Paras vauvakirja?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja evelyn_9
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

evelyn_9

Vauhtiin päässyt keskustelija
Eli te, jotka aiotte tai olette jo ostaneet tai omaatte aiempien lapsien osalta tällaisen vauvakirjan, johon kirjoitellaan odotusajasta ja lapsen ensimmäisistä vuosista, niin kertokaas, mikä on mielestänne paras vauvakirja? Jos netistä löytyy niin laitelkaa linkkejä.

Ollaan nyt ettimässä hyvää vauvakirjaa, ja mun mielestä paras olis semmonen mihin mahtuis paljon valokuvia, jos ei sivuille niin johonkin pikkutaskuun esimerkiksi.

Itse olen ainakin kirjoitellut jo ahkerasti tuohon Vau'kirjaan. [:)]
Sain sen lahjaksi kun liityin vau'kirjaan ja mielestäni tosi hyvä. Siihen saa kirjoitettu odotus ajasta,äitin ajatuksista yms..Sekä lopussa sitten kun vauva on syntynyt niin kaikki perustiedot saa merkattua ja ensi retkistä ensimmäisiin sanoihin [:D]
Ja kuviakin mielestäni saa laitettua ihan tarpeeksi kirjaan [:)]

joo minäki sen sain, mutta kun niin innoissani täyttelin sitä niin ei mielestäni tullut nätti, se on kyllä niiiiiin täynnä jo näiltä odotusajan osioiltaan.. [:D] siksi haluaisin uuden..

Mä ostin Mauri Kunnaksen vauvakirjan. Ite oon sitä tykännyt täytellä. Ja sopii meidän "tyyliin".
Meistä ei avokin kanssa kumpikaan tykännyt niistä semmosista yltiöpäisen romanttisista ja suloisista
vaaleansinisistä pitsi-ihanuuksista.[:'(]

Meillä kanssa Kunnaksen vauvakirja. Sopii tyyliin täälläkin, ei mikään lässytyskirja. Erityisesti tykkään kysymyksestä vanhemmat-osiossa
Yöunen määrä ennen ___ nyt______
Ennen äidiksi/isäksi tuloa haaveili_______________

[:D]

Mie ostin kauniin silkkikuviokantiset tyhjän "muistikirjan", johon voi kirjottaa ihan mitä vaan. On jotenkin persoonallisempi. Kuvia saa laittaa minne haluaa ja miten paljon haluaakin. Ja kaikkea muuta pikkukivaa voi liimailla, kiinnittää hiustupsuja, yms.. Mun äiskä teki samoin omille lapsilleen ja ihanaa kun niitä silkkikantisiakin löytyy nykypäivänäkin. :)

Minäkin katselin Suomalaisessa tuota Mauri Kunnaksen kirjaa ja olisin sen muuten ostanutkin, mutta en tyännyt siitä kun kirja ns. kesti seitsemään ikävuoteen asti, että oli minun mieleeni liian pitkä. Joten ostin sitten Gail Yerrillin vauvamuistot kirjan, jossa on kaikkea kivaa ensimmäisen vuoden ajalta, tuossa olisi linkki kyseiseen kirjaan: http://www.booky.fi/kirja/gail_yerrill/vauvamuistot/9789512351985
Minusta kirja on mukavan monipuolinen ja siinä on ihan hyvin paikkoja kuville ja sitten on muutama pikku tasku jonne voi laittaa esim. hiussuortuvan. [:)]

Tein samanlailla kuin ehkäpä, ostin kovakantisen (ei kylläkään silkkikantinen) A4 kokoisen vihkosen/kirjan ja olen sinne kirjoitellut. Ja laittanut kuvia yms yms... Saa tosiaan koristella persoonalliseksi. Raskausaikana minulla oli pienempi kirja A5, jonne kirjoittelin myös ahkerasti. Nyt vain kun olen mennyt töihin, niin ei tahdo keretä/jaksaa paljoa kirjoitoitella... [:@] Harmittaa sitten kun alkaa kirjoittamaan, niin ei tehdo muistaa että mitäs nyt onkaan tapahtunut...
Ja sitten meillä on se perinteinen vaalean sininen Vauva-kirja ja Osuuspankista saatu vauva-kirja.

Puhuin miehelle kun poika syntyi, että haluaisin jonkun omatekoisen/koristeleman laatikon, jonne saa kerättyä pojan odotus-, vauva-ajalta ja lapsuusvuosilta kaikkea "tärkeää" tavaraa. Mies teki itse puisen aarrearkun jossa on kaiverrettuna pojan nimi edessä.

Arkkuun olen laittanut mm odotuspäiväkirjan, neuvolakortit, ultrakuvat ja valokuvakopiot niistä, Bola-korun (nappaan kyllä korun käyttöön jos alan odottamaan toista), sairaalan rannekkeen ja koppalapun (mikä lie nyt onkaan nimeltään missä näkyy pituus, paino, päänympärys...), vauvaonnittelu-kortit, lehdistä leikkaamat syntymä- ja kasteilmoitukset, kastetodistuksen, ristiäiskortit, 1 ristiäisservetti, kakun haikara-koriste, tärkeimmistä kuvista valokuva-albumi, ensimmäinen ostamani body mikä oli päällä kotiutuessamme sairaalasta, eka tutti, eka hammasharja, helistintossut, ekat vauvakengät, ekat aurinkolasit... Kaikkea kivaa. En tiedä arvostaako poika tätä isompana, mutta vaikkei poika ole vielä vuottakaan, niin itse on ainakin kiva penkoa arkkua... [:)]

Muistoksi oli tarkoitus säilyttää odotusaikana neuvolasta, sairaalasta yms saadut esitteet, laput, odotuskirjat ja kaikki muu mitä en viitsi arkkuun laittaa. Olin jemmannut ne väliaikaisesti paperiseen lahjakassiin kamariin sohvan ja seinän väliin. Niin sitten viime talvena meidän kissa oli ollut yön ja vahingossa jäänyt vielä koko seuraavaksi päiväksi sisälle, kun itse olimme menossa ja tulimme vasta illalla kotiin, niin kissalle oli sitten tullut pissi ja kakkihätä ja tämä oli käynyt päästämässä kamarin nurkkaan sohvan taakse. Pissi ja löysä kakka oli levinnyt sitten lahjakassille asti ja kaikki kassiin keräämäni liput ja laput olivat imeneet kissan jätöksiä... Vähän v*tutti, kun jouduin sitten heittämään kaikki roskiin...! [:@]

Mä tykkään kans siitä vau´kirjasta. Siitä saa helposti oman näkösen liimailemalla kuvia ja lehtileikkeitä jne... Oon melkein jokaisen kirjan oman kuvan peittäny jollain tytön kuvalla tai meidän vanhempien. Ja voihan niitä otsikoitakin ite muunnella tai peittää. Esim se naapurit otsikko oli tyystin turha mutta siinä vieres on lemmikeistä otsikko niin naapureitten päälle pääty koirien kuva. Ja ne taskut on kivat, saa kortit talteen. Tosin meillä on niin paljon kortteja etten viittiny laittaa kun onnittelukortit (onnea tytön johdosta) mitkä tuli postis, ristiäisten kohalle pistin vaan kastetodistuksen sinne taskuun.
Ja se että siinä on paljon odotusajasta ja se varsinkin että siinä käsitellään vaan vauvan ensimmäinen vuosi. Koska mulla itelläni on sellanen missä ois 6v saakka niin ei äiti ole sitä kerenny täyttämään kun ensimmäisen vuoden niin ja näin (olen 3. lapsi). Joten mulla on melko tyhjä kirja. Ei mulla varmaan itellänikää oo aikaa sitten kun tulee lapsia enemmänkin ja aina pitäis jotain kirjata kun jotain oppii tms.

Takaisin