Parasta ja ikävintä syksyssä

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mistä te pidätte syksyssä? Mistä ette?

Itse tykkään syksyssä ruskasta, syksyn tuoksusta, kuumista juomista ja tavallaan myös viileydestä: saa kääriytyä vilttiin, vetää villasukat jalkaan eikä ylipäätään ole niin kuuma (eikä liikkuessa tule niin hiki).

Huonoina puolina sitten sateet, kostea kylmyys ja no, koko marraskuu. Marraskuun harmaus ja se, kuinka mieliala aina silloin notkahtaa.

Just tähän aikaan vuodesta pimeyden ja valon suhde tuntuu itestä optimaaliselle. Illan hämärtyessä ihanaa ruveta rentoutuun yöpuulle, mahdollisesti kynttilän valossa loppuilta, ja aamuiseen rytmiin aurinko alkaa nousemaan kun muutenkin herätys 🙂 toki äkkiä tää muuttuu ja on jo turhankin paljon pimeää, mutta oon nauttinut vielä kun voinut 😃💪 sateista ja jatkuvasta märkyydestä en itekkään niin nauti, lapsi kylläkin 😁

Tuo alkusyksyn pimeys on kyllä minunkin mieleen. 😊 Saa nukuttuakin paremmin, kun aurinko ei häiritse nukahtamista illalla ja herätä aamuyöllä. Ja eilen juuri katselin tähtiä, jotka näkyvät näin syksyllä kivasti (ilman yömyöhään valvomista). Marraskuussa vaan on jo liian pimeää, jos/kun ei ole lunta.

Tykkään itse syksyn pimeydestä ja paljon mukavampaa mennä nukkumaankin kun on pimeää. 🙊 Ja sateiset päivät on myös kivoja joita syksyllä enemmän. Tykkään siitä äänestä kun sade ropisee ikkunaan. Ainoa huono puoli on syksyssä että tulen herkemmin kipeäksi. 😂 Ja kynttilöitä on kiva polttaa taas syksyllä. Ne luo kivan tunnelman.

Viileys rankan lamauttavankuuman kesän jälkeen on parasta ikinä! Ikävää on turvattomuuden tunne pimeässä yksin kävellessä.

Tykkään syksyn harrastuksista 😊 siitä en tykkää että pieni eteisemme muuttuu kaaokseksi, kun pitää olla miljoona eri kerrosta valmiudessa esillä 🙈 ja vaikka lapset pukisi miten niin aina tuntuu olevan joko liikaa tai liian vähän päällä 😅

vaikka lapset pukisi miten niin aina tuntuu olevan joko liikaa tai liian vähän päällä 😅

Tähän samaistun täysin. 😅 Varsinkin päiväkotiin viedessä ei ole hyviä vaihtoehtoja. Päivällä tulee kuitenkin kuuma niillä vaatteilla, jotka on hyvät aamulla. Päiväkodissa myös tupataan pistämään kaikki vaatteet päälle iltapäivälläkin ja sitten lapsi on kuumissaan. 🥵 (Tai sitten lapsi tekee sen itse, mutta silloin tulisi aikuisten olla opastamassa, mitä vaatteita tarvitaan.) Pitääkin muistaa ottaa asia puheeksi päiväkodissa...

Nyt on ollut kiva syksy. Mutta sitten kun se loputon pimeys alkaa ja pahimmillaan vielä loska siihen. Sitten ei ole kivaa. Voisi samantien mennä näistä vesisateista ja myrskytuulista viiteen pakkasasteeseen. Se on hyvä. Ja 20 senttiä lunta.

@Miyn allekirjoitan! Voisin onnellisesti jättää marraskuisen harmauden (ja ne loskat) väliin. -5 astetta ja 20 senttiä lunta on juuri optimaalinen. Olisin täysin tyytyväinen, jos sellaista olisi marraskuun alusta maaliskuun loppuun. Sen jälkeen voi sitten tulla kevät.

Aurinkoinen alkusyksy vielä menettelee, mutta muutoin se on miun mielelle vaan tulevan talven esisoitto eli valmistautumista tulevaan ankeuteen, joka alkaa hellittämään otettaan aikaisintaan toukokuussa. En todellakaan ymmärrä neljän vuodenajan hehkutusta, kun minulle riittäisi yksi: KESÄ.

Ruska-ajasta nautin. 🧡💛 Rakastan kävelyä hiljaisessa kosteassa syksyisessä metsässä. Lisäksi puolukassa ja sienestämässä käynti rauhoittaa mieltä. ❤️

Pimeys ei varsinaisesti häiritse itseäni, mutta marraskuun fani en minäkään ole yhtään. Jos ei lunta ole tullut, keli on yleensä tylsä ja märkä ja harmaa. Asfaltti oikein imee kaiken pienenkin valon, ja autolla ajelukin vaatii extrakeskittymistä heti, kun hämärä alkaa laskeutua.

Takaisin