Totta, hyvä idis! Mulla on myös sellaisia pikkukirjoja kerätty talteen kirppareilta, mutta vielä meillä toimii paremmin toisenlaiset kirjat (pahvisivuiset, tai sit sopivan kokoiset, vähätekstiset paperisivut) Voisi ensi vuonna yhdistellä kirjat + autot kun maltti riittäisi pikkukirjojen satujenkin kuunteluun sylissä 🤔

Nostelen kun joulukuu lähestyy. Meillä ei ole vielä hankittuna joulukalentereita, jos ei lasketa postin mukana tullutta Turun Sanomien kalenteria. Esikoinen haluaisi Harry Potter joulukalenterin, mutta en ihan raaskisi ostaa 30€ maksavaa joulukalenteria. Pitää koittaa löytää joku halvempi, mihin lapsi olisi tyytyväinen. Nykyisin on kyllä paljon monenlaista kalenteria ja tosi monet kalliimpia. Minkä hintaisen joulukalenterin te maksimissaan voisitte ostaa lapselle?

Joulukalenterit on ihan järkyttävän hintaisia nykyään!! Omassa lapsuudessa ei ollut vaihtoehtoja kuin se yks perinteinen suklaajoulukalenteri, joka maksoi tyyliin euron (itse tosin oon oman lapsuuteni elänyt markka-aikana). 😁 Mulla menee noihin itsetehtyihin joulukalentereihin alle 10e yhteensä ja lapset löytää niistä lempparijoulusuklaitaan.

Joskus reilut 30-vuotta sitten tein veljelle oman joulukalenterin ( näin vanhempana olen tajunnut, että oli se aika ruma), mutta veli rakasti sitä todella kauan. Laitoin sisään pikkuleluja, karkkeja yms.

Mummi teki omille lapsille samalla ajatuksella kummallekin joitakin vuosia joulukalenteripussit, joissa joka päivälle oli pikkupaketti. Nyt isompi lapsi on jo niin iso, että tästä on jo luovuttu.

Tänä vuonna nuorempi halusi ryhmähau-kirjakalenterin ja vanhempi jonkin ihmeen heppakalenterin.
Suklaakalentereista lapset eivät juuri välitä.

Meillä kävi niin, että mummin kanssa olivat avanneet koko lelukalenterit. Nuorempi ei ymmärrä kaikkea, niin mummilla ei ollu sydäntä kieltää. Ja vanhempikin sai sitten avata omansa.
Ajattelin että perus suklaakalenterit voidaan sitten avata yksi luukku kerrallaan ja aikuisen johdolla.
Joululahjaksi saavat sitten uudet lelukalenterit, niin kuopuskin niin onnelliseksi oli tullut luukkujen availusta (Hot Wheels -kalenteri). Saa sitten aattona toisen auto-aiheisen ja saa avata kokonaan 💕

Esikoinen sai nyt kaakaokalenterin. Jos se ei olisi kelvannut, olisin ottanut itselleni. Nyt saan vielä odottaa, millaisen kalenterin puoliso hankkii. Kuopukselle ostettiin tavallinen (Ryhmä Hau) suklaakalenteri. On nyt innostunut Ryhmä Hau:sta eikä osaa vielä kaivata erikoisempaa toisin kuin esikoinen.

Meillä Tammen kirjakalenteri, vaikuttaa kivalta :) Hieno ainakin. Toivotaan että lapsi jaksaa innostua kirjoista, piltti olisi ehkä ollut parempi 😅 en ole katsonut mitä kaikkea se sisältäisi, mutta sen verta nirso tuo nyt on että saattaisi jäädä osa syömättä.

Minä olen tehnyt lapsille omat. Niissä on ollut palapelejä (joka päivä tulee muutama, edellisiin sopiva pala), legoja (joka päivä tulee kasa uusia, edellisiin sopivia ja ohjeet mihin ne laitetaan), pieniä herkkuja ja pienrautaa (pojat tykkäävät rakennella kaikenlaista). Pojat tykkäävät niistä kovasti, haluavat mieluummin oman kuin kaupan kalenterin. Se on ollut ikäänkuin yksi joululahja. Varsinkin silloin kun on legoja laitettu.

Takaisin