SannaKoo: huomasin kanssa tuon artikkelin [:D] aloin lukeen, ja rupesin heti miettiin, että kun kuullostaa niin tutulta tekstiltä, ja siinähän oli heti alussa lainaus mun tekstistä minkä tänne kirjottelin jonkun aikaa sitten [:D]
mutta kiva että siitäkin ihan artikkeli tehtiin, ainakin mun kohdalla pitää ihan paikkansa, että miehen baarireissut raskausaikana aiheuttaa odottavalle äidille pelkotiloja. tänäänkin mieheni on lähdössä baariin, tosin viimeistä kertaa ennen vauvamme syntymää.
onhan laskettuunaikaan vielä aikaa, vaikka tammikuussa onkin, mutta väänsin miehelleni eilen rautalangasta, että kun tämä baarireissu on takana, niin oletan ja odotan että hän alkaa myös rauhottumaan, koska vauvamme tarvii hänestä isän itselleen. baarissa juoksemiset saa siis luvan loppua. tarkensimme tilannetta kuitenkin niin, että vaikka baarissa käyminen loppuu, niin saa hän sen sijaan kotona ottaa olutta niinkuin tähänkin asti.
itsehän en ole häntä rajoittanut käymään jotakin tiettyä määrää baarissa ennen vauvan tuloa, vaan hän itse sai päättää montako kertaa vielä menee ja siitä lyötiin kättä päälle. hän sanoi mulle, että kolme kertaa saa riittää ennen vauvan tuloa, ja nyt on se viimeinen kerta käsillä. kysyin vielä n. viikko sitten, että kai ne kolme kertaa sitten riittää ennen kun vauva tulee, niin hän sanoi, "ei välttämättä riitä, mutta ne laitetaan riittämään".
juhlatilaisuudet ja sun muut reissut (esim. ulkomaanreissut tai vaikka risteilyt) ovat sitten asia erikseen, ja niistä sovitaan erikseen missä olemme molemmat mukana.
toisaalta taas mietityttää, että olenko liian ankara, mutta kun hän itse sanoi että kolme kertaa riittää, niin kai se on uskottava, vaikka siltikin arveluttaa. ei asiassa muuten olisi varmaan mitään huolettavaa, mutta mieheni ei tapaa kavereitaan mitenkään muulloin kun baarissa käymällä, kun itse taas nään kavereitani muutenkin vaan kun baarissa.
tottakai miehen baarireissut aina tuntuu epäreilulta, koska meillä on koira ja silloinhan se olen aina minä joka joutuu automaattisesti jäämään kotiin, kun mies ei ole hommannut koiralle hoitopaikkaa (koiramme on siis alunperin ollut hänen vanhempien ja on edelleen heidän nimissä joten hoitopaikan järjestäminen on myöskin hänen hommansa). ja vaikka koiraa ei meillä olisikaan, niin tuntuu silti pahalta, ettei mieheni edes pyydä minua mukaan kun on suunnitellu lähtevänsä kavereidensa kanssa baariin. ja silloin kun pyytää mukaan, ei koiralle ole edelleenkään hoitopaikkaa, kun ei sitä yöksikään voi jättää kotiin.