Tein samanlailla kuin ehkäpä, ostin kovakantisen (ei kylläkään silkkikantinen) A4 kokoisen vihkosen/kirjan ja olen sinne kirjoitellut. Ja laittanut kuvia yms yms... Saa tosiaan koristella persoonalliseksi. Raskausaikana minulla oli pienempi kirja A5, jonne kirjoittelin myös ahkerasti. Nyt vain kun olen mennyt töihin, niin ei tahdo keretä/jaksaa paljoa kirjoitoitella... [:@] Harmittaa sitten kun alkaa kirjoittamaan, niin ei tehdo muistaa että mitäs nyt onkaan tapahtunut...
Ja sitten meillä on se perinteinen vaalean sininen Vauva-kirja ja Osuuspankista saatu vauva-kirja.
Puhuin miehelle kun poika syntyi, että haluaisin jonkun omatekoisen/koristeleman laatikon, jonne saa kerättyä pojan odotus-, vauva-ajalta ja lapsuusvuosilta kaikkea "tärkeää" tavaraa. Mies teki itse puisen aarrearkun jossa on kaiverrettuna pojan nimi edessä.
Arkkuun olen laittanut mm odotuspäiväkirjan, neuvolakortit, ultrakuvat ja valokuvakopiot niistä, Bola-korun (nappaan kyllä korun käyttöön jos alan odottamaan toista), sairaalan rannekkeen ja koppalapun (mikä lie nyt onkaan nimeltään missä näkyy pituus, paino, päänympärys...), vauvaonnittelu-kortit, lehdistä leikkaamat syntymä- ja kasteilmoitukset, kastetodistuksen, ristiäiskortit, 1 ristiäisservetti, kakun haikara-koriste, tärkeimmistä kuvista valokuva-albumi, ensimmäinen ostamani body mikä oli päällä kotiutuessamme sairaalasta, eka tutti, eka hammasharja, helistintossut, ekat vauvakengät, ekat aurinkolasit... Kaikkea kivaa. En tiedä arvostaako poika tätä isompana, mutta vaikkei poika ole vielä vuottakaan, niin itse on ainakin kiva penkoa arkkua... [:)]
Muistoksi oli tarkoitus säilyttää odotusaikana neuvolasta, sairaalasta yms saadut esitteet, laput, odotuskirjat ja kaikki muu mitä en viitsi arkkuun laittaa. Olin jemmannut ne väliaikaisesti paperiseen lahjakassiin kamariin sohvan ja seinän väliin. Niin sitten viime talvena meidän kissa oli ollut yön ja vahingossa jäänyt vielä koko seuraavaksi päiväksi sisälle, kun itse olimme menossa ja tulimme vasta illalla kotiin, niin kissalle oli sitten tullut pissi ja kakkihätä ja tämä oli käynyt päästämässä kamarin nurkkaan sohvan taakse. Pissi ja löysä kakka oli levinnyt sitten lahjakassille asti ja kaikki kassiin keräämäni liput ja laput olivat imeneet kissan jätöksiä... Vähän v*tutti, kun jouduin sitten heittämään kaikki roskiin...! [:@]